Skocz do zawartości

Obiekt 3d: Gitara elektryczna


Oleksiak

Rekomendowane odpowiedzi

Hey.

 

Ostatnio jakiś wysyp gitar, więc i ja coś wrzucę. Praca robiona bardziej pod kątem renderu i materiałów... Siatka jest straszna i jakoś muszę się usprawiedliwić :P Samemu posiadam podróbkę stratocaster'a i będę się na tej gitarce wzorować ale logo walne fender'a :D ^^ (wizualnie dużo się nie różnią)

 

Póki co z maxa:

 

th_test2.jpg

 

th_test.jpg

 

 

Aaaa właśnie.. będę chciał zrobić tak: gitarka na ciemnym tle z ładnie wydobytym detalem ;) . Obecnie szukam jpg które pokazywałyby jakąś kompozycję gitary z czarnym tłem jak coś ciekawego znajdę to pokaże o co kaman ;)

 

Póki co znalałem coś takiego co przyznam chciałbym zobaczyć w wersji 3d może któryś "skulpt-guy" :P pokusi się ?

 

http://dimebag.dean.pl/sixstrings/The%20Dimebag%20Darrell%20Art%20Tribute%2001.jpg

 

Ps. racja :PP "guy" :P

Edytowane przez Oleksiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

szczerze mówiąc jak patrze na tą refke wyzej to wydaje mi się ze twoja jest troszeczke bardziej zaokraglona na bokach, ale mozliwe ze sie myle. No ogólnie to fajnie, ale moglbys tez zrobić jakies inne tlo oprocz studia, jakas scena koncertowa taka stara czy coś bardziej oryginalnego ;) (oczywiscie utrzymana w ciemnej kolorystyce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey.

 

Przyznam że kto tylko lubi sobie pograć i umie modelować powinien się zabrać za model gitary - coś pięknego normalnie :P Tak patrzeć jak sobie powstaje ;)

 

No.. takie zabawy... troszkę nieudany zoom i kilka małych błędów które wyłapałem i poprawie wraz z następnym upem. Przejdzie... ?

(będę starał się dorównać poziomem do pracy przemek02 -> http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=60429 bo niby model prosty, a tak ładnie pododawał różnych detali + rendery że wyszła świetna pracka ;) )

 

th_test4.jpg

 

th_test5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu popracował na renderem bo fajna gitarka i model ale render..."tylko" dobry :P wyciągnąłbyś więcej z tego modelu.

 

Takie testowe rendery na noc jutro jeszcze coś powrzucam poprawie klucze żeby wszystkie w jednej linii nie były i chyba tyle. Właśnie skończył się renderować drugi obrazek więc dodam że poprawie korpus z tyłu bo na bokach jest lekko krzywy i jak coś znajdziecie to też postaram się poprawić ;)

 

blomd- śrubki poprawione ;]

 

Poprawie to co zostało z modelingu i biorę się za studio i tekstury.

 

Prosiłbym o pomoc w podejściu do tematu texkturowania zwłaszcza jakieś fajnie triki np. widzę że sporo osób łączy obiekt w całość i dopiero wtedy robi UVW czy ja mam połączyć korpus i gryf i wtedy rozłożyć uvw ?

Piszcie co wam tylko do głowy przyjdzie na ten temat ja z chęcią posłucham/poczytam ;)

 

Jeżeli rozdziałka przeszkadza to dajcie znać.

 

test7.jpg

 

test9.jpg

 

Dobranoc :P

 

Ps. _Orion_ wrzucę rano idę spać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz1330 - dawno w ten rejon nie zaglądałem i racja miałem źle ale względem mojego gryfu tylko troszeczkę ;D. U Ciebie to przejście jest bardziej jak litera "V" lekko przekrzywiona w prawo u mnie jest bardziej jak "U" Poprawiłem to miejcie i jest bliskie oryginałowi. Poprawie jeszcze chromowaną osłonę na wejście bo jest trochę zbyt szpiczaste.

 

bartekb89 - boki gryfu poprawiłem były trochę zbyt chamferem potraktowane, dzieki.

 

siatki:

 

th_siatka1.jpg

 

th_siatka2.jpg

 

 

Nic ciekawego :P

W wielu miejsca można edge wyprostować ale nie widzę sensu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem plasti, pracuje nad tym. Lakier robiony był praktycznie jako ostatni.

 

Prosiłbym o opinie na temat studia bo jak widać na renderach chrom nie daje rady i pojawia się taki problem że jak chce zrobić ujęcie z innej strony to nagle cały chrom potrafi się prześwietlić - cała powierzchnia odbija biały kolor, póki co zauwazyłem że powierzchnie nie są idealnie płaskie nawet te które z pozoru się takimi wydają. Dałem noisa leciutkiego na mostek i wejścia na kabel i tak nie pomogło i nie wiem czy idę w dobrym kierunku.

 

Za odbicia słuzą mi te wszyskie duże światła patrzac na widok top i zgodnie ze wskazówkami zegara: moc: 9, 10, 1, 1, 5. pierwsze dwa świecą na powierzchnie bo chciałem żeby obiekt był oświetlany z tyłu rozproszanym światłem. dwie "1" dodałem jak się okazało że chrom bardzo nie dawał rady :P a "5" to moje główne światło reszta ustawień światła nie rusza - czy powinienem się na czymś tam skupić ?

 

Byłbym wdzięczny za pomoc ;)

 

Studio:

 

th_studio.jpg

 

 

Edit: Jeszcze takie pytanko propo subdivs: Nie kumam jak one działają miedzy materiałem a ustawieniami w renderze - w renderze jak ustawi się np. 4 w AA to mamy kwadratów w obszarze 4 do potegi takiej liczby jaką ustawiliśmy (mówie o wartościach dodatnich ;) bo o ujemnych to dziwnie brzmi ale kumam zasade) czyli w tym wypadku 4*4*4*4=256. No a jak ustawia się subdives w materiałach to jak tam to jest liczone i jak te liczby dobierac do ustawien rendera bo rozumiem że jak w materiałach ustawie wartość np. 40 to i tak nic mi nie da jak będe AA miał 0 i 1 ?

Edytowane przez Oleksiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sproboj odznaczyc na v ray lights affect reflection i dac invisible, zamien niektore na kuliste, zmniejsz sile swiatla a zwieksz gi, zaokragl walec tak zeby mial maly przeswit na scianie, ustaw go tak aby sie odbijal od elementu przez cie pozadanego i daj w enviroment dosc jasne tlo a walec daj czarny, apropo dodatkowo daj shell na walec bo cienie beda lepiej wygladac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, kumam już i chyba już coś podobnego robiłem.

 

Póki co zrobiłem nowe studio tak że 4 światła małe świecą na ściany z bardzo duzą mocą bo 250 i tworzą na nich takie snopy - miały one dawać odbicia na chromie ale średnio to wyszło. :P Duże swiatlo z sufitu leciutkie tylko do odbić. no i te dwa ostatnie to swiatła głowne. Chyba troche lepsze od poprzedniego to studio ale dalej dziwne :P.

 

Co do modelu to dodałem kilka szczegółów i zostało tylko zrobić czarny pasek koło humbuckerów i chyba tyle. Lepiej, gorzej ?

 

Ze starego studio:

test24.jpg

 

test23.jpg

 

i z nowego:

 

test25.jpg

 

i nowe studio ;)

th_studio2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Plasti. Oleksiak - bardzo fajnie Ci to wyszło, renderki też. Jeszcze w niektórych miejscach masz prześwietlenia i troche noisa ( ale to pewnie jak zmienisz opcje renderera na wyższe to problem zniknie). Plasti Ci dobrze mówi, tylko jak robisz typowy studio lighting to nie dawaj otoczenia w enviroment bo według mnie to psuje cały klimat studio renderingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc ;)

 

Mikolc - właśnie chwytałem się brzytwy bo normalnie nie wiedziałem jak naprawić te odbicia i znalazłem błąd taki że aż boli :P Dałem sobie w otoczeniu żeby nie było widoczne w kamerze ale nie wiem czemu wyłączałem też aby nie wpływało na odbicia i załamania :PP

 

Wieczorem wrzucę mam nadziej lepszy render z gotowymi strunami i paskiem otaczającym chumbuckery. Wyłączę też mapkę hdri.

 

Może i się lekko zbulwersuje ale nie rozumiem dlaczego nikt z posiadających sporą wiedzę na temat renderów i studia (a jest ich tutaj mnóstwo) nie chce pomóc w prostych problemach jakie mam przecież nie dzielą się tajnikami wiedzy z najwyższej pólki ;)

 

Chciałbym wiedzieć czy dobrze pochodzę do tematu: ustawiam subv dla świateł które świeca na otoczenie na 3 bo one tylko mają dawać refleksy na obiekcie a tym głównym daje 10, dobrze robię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plasti- dzięki za rade dałem 32 i rzeczywiście troszeczkę poprawiło jakość ;) ale nie wiem jak to jest z tym jeżeli ja w dużej rozdzielczości robię render to chyba z subv mogę zjechać ? - tak jak z aa się robi.

 

Wyłapałem następny błąd to się nim podzielę i dodam że po znalezieniu go szybko poprawiłem materiały i skończyłem zabawę bo straciłem wenę ;)

Otoczenie miało materiał o "standardowym" szarym kolorze też nie wiem czemu o tym zapomniałem przez co ciężko było mi wydobyć głębie z chromu ;/

 

Wydaje mi się że jest lepiej choć studio nie chciało współpracować z materiałem korpusu - jest dobry ale otoczenie ma łagodne przejścia w intensywności światła i wychodzi jakby miał matowy lakier. w głównym ujęciu dodałem plane'y dzięki czemu uzyskałem efekt lakieru ale i tak mi coś nie pasuje.

 

Ocencie sami i powiedzcie mi jak to u Was wygląda.

 

Przy okazji pobawiłem że w robieniu własnego podpisu - co za męczarnia :P

 

To chyba tyle: (nie wiem czemu ale mam jakąś zajawke do takiego prezentowania swoich prac)

 

Kompozycja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie bardzo sie podoba glowka!! za to masz u mnie wielki szacun :D pieknie wyszla, przod tez :D ale z tylem cos mi nie pasuje.. tak jak podkresliles ze material wyszedl ciut matowy. moim zdaniem nie powinien :)) ale ogolnie fajnie :D i podpis tez fajny ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojj tam prosta rzecz w sumie zrobić dla tego mapke i materiał ale studio musiałbym zmieniać bo i tak osłona słabo byłaby widoczna.

 

Skończyłem już tym projektem ruszam z następnym...tylko sobie coś wymysle :P

 

Dzięki za pomoc ;) Do zobaczenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności