Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej

 

Sytuacja wyglada tak: mam model z tekstura, swiatlami, itp. 80 klatek animacji. Musze wyrenderowac 15 wersji tego modelu rozniacymi sie jedynie tekstura.

 

Teraz pytanie: czy jest mozliwosci puszczenia tego jakos z automatu? Jedna wersja renderuje sie jakies 24 minuty, wiec generalnie ani wyjsc na rower, ani pojsc spac, ani do kina;) Musze siedziec i recznie zmieniac te tekstury.

 

Jakies narzedzie maxowe, ktorego nie znam? Skrypt? Plugin?

 

 

Hilfe! :)

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

scene state (quad menu gdzies tam jest "Save scene state" i

"Manage scene states" - można tam ustawić żeby zapisywał ustawienia materiałów (ustawić ... ustawienia... jeszcze ustawki brakuje) - nie próbowałem tego akurat robić więc nie powiem z doświadczenia że tak na pewno jest, ale opcja jest taka (wtedy sobie zapisujesz "scene state" dla kazdego materiału, a później odpowiednio przypisujesz "scene state" do konkretnych ujęć które renderujesz w bath renderze)

 

(pewnie mało czytelnie opisałem, ale dojdziesz sam o co "kaman" :)

Napisano

Mozesz puscic przez backburnera.

Albo tak jak pisal pressenter, z tekstur zrobic avika i policzyc jako sekwencje.

 

 

s.

Napisano
  • Autor

ha! Dzieki, chlopaki!

 

Zrobie tak:

 

Potworze Scene States dla kazdej tekstury, bo pozniej mozna to wykorzystac w kolejce Batch Render!

 

Super, o to wlasnie chodzilo. Mam nadzieje ze bedzie dzialalo tak, jak powinno:)

 

Dzieki

Napisano

e pressenterowi chodzilo o renderowanie klatka po klatce gdzie w kazdej klatce masz inny material widoczny - to nie avi tylko animowanie materiałów. Ja tam nie recze za to jak będzie to działało. A jak już zrobisz - mogl byś opisać jak się z tym pracowalo *(a co len jestem nie chce mi sie samemu sprawdzać :D)

Napisano
  • Autor

Scene States to lepsze rozwiazanie, bo nie musze sie pozniej pieprzyc z dzieleniem plikow, numerowaniem, opisywaniem.

Napisano

scene states będzie idealne, od dwóch lat tego używam i jestem zadowolony. tylko czasami może się pomieszać co jest w danym scene state jak ma się ich dużo. Problemem jest dla mnie, że resetuje materiały w material editorze tak że potem je trzeba zbierać na nowo. No i problemy powstają jak ma się kilka scene statów a potem się dodaje jakieś obiekty. Bo pojawiają się wtedy we wszystkich scene state-ach. Tak czy inaczej to idealne narzędzie do robienia kilku passów szczególnie przez batch render

 

Pozdro

Napisano

albo tworzysz materiał o tej samej nazwie tylko z inna tekstura i potem jak podmieniasz to podmieniają się wszystkie z przypisanym wcześniejszym materiałem

 

 

@edit

i później net Render,

ale scen asstets jest mi obce wiec się przyjże bo może to oszczędzić trochę roboty w przyszłości

pozdro

Edytowane przez ttaaddeekk

Napisano
  • Autor

Nie chodzi o ulatwienie podmieniania, tylko o zautomatyzowanie samego procesu podmiany:) Chodzi o to zeby puscic, isc do kina, wrocic i miec wszystkie kilkanascie wersji :)

Napisano

no możesz także zrobić po prostu ileś tam wersji pliku maxowego, każdą z inną tex i potem takim programikiem 3dsmax_batchrenderv1.7 to puścić, używam często, poszukaj na necie, fajna sprawa, każdą noc wykorzystać można idealnie co do minuty.

Napisano
  • Autor

To rozwiazanie ma jedna wade: w razie jakiejs zmiany w UV, geo, albo innej rzeczy, kazdy plik musze zapisywac na nowo :)

 

Ale dzieki za info, dobrze znac rozne mozliwosci:)

Napisano

mam ten sam problem, bede pisac skrypty, za jakis miesiac jak sie skonczy projekt moge wrzucic dla potomnych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności