Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Może tego typu wątki były już poruszane na forum, ale nie chcę mi się go przeszukiwać:) Nie jest to wątek "który program jest najlepszy", bo każdy ma swoje plusy jak i minusy. Chodzi mi bardziej o możliwości. Próbowałem już 3ds Maxa, Maya, C4D, Blender i żaden z nich mi się nie spodobał. Najbardziej mi przypadł do gustu LightWave, fajny interfejs no i w ogóle ma w sobie to coś czego reszcie brakuje. Chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych użytkowników LW, czy dziecko NewTek` u ma sporę możliwości pod względem animacji i renderingu? Dlaczego większość produkcji filmowych lub gier bazuje na technologi Autodesku, jest to kwestią popularności programu? Do poruszenia tego tego skłonił mnie jeszcze ten filmik:

 

http://www.youtube.com/watch?v=LxVuJ7Dryaw

 

Nie dostrzegam w nim różnicy, miedzy obydwoma programami, albo jestem ślepy:)

 

Jaka jest wasza opina na ten temat? Bez obrazy jeśli coś poprzekręcałem pisze co wiem, może jetem trochę źle poinformowany.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wszystko zależy od tego co chcesz robić, gdzie chcesz to robić(studio/freelance) i jak chcesz to robić i ile czasu(nauka, szkolenia) i pieniędzy(oryginał!,licencja studencka, normalna, jaieś finansowanie, zabawa w domu...) zamierzasz na to poświęcić. Jeżeli masz czas to pościągaj sobie wersje trial-demo xsi/maya/Lw/C4d chyba też ma i zobacz co ci najbardzizej pasuje, jest też blender za darmo i bardzo dobry, nie najlepszy ale dobry.

 

Nie ma sensu porównywać, Lw wielu rejonach błyszczy a wielu jest daleko za przeciwnikami, zresztą tak jak każdy soft, więc poświęć troche czasu własnego i sprawdż sam a nie kieruj się tym czego używają inni, czy jakby wszyscy twoi sąsiedzi mieli punto, to też byś je kupił;)

 

Pozdrawiam

Arek

Napisano
Dlaczego większość produkcji filmowych lub gier bazuje na technologi Autodesku

Bo Autodesk skupuje programy, z pomoca ktorych powstaja produkcje filmowe i gry ;)

Napisano

Produkcje filmowe uzywaja czesto bardzo roznych programow - czesto tez swoich wlasnych softow ktore nie wychodza poza studio (o jednym z takich softow wspominal chociazby Grzegorz Jonkajtys pracujacy w ILM). Przy Wall-E czytalem, ze jedynym softem "out of the box" jakiego uzyto przy produkcji byl Modo..

W 3D nie chodzi chyba o poznanie techniczne jakiegos konkretnego softu a bardziej o zasady rzadzace tego typu produkcja. Wezmy na przyklad urywek wywiadu z Grzegorzem rowniez:

 

" DT: What sort of tools do you use?

GJ: I use Lightwave, Messiah, XSI, Zbrush and Body Paint. Those are the tools I work with for my personal projects. For professional work, I sometimes use Maya and 3ds Max as well. "

 

Do tej listy mozna jeszcze doliczyc wewnetrzny soft ILM, na ktorym pewnie Grzegorz pracuje.

Jak wiec zaczac? Po prostu wyszukaj sobie softu ktory najbardziej ci odpowiada i nie ogladaj sie na to ze "tutaj Maya jest lepsza a tu XSI a w ogole to wymiata Houdini, chociaz modeluje sie fajnie w Modo.." bo w ten sposob nigdy nie zaczniesz ;) Programy moga sie roznic wachlarzem dostepnych opcji ale nie ma to - zwlaszcza na poczatku - tak ogromnego znaczenia. Jesli bedziesz znakomicie modelowal w Silo i przesiadziesz sie pozniej na powiedzmy Modo to nie bedziesz sie uczyl modelowania od poczatku a tylko ogarnial niedostepne wczesniej opcje i klawiszologie.

Podoba ci sie Lightwave? No to jedziesz z Lightwave! Ten soft tez byl uzyty przy wielu produkcjach filmowych - jesli to ci jakos pomoze sie zdecydowac. Chociazby "Sin City" i "300" o ile dobrze pamietam. Powodzenia.

Napisano

I moje 5 groszy.

 

Jak ELgatoloco napisał każdy soft ma swoje blaski i cienie.

Dla mnie LW ma najbardziej przyjazną konstrukcję ze wszystkich ważniejszych pakietów. Wybierz, który chcesz bo 3d nie chodzi o to jakim narzędziem pracujesz tylko co wynika z twoich starań. Jak widać na stronie Newteka produkcje, przy których użyty był LW to górna półka.

Oczywiście Trochę bym w nim poprawił lub dołożył.

Tak gdybając to fajnie by było:

 

Jakby Modo został modelerem LW

...i dołożono by wewnętrzny system wspomagania animacji postaci choćby jakiegoś bipeda czy quodrupeda, albo innego auto rigera (taki jak w messiah czy motion builder) - to dla mnie wypas. Na razie wszystkie takie zabawki to komercyjne pluginy.

...Jak opanujesz expressions to wogóle wystarczy pociągać za sznurki i wszystko animuje się samo.

Core do mnie nie przemawia, a jak oglądam tutki z innych softów to oczywiście fajne a czasami nawet lepsze mają funkcje, ale rzadko widzę coś co nie da się zrobić w LW. Jedynym tematem nieosiągalnym w LW to jest polypainting i sculpting. Tu i tak wszyscy siedzą w Zbrushu czy Mudboxie. Modo ma, ale nie wiem czy działa to tak super jak w ZB.

Ja jeszcze używam Unfolda do UVłek bo w LW to jakiś koszmar minionego Lata.

Prozostaje jeszcze kwestia kompatybilności z resztą świata. ... Jeśli szukasz pracy u kogoś to ucz się mai lum Max bo to standart. Ale jeśli jesteś niezależnym producentem viżualsów to masz w czym wybierać.

Jeśli jesteś ukierunkowany na jakąś szczególną dziedzinę związaną z 3d to też możesz traktować jako kryterium doboru softu. Modo jest świetnym modelerem i ma doś dobry renderer, ale jak chcesz zrobić panopka opowiadającego swoją historię to już nie w tym itd...

sam musisz wybrać

Napisano

LW ma bardzo duże możliwości. Ale tak można powiedzieć o każdym oprogramowaniu 3D (max, maya, c4d, houdini, modo, xsi). W naszym kraju najpopularniejszy jest 3dmax, a co za tym idzie najłatwiej można zdobyć pracę znając maxa. Ale jeżeli będziesz pracował na własny rachunek (czyli liczył pieniądze) max może być zbyt drogi. W cenie maxa kupisz LW i kilka płatnych dodatków np. Kray 1200 zł (rendering, wizualizacje), LWCad (dodatkowe funkcje modelowania), Messiah (animacja postaci), FPrime (rendering), pluginy TrueArta, Zbrush czy Modo. Jeszcze taniej wyjdzie blender (darmowy), ale według mnie jest zbyt skompikowany w obsłudze.

Napisano

Produkcje filmowe i gry powstają na produktach Autodesk'a dlatego bo kupili już prawie cały soft do 3D z rynku :) choćby dwa duże softy XSI, czy MAYA - a 3DS max był popularny bo dawał wiele rozwiązań z pod palca (co na początku pracy w nim było fajne) i co chyba najważniejsze był rendererem dla Auto Cada (takie było jego pierwotne założenie - później to już była ewolucja)

 

Filmik, który pokazałeś to przykład jak działa dobrze zrobiony rig na XSI i LW - wszystko to kwestia umiejętności i poruszania się w danym sofcie

 

Kolega Elgatoloco ładnie napisał - LW błyszczy - owszem jest dobry, ale ma też swoje bolączki, jak każdy soft - nie ma jednego super dobrego softu który wszystko potrafi - no może poza Houdini'm :)

 

Tak gdybając to fajnie by było:

 

Jakby Modo został modelerem LW

 

Co do Modo to jak by nie było to stworzyli go ludzie, którzy zrobili Modeler do LW - odeszli i powstało MODO - sądzę, że takie połączenie LW z MODO już nie nastąpi :)

 

Wracając do tematu - to jak już wspomniano są wersje Trial - ściągnij zainstaluj - zobacz w czym się dobrze czujesz - nie ma dobrego i złego wyboru - w studiach graficznych przoduje Maya i XSI, później MAX i gdzie nie gdzie LW (u nas w niewielu studiach graficznych napotkasz LW). Osobiście (ledwo mi to przechodzi przez gardło jako user LW od wersji z AMIGI jeszcze) to polecam Ci Maye - bardzo duże możliwości graficzne jak i opcja na przyszłość związana z ewentualną praca jak będziesz dobry :)

Napisano

ja wybralem maxa bo ma najwieksze community na necie, wiec jak czegos musze poszukac to latwo znalesc odpowiedz :)

mimo to CIAGLE uzywam LW do modelowania! uwazam ze mimo braku paru bajerow, jest najszybszy, a probowalem XSI/MAXA i Maya

 

kiedys dzialalem w calosci w LW ale mi sie nie spodobal bo:

-rigging jest slaby

-animacja, podczas animowania zazwyczaj cos "idze nie tak z riggiem", w przypadku LW zbyt czesto cos "idzie nie tak"(nie uzywalem messiah)

-render tez jest slaby (Fprime to jakis zart uwazam, ale to bylo ze 3lata temu wiec moze sie poprawilo), ALBO go niedostatecznie poznalem, chociaz to byla wersja 7LW, ostatnio widzialem jakies rendery z LW9 i bylem milo zaskoczony, czyli mozliwe ze klamie ;)

 

zalety LW:

-jest "lekki", wazy niecale 100mb jak go uruchomisz, czyli ponad trzy razy mniej niz max, + masz osobny probram do modelowania i ustawiania sceny

-jest tani! okolo 1000€, max okolo 3500€!

- nie jest zbyt zagmatwany, tzn, nie musisz wejsc do piatego okna z rzedu zeb cos ustawic, zazwyczaj wszystko jest ladnie na wierzchu, w sumie bardzo fajny interfejs....

 

do pracy zawodowej dzialam w blenderze, i jak tak dalej pojdzie, to uzbieram te 1000€ i kupuje LW :)

Napisano

Ja używam LW jeszcze od wersji na Amidze z Video Toasterem :) czyli od początku jak powstał i szczerze powiem że obecna wersja 9.6 LW jest najbardziej stabilną jaką do tej pory widziałem - przy czym funkcjonalność od wersji 7.0 baaaardzo się zmieniła na korzyść.

Co prawda nie robię rigów, ale z tego co widziałem na tutkach i filmikach to Newtek bardzo mocno usprawnił te kwestie.

Napisano

a ktoq tu napisal ze rozkladanie UVs w LW jest ciezkie, ja robie to tak:

tworze nowy Morph i rozkladam go na plasko, tak jak mi sie podoba, po czym UnwrapUVs z osi Y i powracam do Base Morpha

Napisano
a ktoq tu napisal ze rozkladanie UVs w LW jest ciezkie, ja robie to tak:

tworze nowy Morph i rozkladam go na plasko, tak jak mi sie podoba, po czym UnwrapUVs z osi Y i powracam do Base Morpha

 

No wszystko OK - ale jak zrobisz UV w momencie kiedy:

1. masz obiekt A (zwykle polygony) i UV już jest zrobione

2. robisz sub-d catmull-clark i już masz zwalone UV (łącznie z tym, że mi się wali viewport na catmullu)

 

lub

 

masz obiekt np. twarzy, zwierzaka itd. sporo zagięć - zrób RELAX na edgach :)

 

Dla mnie osobiście UV w LW są kiepskie (z resztą nie tylko UV, parę rzeczy jeszcze kuje w oczy)

Napisano

-render tez jest slaby ... chociaz to byla wersja 7LW, ostatnio widzialem jakies rendery z LW9 i bylem milo zaskoczony, czyli mozliwe ze klamie ;)

Daj spokój, LW9.5 i 7 to zupełnie różne bajki, nie do porównania ze sobą. Proponuję nie odświeżać starych wspomnień (FPrime z przed trzech lat). Dopiero Brazil 2.0 dogonił obecnego LW, niespodzianka, nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności