Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam , mam pytanko jak najszybciej zrobić piramidkę, ale żeby wierzchołek jej był w innym miejscu niż w środku. Np. blisko dwóch przylegających do siebie boków. I chodzi mi o automat który by robił to automatycznie np. w 10 polygonach. Może jakiś plugin ?

 

 

Ps. sorry ze dziwny temat ale nie wiedziałem jak go nazwać.

Edited by NAD

  • Replies 14
  • Views 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Co to znaczy "w 10 polygonach"? Cała bryła ma być zbudowana z dziesięciu face'ów?

Zależy generalnie od podstawy tego ostrosłupa, ale wystarczy 4, 5 faceów...

  • Author

Chodzi mi o coś takiego mam nadzieje ze cos widać na tym screenie, mnie chodzi o to aby każdy polygon był w kształcie takiej piramidki.

kerb3.jpg

Edited by NAD

  • Author

Ktoś pomoże, czy jest możliwe zaznaczenie kilku polygonów i zrobienie w każdym z nich takiej piramidki?

Nic nie widać na tym screenie i nie łapie o co chodzi....Jaką piramidkę?Chcesz zmienić 4 bocznego poly w 2 trójkątne?

 

Pozdrav:)

  • Author

tak dokładnie. Troche słabo widać na tym screenie,ale generalnie to chodzi o podział czterobocznego plane'a na dwa trójkątne z jednoczesnym podniesieniem wierzchołka. Rodzaj ostrosłupa z wierzchołkiem nie centralnie rozmieszonym :)

  • Author

tak dokładnie takie cos :) z tym ze jedna "linia"(rząd) tych piramidek

Eee,myślałem że będziesz chciał coś bardziej szalonego...

Eitable poly,zaznacz polygony które chcesz spiramidkować,wejdż w opcje bevel,zaznacz bevel type:by polygon,ustaw jakie tam chcesz wartości i zrób bevel.Zostaną ci dodatkowe 4 kątne polygony na czubkach piramidek-trzymając wciśnięty ctrl przełącz na subobject vertex i kliknij w guziczek collapse.Jak chcesz żeby czubki nie były w centrum to przesuwasz.

Pozdr:)awiam

Dobra,zrobię wszystko żeby się nie wziąść do roboty więc masz na obrazku sub obj vertex:)

  • Author

nie no oki to podświetlą sie i polygonki i vertexy. I jak dam potem colaps to owszem robią sie piramidki ale potem to rozumiem ze trzeba ręcznie przesuwać każdy wertex?

 

Ps. plane'y nie są na jednej osi tylko powiedzmy w łuku

Edited by NAD

Najlepiej przesunąć wsszystkie naraz:)Jak chcesz automatem to napisz skrypta bo chyba nie ma gotowego do robienia niesymetrycznych piramidek:)Ewentualnie nagraj skrypta macrorecorderem...

 

EDIT:Jak są na łuku przełącz przed przesuwaniem reference coordinate system na LOCAL-każdy vertex będzie się przesuwał według własnego układu odniesienia.

 

Pozdr:)

Edited by mafida

  • Author

No trochę lipa. Ale dziękuje za pomoc.

 

Ps. klikłem w serduszko:)

Przeczytałeś mojego edita o reference coordinate system?To powinno pomóc jeśli vertexy nie są w jednej płaszczyżnie:)

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy