baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Witam! Szukałem i nigdzie nie znalazłem tutoriala o modelowaniu laptopa... chciałbym swoją Toshibe Satelite Pro A300 wymodelować ale nie wiem jak się za to zabrać...
mirach Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Kurcze, pod reka mamy tylko tutek do Toshiba Satelite Pro A330, ale to juz nie bedzie to samo ;) Tak serio, zabrac sie za to jak za kazdy hard surface modeling. Tutki w rodzaju jak wymodelowac samochod czy robota powinny ci sie przydac.
mrkrzysiek Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 po pierwsze nie ten dział, po drugie google.pl wpisujesz poly modeling i czytasz oglądasz tutoriale, help programu którego używasz też ma informacje o modelowaniu, nasze forum też masz dużo tutoriali do modelowania wystarczy ściągnąć jakiś i poznać technikę a nie szukać tutoriala do każdej rzeczy jaką chcesz robić w 3D mirach był szybszy:)
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Na necie nie ma tutoriali do stworzenia kazdego przedmiotu. Jesli masz opanowane juz podstawy modelowania to powinienes sobie poradzic z modelowaniem laptopa. Wzoruj sie na wlasnym laptopie. Jesli pracujesz na nim to masz jeszcze latwiej.
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 przerobiłem już 4 tutki typu "podstawy 3d max"! możecie mi podać jakiś dobry tutek najlepiej videotutek dzięki któremu poznam zasadę modelingu... chodzi o taki tutek dzięki któremu bd mógł wymodelować praktycznie każdą rzecz...
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Jak narazie nie widzialem videotutka ktory poruszal by wszystkie zasady modelingu. Zamiast calego laptopa zrob np na poczatek sama myszke ;] Po co sie rzcac od razu na gleboka wode.
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 nie śmiej się... Ty też kiedyś zaczynałeś... ! jakiś tutek do tej myszki ? mam robić wybrana myszkę przeze mnie czy z tutka ?
mirach Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 chyba kwestia jest tego zebys siadl i zrobil. Zacznij robic jakikolwiek przedmiot, napotkasz na mase problemow z pewnoscia. Ale na sieci masz tez mase tutkow i poradnikow jak sobie z tym poradzic. Jak nie wiesz od czego zaczac to wez jakis tutek pokazujacy modelowanie przedmiotu i przerob go od poczatku do konca.
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Ja sie nie smieje. Chce Ci uswiadomic ze szybciej sie nauczysz ja zaczniejsz od mniej skomplikowanych przedmiotow takich jak dlugopis stolik itp niz jak zaczniesz np robic wojne miedzy ludzmi a przybyszami z innej planety. http://3dtotal.com/ moze tutaj zanjdziesz jakis fajne tutki. Szukaj w google tam jest naprawde duzo tego wszystkiego podpieraj sie zdjeciami i blueprintami.
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 http://max3d.pl/tutorials.php tam jest duzo tego od tego zaczalem swoje przygode z 3d pozniej chwytalem sie prawie kazdego tutka jakiego znalazlem. Na necie nie ma samych informacji po polsku. Jesli masz jais fajny tutek po angielsku to bierzesz translatora i tlumaczysz sobie;]
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 możesz mi dać link do jakiegoś konkretnego najlepiej polskiego ? a ja spróbuję go przerobić ? sory za spam ale mi coś się z netem wali :/
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Usun niepotrzebne posty nie rob smietnika ;] Dlaczego mam Ci wszystko podawac na talerzu naucz sie sam znjdowac odpowiednie materialy do nauki. O to mi caly czas chodzi. Najlepiej sie uczsz jesi sam sobie wyznaczysz cel i sam tego chcesz. Juz Ci tyle podalem i powiedzialem. Teraz Twoj ruch.
mirach Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 czlowieku, troche samodzielnosci, nikt cie tu nie bedzie za raczke prowadzil, to nie szkola podstawowa.
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 dobra jadę łatwy tutek i mam pytanie... dlaczego jak tworze jakiś box i dziele go na segmenty to nie widzę tych segmentów w perspektywie ?
mrkrzysiek Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/ zacznij od tego są tu pokazane główne założenia i zasady Poly Modelingu następnie przejrzyj ten dział http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=96 masz tutaj Video tutoriale ściągnij jakiś, modelowanie aut głowy czy innych obiektów wystarczy wybrać coś i obejrzeć, żeby zobaczyć jak to robią inni a potem samemu modelować :) Kliknij F4 to do tych segmentów
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Bo nie masz w viewporcie wlaczanego Edged faces (F4)
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 (edytowane) bielik spóźniłeś się;p kurcze szukam i szukam i szukam... i nie mogę znaleźć żadnego polskiego tutka o modelowaniu z dźwiękiem :/ Edytowane 23 Lipiec 2009 przez baza0
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 proszę was dajcie mi jakiś vt polski o modelowaniu czegoś.... bo szukam i szukam i a to bez dźwięku... a to wszystkich części nie ma... proszę Was
Lucek Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 chyba trochę przesadzasz... większość tutków choćby było po chińsku to po samych obrazkach zgadniesz o co biega. A w dziale w którym zapostowałeś jest przynajmniej kilka bardzo dobrych tutków.
indian Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 tu masz według mnie jedną z najlepszych stronek ze wszystkim: http://www.evermotion.org/tutorials
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 zaczynałem już chyba 10 ;] i w każdym jest jakaś rzecz przy której się zacinam.. nie wiem jak zrobić daną rzecz lub nie mogę znaleźć danej zakładki, przycisku itd... chciałbym na początek znaleźć tutorial krok po kroku ! dosłownie dla kompletnie zielonych ! zobaczę ocb połapie opcje i wtedy bd jechał po kolei wszystkie tutki... chodzi mi żeby było prosto wyjaśnione..np: teraz prze konwertuj to do Editable Mesh PPM na obiekcie > convert to > editable mesh naprawdę dopiero dziś zainstalowałem 3d maxa i dopiero zapoznałem się z interfejsem ;p proszę wrzucić mi linki jak są takowe do tutków jakiś prostych ! pionek do gry, kostka, stół... coś naprawdę łatwego...
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Stary widac ze sie nudzisz w wakacje co ;] http://max3d.pl/tut.php?id=297 http://max3d.pl/tut.php?id=295 http://max3d.pl/tut.php?id=296 Wystarczy czy mam dalej podawac ;]
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 akurat te robiłem i nie dałem rady ;] w pewnym momencie się zacinam i koniec ;p możliwe że jestem za ciemny na ten program ;p albo za młody ;p ale ***j nie poddam się ! ;]
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 To powiedz w czym sie tak zacnasz i nie stawaj na tym momecie tylko spróbuj go rozwiazac ;]
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 z flakonikiem od pkt 5 dalej nic nie kumam ;] jak możesz weź mi jakoś przełóż na prosty język parę następnych punktów to dalej pewnie dam rade ;p
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 To troche dziwne ze mam tlumaczyc Tobie tutorial ale ok sprobuje. WIec na swojego plane nakladaszmodyfikator shell i zwiekszasz "inner amount" tu sie musisz pobawic bo nie znam wymiarow jakie ty masz wiec sam musisz wiedziec jakie to ma byc wysokie oraz "segments" na 2. Nastepny krok to modyfikator "edit poly". Zaznaczasz teraz polygony i bawisz sie opcja extrude.
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 ok już czaje ;] jeszcze jak możesz mi powiedz jak usunąć tło ;] np : dałem sobie na top przez przeciągniecie jakiś obrazek żeby łatwiej mi było rysować i jak go usunąć ? to nie jest obiekt tylko tło...przy oddalaniu nadal pozostaje ?
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Zakladka Rendering - Environment i odznacz "use map"
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 nadal jest... nawet wziąłem wszedłem w tej zakładce w menu gdzie pisała nazwa tego pliku co zaimportowałem... zmieniłem na NONE i nadal to samo...
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 A nie sory kliknij Alt+b devices i ok powinno pomoc ;]
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 śmiać mi się chce ;] http://zapodaj.net/c11957240eb2.jpg.html
baza0 Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 (edytowane) gdyby nie działało to bym tracił czas na screena ? ;p dobra zrobilem ;] Edytowane 23 Lipiec 2009 przez baza0
baza0 Napisano 24 Lipiec 2009 Autor Napisano 24 Lipiec 2009 trochę się posunąłem z pracą dziś ;] zaczynam łapać o co w tym chodzi... ale mam problem... jestem na 16 etapie tego tutka http://max3d.pl/tut.php?id=295 i nie wiem jak to połączyć tym weld... zaznaczam cały obiekt(dwie części) modyfikuje do edit poly...biorę vertek i nie wiem co dalej.... help ;] tutaj postęp pracy
Bielik93 Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 Jesli usunales ta scianke przy ktorej bedziesz laczyc te vertexy to teraz zaznaczasz dwa i klikasz collapse lub target weld i wybierasz ktory vertex ma byc z jakims polaczony ;]
mrkrzysiek Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 a nie przeczytałeś chyba punktu 16 co? pisze wyrażnie kliknąc attach by dodać jeden obiekt do drugiego
baza0 Napisano 24 Lipiec 2009 Autor Napisano 24 Lipiec 2009 to jak mam to zrobić ? zaznaczyć dwie części > edit geometry > attach ! później vertex zaznaczyć wszystkie wierzchołki z jednej i drugiej strony i weld ?
Bielik93 Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 Musisz jeszcze usunac ta scianke miedzy nimi ;] A pozniej zaznaczasz jeden wierzcholek i weldujesz go z drugim ;]
baza0 Napisano 24 Lipiec 2009 Autor Napisano 24 Lipiec 2009 (edytowane) to jak mam to zrobić? nie ma ścianki ! wgl ja nie mogę jakoś połączyć biorę normalnie select object zaznaczam obydwa i w edit poly biore attach i dalej są rozdzielone Edytowane 24 Lipiec 2009 przez baza0
baza0 Napisano 24 Lipiec 2009 Autor Napisano 24 Lipiec 2009 na tym samym obiekcie działa i weld i collapse ale jednego z drugim za nic nie mogę połączyć... nic się nie dzieje jak chce łączyć wierzchołki... najpierw muszę połączyć te dwie części.. tylko coś nie mogę...
Bielik93 Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 Popatrz postaw dwa boxy. Na jednego nadaj edit poly i zatachuj drugi. Udup na kazdym z nich jedna scianke. Teraz polacz te vertexy. Zaznacz jeden na pierwszym boxi i jeden na drugim boxie i wcisnij collapse. Teraz pstap podobnie z swoim flakonikiem na perfumy.
Wray Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 jestem na 16 etapie tego tutka http://max3d.pl/tut.php?id=295 i nie wiem jak to połączyć tym weld... zaznaczam cały obiekt(dwie części) modyfikuje do edit poly...biorę vertek i nie wiem co dalej.... help ;]Zaznaczyłeś oba obiekty i dodałeś modyfikator Editable poly? :D W taki sposób nie połączysz tych części. Musisz zaznaczyć jeden obiekt, kliknąć Attach i wskazać drugi obiekt. Dopiero potem Weld. :)
baza0 Napisano 24 Lipiec 2009 Autor Napisano 24 Lipiec 2009 właśnie przed chwilą doszedłem do tego ;p mógłby mi ktoś godzinę temu powiedzieć....
Bielik93 Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 Popatrz postaw dwa boxy. Na jednego nadaj edit poly i zatachuj drugi. Przeciez pisalem ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się