Napisano 7 Sierpień 200915 l Zrobiłem sobie matchmoving na materiale filmowym. W boujou wszystko ładnie wygląda, punkty leżą na miejscu, widok 3d jest ok. Kiedy eksportuję scenę do Mayi punkty (locatory) się rozjeżdżają i nie trzymają się elementów wyświetlanych na image planie. Dzieje się tak w bezpośrednio wyeksportowanym i otwartym (nie importowanym) pliku ma. Zauważyłem, że ruch kamery jest wolniejszy niż odtwarzany film. Miał ktoś z Was może podobny problem? Dodatkowe info: z materiału mającego 153 ramki, boujou tworzy animację kamery trwającą 306 ramek, czyli dwa razy więcej. Materiał zawiera przeplot. Edytowane 7 Sierpień 200915 l przez mathix
Napisano 7 Sierpień 200915 l Z tego co ja wiem z doświadczenia, lepiej na początku usunąć interlace i dopiero wtedy trackować. Sprawdziłbym ogniskową kamery.
Napisano 7 Sierpień 200915 l Autor Doświadczenie chyba dobrze Ci podpowiada, bo wychodzi na to, że przeplot powodował problem. To samo ujęcie bez przeplotu działa bezproblemowo. :) Korzystając z okazji zadam jeszcze jedno pytanie: zakładając, że materiał na końcu i tak będzie przeplotu pozbawiony, to lepiej zrobić deinterlacing na początku pracy, czy na końcu?
Napisano 8 Sierpień 200915 l noprzeplot zawsze będzie ci mieszał. Czy chcesz sie d czegoś dotrakować, czy cokolwiek wymaskować, przeplot to tylko utrudni. Więc najlepiej przeplot usunąć od razu. edit. Sory troche chyba pijany jestem po wczorajszym spotkaniu. Najlepiej to jest kręcić w progresive. Wtedy nie ma problemów ;)
Napisano 9 Sierpień 200915 l Jak masz kamere progressive :) - ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material :P Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj.
Napisano 9 Sierpień 200915 l spoko.. RED'em sobie pokręcę . mam w szafie z 12 redów... hurtowo.. LOL Osobiście nie znam osoby prywatnej, która by sobie kupiła reda, żeby troszku pokręcić tu i tam :] Ale pomysł dobry :)
Napisano 9 Sierpień 200915 l Wiesz, to taki zart ... ogolnie to nawet zwykłej kamery progresywnej raczej przeciętny użytkownik nie kupuje - bo i po co mu? :)
Napisano 17 Sierpień 200915 l ... ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material... Nie kręć na RED'zie, ani na żadnej innej kamerze wideo co do której nie jesteś pewien że wyzwala/rejestruje całą matrycę CCD w jednym momencie. Inaczej masz w obrębie jednej klatki przesunięcie w ruchu 3D kamery pomiędzy zarejestrowaniem pierwszego i ostatniego piksela. Piksele zapisywane są rzędami,po kolei, przez czas zapisu pojedynczej klatki, czyli pomiędzy pierwszym a ostatnim zapisanym pikselem masz zmianę perspektywy widzianej przez obiektyw. To oznacza zrypaną geometrię w obrazku do trackingu 3D. Parę projektów na tym się posypało - powstały na zajechanych ludziach :( Oczywiście piszę tutaj o użyciu kamery w ruchu - nie o statycznych ujęciach :) RED powinien się sprawdzić przy nagrywaniu na szybszym klatkarzu, ale wtedy ogniskowa obiektywu*2, a czas konwersji (ilość) materiału razy krotność przyśpieszenia klatkarzu. ...Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj. Nie usuwaj przeplotu - obraz będzie miał "ducha" lub rozmycie. Nie istnieje sprawny system niewidocznego "sklejania" fieldów w ostry obraz który będzie się precyzyjnie track'ował. Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy. Po trackingu możesz sobie zrobić z obrazkiem co ci się podoba - na przykład zretime'ować z użyciem optical flow. Będzie "ładnie" dla widza ale nie dla boujou.
Napisano 18 Sierpień 200915 l No to freon przyteoretyzowałeś :) nie znam osoby która by trackowała na przeplocie - toż to strzał w kolano, a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy :) - no chyba że wrzucasz materiał do boujou i dajesz mu z automatu "do the job" to może i tak, ale osób co tak robią w produkcji również nie znam :) no ale może mało osób znam :)
Napisano 18 Sierpień 200915 l spoko.. RED'em sobie pokręcę . mam w szafie z 12 redów... hurtowo.. LOL Osobiście nie znam osoby prywatnej, która by sobie kupiła reda, żeby troszku pokręcić tu i tam :] Ale pomysł dobry :) stać Cie na bużu a na wynajęcie REDa już nie? ciekawe... ;)
Napisano 18 Sierpień 200915 l Beny, czytaj ze zrozumieniem! ...nie znam osoby która by trackowała na przeplocie...Niczego takiego nie doradzam, piszę natomiast: Nie usuwaj przeplotu...Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy. Nie wygląda żebyś miał za sobą spory kontakt z RED'em... ...a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy... Poczytaj sobie: http://dvxuser.com/jason/CMOS-CCD/ - nie pisałbym o tym w kontekście RED'a gdybym sam się z tym nie zetknął.
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Panowie z The Foundry także borykają się z "rolling shutter" które rozwala tracking 3D w kamerach cyfrowych: http://www.thefoundry.co.uk/pkg_overview.aspx?ui=A757DC23-E017-41FF-983A-4E134721DDF6
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto