Skocz do zawartości

Nissan Skyline R34 V-Spec II


Lapsio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 2 dni temu rzucilem się na bardzo ambitny projekt, który, mam nadzieję że mnie nie przerośnie. Jesem mocno początkujący, a to dopiero mój trzeci model (pierwszy na tym forum), przykro mi ze tak późno go tu pokatalem ale dopiero przed chwilą się zarejestrowalem. Chciałbym szczegółowo dopracować ten model, więc prosiłbym o obiektywną ocenę i jakieś wskazówki.

Edytowane przez Lapsio
zmiana zdjecia do topicu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No więc jeszcze kilka takich screenków. Malo tego, bo nie bardzo jest jesszcze co pokazywać, duzo siedzialem nad lakierem i nie bardzo wiem czy mi wyszlo, wzorowalem się troche na technikach z gier (Midnight Club L.A.) i tam właśnie lakier metallic był robiony podobną texturką, chcialbym zeby tak na chrawedziach schodzil w czerń ale nie bardzo wiem jak taki efekt uzyskać. Siatex wyglada troche niezrecznie, duzo trojkatnych faceów, ale jakos daje rade :/ W dalekiej przyszlosci zamierzam zrobic wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum ;]

Rzeczywiście szkoda troche ze nie pokazales go wczesniej poniewaz troche siatka lezy (zdecydownie za duzo trojkatow) w szczegolnosci w okolicach otworow. Wiec skoro chcesz go szczegolowo dopracowac to trzeba bedzie troche poprawic siatke ( trojkaty, krzywizny itp. ) . najlepiej jakbys wrzucil troche wiekszy render siatki modelu bo z tego nie da sie za duzo wyczytac. Jak dla mnie lezy tez troche felga ( jakby ulepiona z gliny ). Kolejna sprawa łaczenie dolnej przedniej czesci drzwi z listwa(powstala szpara, ale mozliwe ze tak ma byc, nie moge znalezc dobrych zdjec auta)) oraz troche za gesta siatka w "rowku" w drzwiach. Nad lakierem oczywiscie tez bedziesz musial popracowac ale to juz pomeczysz w koncowej fazie renderingu. Narazie to tyle z mojej strony .Jest to tylko moja opinia ale najlepiej jakby wypowiedzieli sie znawcy tematu tylko wrzuc prosze jakies czytelniejsze rendery. Ale jak na poczatki z modelingiem to jest dobrze. Życze powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalem scenke z mojego poprzedniego projektu, bo jednak wolałbym nieco odbiec od ogólnie przyjętej normy ze jak auto w 3D to musi stać w studio (fakt ze nic na niej nie widac ale jeszcze to poprawie). Jesli chodzi o siatke to kuleje ale staralem sie to tak ustawić żeby możliwie nie bylo widać skutków ubocznych trojkatnych faceów i tak to daje rade wszystko prócz tylnego zderzaka który wypadł okropnie (na poprzednich renderkach nie widać ale podsyłam taką czytelniejszą). Kombinowalem z tym czarnym przejsciem na lakierze ale jakos dziwnie to wyglądało i zrezygnowalem. Chcialbym sie zapytać czy istnieje coś w stylu blueprints-ów wnętrza bo ze zdjęć ciężko tak ogólnie to rozmieścić.

Nie mam zabardzo jak pokazac jak to robilem bo mam zaledwie pare renderek z okresu tworzenia, nie mowiac juz o pokazaniu historii ewolucji siatki. Dorobilem spoiler, kierunkowskazy i grill (i siatki w zderzaku), poprawilem tez reflektory ktore od początku budziły we mnie pewne podejrzenia i felgi (mam nadzieje ze juz nie wygladaja jak z gliny :? jeszcze znaczek, textury na tylne swiatla i na zewnatrz to bedzie wszystko, a potem... wnęrze. A, czy ktos moze wie jak realistycznie zapalić światla? Probowalem tak normalnie zeby lampe wlozyc do zarowki ale jakos nie bardzo to mi wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo fajne. To drugie ujęcie bardzo mi się spodobało - ja bym to zrobił jednak trochę inaczej, a mianowicie: przybliżył samochód do tych drzwi i widok z kamery troszeczkę zmienił tak aby było widać więcej góry - wtedy ta świecąca szpara zajęłaby więcej miejsca z lewej, a z prawej mógłbyś dać taki śmietnik z którego wydobywa się ogień jak mają żule i on oświetlałby Ci scenę z prawej strony samochodu i sam samochód. To oczywiście taka propozycja zrobisz jak będziesz chciał.

 

Swoją drogą robienie studia wydaje się o wiele łatwiejsze bo masz kontrolę nad każdym refleksem i rozłożeniem się światła, ale ja tam się nie znam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem kilka renderkow z budowy no ale nie za wiele tu widac, robilem po prostu po kolei części, zaczynając od przedniego zderzaka, kazda część to oddzielny obiekt. oto refki:

 

http://www.netcarshow.com/nissan/2000-skyline_gt-r_v-spec_ii/800x600/wallpaper_03.htm

 

http://www.the-blueprints.com/blueprints/cars/nissan/4895/view/nissan_skyline_gtr_r34_v_spec_ii/

 

http://www.the-blueprints.com/blueprints/cars/nissan/27093/view/nissan_skyline_gt_r34_03/

 

czesciej korzystalem z tego mniej szczegolowego blueprinta bo na tym drugim często cos sie nie zgadzalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Oleksiak super pomysl xD, nie no na serio tak zrobie chyba, tylko bedzie trzeba lakier zmienić bo ten pomarańcz nie pasuje ani do auta, ani do sceny ani do faktu że to skyline, a skyline musi być niebieski i już (ale ja nie lubie trzymać się reguł i na pewno znowu wymysle coś od czapy ze w ogole nie bedzie pasowalo :P) Jest tylko problem bo kompletnie nie umiem ognia zrobic :/ czy ktos zna tutka czy cos w tym stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i prawie gotowe. Jeszcze raz chcialem podziękować Olesiakowi za ciekawy pomysł. Nie zmiękczyłem jeszcze cieni i butelki są nieotexturowane i w ogole musze je jeszcze poprawić, ale poza tym to myśle że będzie już koniec. Pomarańczowy lakier jednak chyba najbardziej pasuje bo podkreśla kolor ognia. No więc to taka na szybko renderka. Wciąż jednak zostało jeszcze wnętrze. :[

 

garage.th.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale poza tym to myśle że będzie już koniec.
no chyba zartujesz, to teraz to jest zarys sceny (te butelki to po co?), tekstury są bardzo słabe. Wiesz, jak nad modelem siedziałeś kilka dni, to żeby scena jakoś wyglądała to nie da rady jej zrobić przez kilka godzin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam się na przyszłość ;)

 

No więc powytykajmy błędy: Kamera jest za wysoko (moim zdaniem) i przez to jest efekt taki trochę resorówki, sprawdź sobie jakby to wyglądało gdyby kamera była na wysokości 1,8 m coś koło tego.

 

To co pecet pisał: tekstury są słabe, a moim zdaniem najlepiej prezentują się beczki :D Cienie butelek ble a po nich można wnioskować że źródło światła znajduje się blisko ziemi co jest dziwne.

 

"te butelki to po co?" - dokładnie, jaki wkład mają one do kompozycji ? Przemyśl sobie jak powinien wyglądać taki opuszczony hangar - jakieś referki na google itp.

 

Nie znam się dokładnie na fotografii ale takiego efektu jak masz w tej przestrzeni między drzwiami chyba byś nie uzyskał przy takim oświetlaniu wnętrza ale to poczekaj na kogoś coś się na tym zna i Ci powie czy mam racje :P

 

Wiem że chciałeś uzyskać ciekawy efekt dając takie podłoże ale wyszło bardzoooo dziwnie - musiałbyś mieć w takim pomieszczeniu 95% wilgotności powietrza żeby wszystko było tak mokre :P

 

butelki straszne i gazeta też dziwne wymodelowana - chociażby dlatego że w takim miejscu wreście zmokłaby ;)

 

Model samochu wydaje się dobry, teraz czas popracowac nad otoczeniem najpierw zrób wywiad.. obierz cel... a później modeluj ;]

 

Powodzenia bo zapowiada się ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie moje lekkie podejscie do tematu, ale do tej pory scene traktowalem tylko jako dopełnienie mające za zadanie jedynie odbijać się od lakieru i jak widać mocno się myliłem :[ . Co do czasu pracy to spewnością macie racje, to i tak moj najszybszy projekt, Desert Eagla robilem 3 m-ce a Honde 2. No dobra a teraz do rzeczy...

 

Samochód mialem w zasadzie jeszcze poprawić ale odloze to na troche później (nie ma nawet znaczka)

 

Kamere na pewno poprawie, chialem w zasadzie uzyskać taki efekt ale jak widać nie bardzo on tutaj pasuje, zastanawialem się tez na zabia perspektywa, podkreslilaby charakter wozu ale zobacze czy nie ukryje za duzo szczegolow.

 

textury są slabe bo nie moglem nic lepszego znaleźć w necie, a te są w slabej jakosci, poza tym wyłączyłem mipmapy bo tak to ta podloga wygladala jak popękane lustro. Wiem ze raczej musze robić ręcznie textury (tak w zasadzie to ta textura to mocno z gotowca bo to textura asfaltu po deszczu z podmienionym bumpem :/

 

Butelki jakoś tak z nadinterpretacji (radio tez i gazety w zasadzie tez) Olwsiak wspomniał "o palącym się śmietniku jak mają żule". No i zamiast opustoszałego hangaru zacząłem robić jakąś żulownię :(

 

Jeśli chodzi o efekt za drzwiami to wydaje mi się ze bedzie realistyczniejszy jak przymkne te drzwi, poza tym dopiero teraz widze za taka dziura w dzwiach to musialaby na serio niezly snop swiatla rzucić na ten hangar. (znaczy jakbyś baaaaaaaaardzo dlugi czas naswietlania wybral to byś uzyskal taki efekt :D)

 

Co do gazety to chcialbym się zapytać o tą przy beczkach, bo ta z przodu to wiem ze straszna :D i w ogole czy są potrzebne. (lub czy nie przeszkadzają)

 

swiatlo podwyszsze na pewno (jakos tak zapomnialem, ustawilem to swiatlo w takim miejscu testowo zeby ustawic kolor i zapomnialem przeniesc)

 

"najlepiej prezętują się beczki" (bo tu sam robilem textury :D) ale w sęsie ze są dobre i mogą zostać czy są najlepsze z najgorszych i mozna sie do nich mniej przyczepić niz do reszty?

 

Faktycznie mocno tego nie przemyslalem, zaczynając od tego ze nawet nie wiem za bardzo jaki to hangar, ani jaka w nim jest podloga. No to raczej siadam do textur. :[ mysle ze do wieczora sie chyba wyrobie z update.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no znam tę stronę i wiem ze tu są dobre textury ale takie wyrwane w malym kawalku a ja (wtedy kiedy robilem ta hale) potrzebowalem textury takiej ogromnej na caly ten hangar, nie tylko na fragment widziany przez kamere.

 

Robie ta texturke betonu ale jakoś koślawo mi to idzie :/

 

pociemnilem gazete przy beczkach, druga usunalem, usunalem butelki, zostawilem tylko te przy beczkach, zmniejszylem bumpa na beczkach, opuscilem kamere, podwyzszylem zrodlo swiatla, wysuszylem podloge i przymknalem drzwi.

 

Przy przednim kole chcialbym jeszcze kaluze zrobic i myslalem zeby moze postawic cos na masce wozu, ale jeszcze sie zastanowie (i oczywiscie poprawiac bede ciagle texture betony ktora nie bardzo sie zmienila oprocz nieco mniejszej pixelizacji. Chyba będe musial dać większy bump bo troche plaska ta podloga.

 

Zalaczam renderke w duzej rozdzielczosci zeby bylo widac wiecej bledow :P

 

garage2stn.th.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mysle ze teraz jest juz dobry beton jesli chodzi o bump, pomysle teraz nad przybrudzeniami

 

kaluza jakos nie bardzo mi pasuje :/

 

Tam sie troche te pęknięcia skitrały przy drzwiach ale patrzylem i to przez mipmapy na nastepnej renderce tego juz nie bedzie

 

garage3.th.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się łączy opona z kałużą reszta dalej do poprawki. Podłoże zrobiłeś teraz jak z jakiegoś dopiero co wylanego betonu. Jak beton pęka to z jakiś wewnętrznych naprężeń, a nie machań kijkiem - bo tak te ślady wyglądają :P

 

W tle proponuje dać jakieś skrzynki żeby zakryć łączenie betonu ze ścianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Oleksiak bo tam jest 95% wilgotnosci powietrza i ten beton jeszcze nie zasechł, a juz zdazyl popekac :D

 

Poprawilem i kształt i wyostrzylem textury mysle ze teraz jest masywniej popekany, teraz robie jeszcze takie plytsze kaluze a potem zamierzam zrobic taki proszek bialy jakby wykruszone grudki w suchsych miejscach i przy grubszych peknieciach. No a potem pomysle nad skrzynkami takimi golymi i jedna albo dwie przykryte zielona plachta. moze dodam tez w tle takie kola pordzewiale tirowe albo jakies stare takie i inne czesci samochodowe, ale takie bardzo malo widoczne tam przy drzwiach moze albo za beczkami

 

update dam jak zrobie kaluze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po 2 dniach poszukiwań popękanego betonu zauważyłem poważne przeoczenie w konstrukcji szczelin i ich otoczenia. Jak potrze na poprzednie renderki to zastanawiam sie czy nie przesadzilem troche :D

 

Zalaczam kilka wersji Bo nie wiem ktora najlepsza. Niestety mam poważne problemy z AA ktore totalnie rozmazuje mi textury.

 

aa16z.th.png

AA na 16 próbek, niska rozdzielczosc

 

aa16h.th.png

AA na 16 próbek wysoka rozdzielczosc

 

aahigh.th.png

AA na 4 probki wysoka rozdzielczosc

 

aalow.th.png

AA na 4 probki niska rozdzielczosc

 

brak AA raczej totalnie odpada wiec nawet nie zalaczam

 

Na wszystkich sa dziwne kaluze bo maja maly dystans mirrora, a nie ma co odbijac wiec przechodza w shadless i swieca

 

A i oczywiscie dalem bez auta zeby sie szybciej wyrenderowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie chyba bym modellingiem sprawe zalatwil, bump slabo wyglada,

 

inna sprawa to wydaje mi sie ze znacznie lepiej dobrze wykonczyc model itd a potem renderki, no ale co sie komu podoba

 

otoczenie - jest w necie taki tutek o teksturowaniu bialego merca, nie pamietam gdzie, ale tam bylo otoczenie - brudna sciana i gladkie podloze, nawet troche lsniace, dosc szarawe i brudne, jakbys tutaj to zrobil, zamiast pseudo popekanego betonu to powinno byc "way better"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M4rcus ma racje. Wrzuć na wszystko szary materiał i skoro tak dużo kadru zajmuje podłoga to może pobaw się disp'em.

 

Np. Renderuj samą podłogę i do mapy disp wrzuć plik PS wtedy będziesz mógł sobie na bieżąco wprowadzać poprawki w ps i jak dasz ctrl+s to plik się nadpisze a max odświeży mapkę - mówię tak jakbyś przypadkiem o tym nie widział - to już będziesz wiedział :P

 

Jak dla mnie beton dalej jest ble.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łojojoj troche nie mialem czasu w gimnazjum cisna :/ Od czasu do czasu cos tam podskubywalem tej pracy i jakos tak mi sie przypomnialo co robic jak sie stanie w miejscu i cos nie wychodzi. No wiec zaczne od motywacji, otoz przeczytalem taki post:

 

Dawcio_m:

a jacie 11 lat? to zmienia postać rzeczy, może coś z niego będzie

 

no wiec ja tym bardziej nie poddam sie. W miedzyczasie zaszlo sporo zmian jak widac w bazowym modelu ale w sumie nazwa ta sama tyle ze Nismo Z-Tune. Troche zmienilem podloge ale nadal kuleje. Zblizaja sie swieta wiec w ramach odlotu od szkoly troche sobie popracuje ;) Nadal prosze o rady jednak jesli ktos znalazlby jakies rozsadniejsze rozwiazanie niz robienir pekniec siatexem to bylbym wdzieczny. Przy okaji powiem ze niestety nie udalo mi sie znalezc tego tuta z mercem. :( Jesli ktosby takowy znal to prosze o adres. Chodze od tego roku do palacu mlodziezy na kolko z 3ds i powiedzial mi gosc zeby obnizyc zamek od drzwi bo jest za wysoko to obnizylem troche texturke dodalem ale poza tym w scenie nic szczegolnego. Metamorfoza pod maską ;)

 

materialy okropnie kuleja i nie bardzo w sumie mam pomysl jak na to zaradzic i czy w ogole warto. przy okazji chcialem sie zapytac czy nie jest to wina oswietlenia bo nie moge wyrenderowac finalnie na scenie z silnikiem bo mi blendera wywala pod windowsem. :/ nie mam zadnej wersji z miekkimi cieniami bo nie mialem czasu zrobic, ale na pierwsze zjechanie wystarczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie jest tak żle, tylko na twoim miejscu pobawiłbym sie troche mapami hdri tak w enwironment jak i w światłach, kto wie może ci wyjść całkiem fajna scenka i tak w temacie to bym wywalił to tło, a jesli juz je musisz mieć to użyj vrayplane i sphere vraya która świetnie moze służyć po steksturowaniu za tło lub otoczenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz no moze gdybym wiedzial co to vray plane to bym tego uzyl ;D ale wiesz...

...bo mi blendera wywala pod windowsem...

To tu troche ciezko z Vrayem ;) ale dzieki za pocieszenie, map hdri tez nie wiem czy sa w blenderze ;D ale tez dzieki pobuszuje w necie moze jest cos o blenderowych odpowiednikach. U szczytu desperacji wyexportuje cala scene do 3ds ale nie wiem czy to ma sens na takim etapie.

A wlasnie czy material felg nie wydaje sie jakis dziwny bo nie wiem czy moje przypyszczenia sa sluszne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem typowo blenderowy :( jak dam na lampie w tej szczelinie (area) sample 1 to sa ostre cienie, jak dam 2 to wszystko jest ciemne a podloga wyglada jak zmasakrowana przez meteoryt jak dam 3 to sie renderuje 6h :/ po czym wywala mi blendera

 

Co do Vraya to on jest chyba platny z tego co przed chwila patrzylem wiec raczej nie ma szans. A tak w ogole to moze ktos wie dlaczego mi blendera wywala?

Edytowane przez Lapsio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee... No cóż by tu powiedzieć.

 

Po pierwsze, przepraszam za odkopanie tematu, który ma 500 lat.

Po drugie, przepraszam, że nie dawalem upków przez rok

 

No więc po ostatnich odwiedzinach na forum zamknąłem się w szafie na rok z kompem i oto co z tego powstało :p

 

Renderki są w kolejności chronologicznej, niektóre 4fun, niektóre bardziej na serio.

 

 

http://img690.imageshack.us/i/studio5.png/

http://img207.imageshack.us/i/desert2.png/

http://img84.imageshack.us/i/garage9jpg.jpg/

http://img593.imageshack.us/i/skya2.png/

http://img651.imageshack.us/i/skyb3.png/

 

 

no i taki vip wnętrza:

http://img233.imageshack.us/i/int11.png/

 

Niestety mało mam czasu po szkole, więc nie wiem kiedy następnym razem odwiedze to forum, mam jednak nadzieję, że coś pokomentujecie. Szczególną uwagę poświęcam renderce w garażu. Wiem że przeskok mocny, ale tak jak już mówiłem nie miałem czasu wrzucać upków.

Z góry dzięki za komenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności