Skocz do zawartości

Batch render z automatyczna podmiana tekstury


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

 

Sytuacja wyglada tak: mam model z tekstura, swiatlami, itp. 80 klatek animacji. Musze wyrenderowac 15 wersji tego modelu rozniacymi sie jedynie tekstura.

 

Teraz pytanie: czy jest mozliwosci puszczenia tego jakos z automatu? Jedna wersja renderuje sie jakies 24 minuty, wiec generalnie ani wyjsc na rower, ani pojsc spac, ani do kina;) Musze siedziec i recznie zmieniac te tekstury.

 

Jakies narzedzie maxowe, ktorego nie znam? Skrypt? Plugin?

 

 

Hilfe! :)

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

scene state (quad menu gdzies tam jest "Save scene state" i

"Manage scene states" - można tam ustawić żeby zapisywał ustawienia materiałów (ustawić ... ustawienia... jeszcze ustawki brakuje) - nie próbowałem tego akurat robić więc nie powiem z doświadczenia że tak na pewno jest, ale opcja jest taka (wtedy sobie zapisujesz "scene state" dla kazdego materiału, a później odpowiednio przypisujesz "scene state" do konkretnych ujęć które renderujesz w bath renderze)

 

(pewnie mało czytelnie opisałem, ale dojdziesz sam o co "kaman" :)

Napisano

ha! Dzieki, chlopaki!

 

Zrobie tak:

 

Potworze Scene States dla kazdej tekstury, bo pozniej mozna to wykorzystac w kolejce Batch Render!

 

Super, o to wlasnie chodzilo. Mam nadzieje ze bedzie dzialalo tak, jak powinno:)

 

Dzieki

Napisano

e pressenterowi chodzilo o renderowanie klatka po klatce gdzie w kazdej klatce masz inny material widoczny - to nie avi tylko animowanie materiałów. Ja tam nie recze za to jak będzie to działało. A jak już zrobisz - mogl byś opisać jak się z tym pracowalo *(a co len jestem nie chce mi sie samemu sprawdzać :D)

Napisano

scene states będzie idealne, od dwóch lat tego używam i jestem zadowolony. tylko czasami może się pomieszać co jest w danym scene state jak ma się ich dużo. Problemem jest dla mnie, że resetuje materiały w material editorze tak że potem je trzeba zbierać na nowo. No i problemy powstają jak ma się kilka scene statów a potem się dodaje jakieś obiekty. Bo pojawiają się wtedy we wszystkich scene state-ach. Tak czy inaczej to idealne narzędzie do robienia kilku passów szczególnie przez batch render

 

Pozdro

Napisano (edytowane)

albo tworzysz materiał o tej samej nazwie tylko z inna tekstura i potem jak podmieniasz to podmieniają się wszystkie z przypisanym wcześniejszym materiałem

 

 

@edit

i później net Render,

ale scen asstets jest mi obce wiec się przyjże bo może to oszczędzić trochę roboty w przyszłości

pozdro

Edytowane przez ttaaddeekk
Napisano

Nie chodzi o ulatwienie podmieniania, tylko o zautomatyzowanie samego procesu podmiany:) Chodzi o to zeby puscic, isc do kina, wrocic i miec wszystkie kilkanascie wersji :)

Napisano

no możesz także zrobić po prostu ileś tam wersji pliku maxowego, każdą z inną tex i potem takim programikiem 3dsmax_batchrenderv1.7 to puścić, używam często, poszukaj na necie, fajna sprawa, każdą noc wykorzystać można idealnie co do minuty.

Napisano

To rozwiazanie ma jedna wade: w razie jakiejs zmiany w UV, geo, albo innej rzeczy, kazdy plik musze zapisywac na nowo :)

 

Ale dzieki za info, dobrze znac rozne mozliwosci:)

Napisano

mam ten sam problem, bede pisac skrypty, za jakis miesiac jak sie skonczy projekt moge wrzucic dla potomnych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności