viater Napisano 16 Lipiec 2009 Napisano 16 Lipiec 2009 Witam, Zrobiłem głowę i maluję po niej zdjęcie ZMapperem. Wychodzi super, ale gdzie niegdzie trzeba poretuszować. Używam Projection Mastera i po zamrożeniu Cloner Brusha z Tool. Retusz przebiega normalnie jak w photoshopie... Gdy jednak klikam "Pick up now" mapa koloru się nie zmienia lub zmienia się nieznacznie. Na pewno nie jest to, to samo co przed chwilą w projection Master. Może ktoś wie co się dzieje? I jak to obejść? Może trzeba coś klikąć aby działał poprawnie. Używam Materiału flat color i ProMaster mam włączony color i fade. Z góry dzięki za pomoc. [ATTACH]64706[/ATTACH]
zeet Napisano 16 Lipiec 2009 Napisano 16 Lipiec 2009 (edytowane) Sprawdź w tym miejscu mapowanie , model najlepiej malować pod jak najmniejszym kątem najlepiej front,left itd. Sprawdź czy model nie jest wyświetlany w trybie Perspective Distortion to też może powodować problemy . Niektóre miejsca na modelu i finalne korekty- retusz najlepiej zrobić na samej teksturze , Zbrush prawie zawsze zostawia jakieś " babole" :). Edytowane 16 Lipiec 2009 przez zeet
viater Napisano 16 Lipiec 2009 Autor Napisano 16 Lipiec 2009 Dzięki. ...A gdzie szukać tego Perspective Distorsion? Niestety mapa potem jest nie do pomalowania inaczej ponieważ UV generuję automatycznie z ZB. Dlaczego? Bo zawsze jak bawie się w rozwijanie to mdel przestaje być podobny i nie mogę uzyskać tego efektu co bym chciał
mafida Napisano 16 Lipiec 2009 Napisano 16 Lipiec 2009 Dzięki....A gdzie szukać tego Perspective Distorsion? Naciśnij P albo w górnym menu draw przycisk Persp. Niestety mapa potem jest nie do pomalowania inaczej ponieważ UV generuję automatycznie z ZB. Dlaczego? Bo zawsze jak bawie się w rozwijanie to mdel przestaje być podobny i nie mogę uzyskać tego efektu co bym chciał Przestaje być podobny do czego?Co ma mapowanie wspólnego z wyglądem modelu?:) :)Pozdrawiam:)
viater Napisano 16 Lipiec 2009 Autor Napisano 16 Lipiec 2009 wykonuję odwzorowanie rzeczywistej postaci.
mafida Napisano 16 Lipiec 2009 Napisano 16 Lipiec 2009 No dobra ale jak mapowanie w zewnętrznym programie może przeszkadzać w odwzorowaniu?Najpierw wymodeluj w zb a potem unwrap w np.maxie i texturowanie będzie prostsze(np.bodypaint 3d i retusz w photoshopie tak jak zeet napisał) Pozdr:)
viater Napisano 16 Lipiec 2009 Autor Napisano 16 Lipiec 2009 Zrobiłem Unfoldowego UVła, trochę go przedragowałem. Model jest niesymtryczny, oczy wychodzą koślawo i ogólnie wygląda nieciekawie. Maxa nie mam i nie dotykam. Po za tym wychodzą gdzieniegdzie rozciągnięcia. ZB robi swoją UV i dobdze wygląda tylko te babole...
mafida Napisano 16 Lipiec 2009 Napisano 16 Lipiec 2009 Drobne rozciągnięcia zawsze będą.Jak nie masz maxa spróbuj blendera gdzieś tu na forum był chyba nawet tutorial o uv mapingu w blenderze -podobno śmiesznie proste. Jest jeszcze coś takiego do zbrusha- http://speedy.rs/prouv/ jeśli koniecznie chcesz automat,jak widać na obrazkach daje lepsze efekty niż guv i auv.Niestety kosztuje 50 ojro:) Pozdr:)
viater Napisano 16 Lipiec 2009 Autor Napisano 16 Lipiec 2009 Dzięki..... Ten Plag --------- dac Fantastiś! Ale ojro nie ma... Pozdrons
viater Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 No Już działa. Po prostu zapomniałem założyć teksturę i malowałe bezpośrednio po obiekcie z włączoną opcją colorize. Ale teraz mam inny problem bo: po zrobieniu GUVTiles z subdivision level 1. wracam z powrotem na 6 aby tekstura była wyraźna z detalem i używając klawisza Col>Txr - kolor to texture zrzucam sobie malunek już na UVkę. Ale chiałbym mieć więszą rodzielczość niż 1024 np 4096. Gdzie to się zmnienia? Próbowałem na różne sposoby zwiększyć przez wcześniejsze twożenie większych tekstur z górnego menu i tam nawet liczby się zapamiętują. Jednak col>txr dalej ma 1024. Pomocy...
mafida Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 Tak jak napisałeś najpierw w górnym menu ustawiasz rozdzielczość tekstury np.4096x4096-tylko musisz kliknąć tam gdzie ustawiasz rozdzielczość.Zbrush zrobi nową pustą teksture z rozdzielczością którą ustawiłes i dopiero wtedy -color to texture. Pozdr:)
viater Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 I tak robię, a i tak color to texture "trzyma" 1024
mafida Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 Hi,hi,niemożliwe:)Po kliknięciu new znika to co namalowałeś na obiekcie polypaintingiem?Po najechaniu kursorem na teksture(w tym kwadraciku nad kulką z materiałem) jaką rozdzielczość tekstury pokazuje?
viater Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 No i rację masz....... Dziiiięki. ja nie zostawiałem jednolitej tekstury tylko ją dawałem na off i włączałem color to Txr. Czasem intuicja mnie zawodzi i tych intuicyjnych programach. Dobrze że jest Taki Mafida co pomoc niesie prosto z miasta Polska. Pozdronsy od Indiany Dżonsy.
mafida Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 Taa,zbrush w paru miejscach jest że tak powiem "intuicyjny inaczej".Łatwo sie czasem zapętlić a zwykła logika zdarza się że nie wystarczy;) Pozdrowienia z miasta Polska dla Indiany Dżonsa być może ze Śląska:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się