Reanimator Napisano 18 Lipiec 2009 Share Napisano 18 Lipiec 2009 Hej Sytuacja wyglada tak: mam model z tekstura, swiatlami, itp. 80 klatek animacji. Musze wyrenderowac 15 wersji tego modelu rozniacymi sie jedynie tekstura. Teraz pytanie: czy jest mozliwosci puszczenia tego jakos z automatu? Jedna wersja renderuje sie jakies 24 minuty, wiec generalnie ani wyjsc na rower, ani pojsc spac, ani do kina;) Musze siedziec i recznie zmieniac te tekstury. Jakies narzedzie maxowe, ktorego nie znam? Skrypt? Plugin? Hilfe! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 18 Lipiec 2009 Share Napisano 18 Lipiec 2009 scene state (quad menu gdzies tam jest "Save scene state" i "Manage scene states" - można tam ustawić żeby zapisywał ustawienia materiałów (ustawić ... ustawienia... jeszcze ustawki brakuje) - nie próbowałem tego akurat robić więc nie powiem z doświadczenia że tak na pewno jest, ale opcja jest taka (wtedy sobie zapisujesz "scene state" dla kazdego materiału, a później odpowiednio przypisujesz "scene state" do konkretnych ujęć które renderujesz w bath renderze) (pewnie mało czytelnie opisałem, ale dojdziesz sam o co "kaman" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pressenter Napisano 18 Lipiec 2009 Share Napisano 18 Lipiec 2009 Nie możesz ustawić animacji z autokey, gdzie klatka po klatce zmienia Ci się materiał? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
selim Napisano 19 Lipiec 2009 Share Napisano 19 Lipiec 2009 Mozesz puscic przez backburnera. Albo tak jak pisal pressenter, z tekstur zrobic avika i policzyc jako sekwencje. s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 19 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2009 ha! Dzieki, chlopaki! Zrobie tak: Potworze Scene States dla kazdej tekstury, bo pozniej mozna to wykorzystac w kolejce Batch Render! Super, o to wlasnie chodzilo. Mam nadzieje ze bedzie dzialalo tak, jak powinno:) Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 19 Lipiec 2009 Share Napisano 19 Lipiec 2009 e pressenterowi chodzilo o renderowanie klatka po klatce gdzie w kazdej klatce masz inny material widoczny - to nie avi tylko animowanie materiałów. Ja tam nie recze za to jak będzie to działało. A jak już zrobisz - mogl byś opisać jak się z tym pracowalo *(a co len jestem nie chce mi sie samemu sprawdzać :D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 19 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2009 Scene States to lepsze rozwiazanie, bo nie musze sie pozniej pieprzyc z dzieleniem plikow, numerowaniem, opisywaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 19 Lipiec 2009 Share Napisano 19 Lipiec 2009 scene states będzie idealne, od dwóch lat tego używam i jestem zadowolony. tylko czasami może się pomieszać co jest w danym scene state jak ma się ich dużo. Problemem jest dla mnie, że resetuje materiały w material editorze tak że potem je trzeba zbierać na nowo. No i problemy powstają jak ma się kilka scene statów a potem się dodaje jakieś obiekty. Bo pojawiają się wtedy we wszystkich scene state-ach. Tak czy inaczej to idealne narzędzie do robienia kilku passów szczególnie przez batch render Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ttaaddeekk Napisano 19 Lipiec 2009 Share Napisano 19 Lipiec 2009 (edytowane) albo tworzysz materiał o tej samej nazwie tylko z inna tekstura i potem jak podmieniasz to podmieniają się wszystkie z przypisanym wcześniejszym materiałem @edit i później net Render, ale scen asstets jest mi obce wiec się przyjże bo może to oszczędzić trochę roboty w przyszłości pozdro Edytowane 19 Lipiec 2009 przez ttaaddeekk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 19 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2009 Nie chodzi o ulatwienie podmieniania, tylko o zautomatyzowanie samego procesu podmiany:) Chodzi o to zeby puscic, isc do kina, wrocic i miec wszystkie kilkanascie wersji :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 19 Lipiec 2009 Share Napisano 19 Lipiec 2009 no możesz także zrobić po prostu ileś tam wersji pliku maxowego, każdą z inną tex i potem takim programikiem 3dsmax_batchrenderv1.7 to puścić, używam często, poszukaj na necie, fajna sprawa, każdą noc wykorzystać można idealnie co do minuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 20 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2009 To rozwiazanie ma jedna wade: w razie jakiejs zmiany w UV, geo, albo innej rzeczy, kazdy plik musze zapisywac na nowo :) Ale dzieki za info, dobrze znac rozne mozliwosci:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gosc Napisano 20 Lipiec 2009 Share Napisano 20 Lipiec 2009 mam ten sam problem, bede pisac skrypty, za jakis miesiac jak sie skonczy projekt moge wrzucic dla potomnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się