Napisano 13 Lipiec 200915 l Witam po dość długiej nieobecności. Przyszło mi teraz stworzyć scenę, która będzie oświetlona świeczkami, a i świeczki będą jej głównym tematem. Chodzi o takie zwykłe małe podgrzewacze, Z wymodelowaniem takiej nie ma problemu, 2 cylindry, 3 minuty pracy i jest. Ale co z renderingiem, światłem? Jak stworzyć tylko w mentalrayu realistyczny płomień? a Materiał wosku? Rozumiem, że będzie to SSS, jednak pierwszy raz będę miał z tym styczność. Render będzie statyczny, więc animacja mnie nie interesuje. Byłbym wielce wdzięczny za porady dotyczące ustawienia świateł, i sposobu wykonania płomienia. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Napisano 14 Lipiec 200915 l Płomień to zdjęcie na gridzie, światło daje zwykłe omni, a na wosk, jak sam zauważyłeś, SSS się nada. Do tego może jakiś glow dołożony (nie ważne czy na poziomie rendera, czy w post produkcji). No i to tyle, ja bym tak zrobił ;)
Napisano 14 Lipiec 200915 l Autor Dobra. Mówisz zdjęcie. A mógłbyś jakoś przybliżyć sposób w jaki to zrobić? Skąd wziąć takie zdjęcia? Przecież każdy płomień jest inny, ujęcia będą pewnie z różnych kątów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto