Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zrobiłem sobie matchmoving na materiale filmowym. W boujou wszystko ładnie wygląda, punkty leżą na miejscu, widok 3d jest ok. Kiedy eksportuję scenę do Mayi punkty (locatory) się rozjeżdżają i nie trzymają się elementów wyświetlanych na image planie. Dzieje się tak w bezpośrednio wyeksportowanym i otwartym (nie importowanym) pliku ma. Zauważyłem, że ruch kamery jest wolniejszy niż odtwarzany film. Miał ktoś z Was może podobny problem?

 

Dodatkowe info: z materiału mającego 153 ramki, boujou tworzy animację kamery trwającą 306 ramek, czyli dwa razy więcej. Materiał zawiera przeplot.

Edytowane przez mathix

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co ja wiem z doświadczenia, lepiej na początku usunąć interlace i dopiero wtedy trackować. Sprawdziłbym ogniskową kamery.

Napisano
  • Autor

Doświadczenie chyba dobrze Ci podpowiada, bo wychodzi na to, że przeplot powodował problem. To samo ujęcie bez przeplotu działa bezproblemowo. :)

 

Korzystając z okazji zadam jeszcze jedno pytanie: zakładając, że materiał na końcu i tak będzie przeplotu pozbawiony, to lepiej zrobić deinterlacing na początku pracy, czy na końcu?

Napisano

noprzeplot zawsze będzie ci mieszał. Czy chcesz sie d czegoś dotrakować, czy cokolwiek wymaskować, przeplot to tylko utrudni. Więc najlepiej przeplot usunąć od razu.

 

edit. Sory troche chyba pijany jestem po wczorajszym spotkaniu. Najlepiej to jest kręcić w progresive. Wtedy nie ma problemów ;)

Napisano

Jak masz kamere progressive :) - ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material :P

 

Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj.

Napisano

spoko.. RED'em sobie pokręcę . mam w szafie z 12 redów... hurtowo.. LOL

Osobiście nie znam osoby prywatnej, która by sobie kupiła reda, żeby troszku pokręcić tu i tam :] Ale pomysł dobry :)

Napisano

Wiesz, to taki zart ... ogolnie to nawet zwykłej kamery progresywnej raczej przeciętny użytkownik nie kupuje - bo i po co mu? :)

Napisano
... ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material...
Nie kręć na RED'zie, ani na żadnej innej kamerze wideo co do której nie jesteś pewien że wyzwala/rejestruje całą matrycę CCD w jednym momencie. Inaczej masz w obrębie jednej klatki przesunięcie w ruchu 3D kamery pomiędzy zarejestrowaniem pierwszego i ostatniego piksela. Piksele zapisywane są rzędami,po kolei, przez czas zapisu pojedynczej klatki, czyli pomiędzy pierwszym a ostatnim zapisanym pikselem masz zmianę perspektywy widzianej przez obiektyw. To oznacza zrypaną geometrię w obrazku do trackingu 3D. Parę projektów na tym się posypało - powstały na zajechanych ludziach :(

Oczywiście piszę tutaj o użyciu kamery w ruchu - nie o statycznych ujęciach :)

RED powinien się sprawdzić przy nagrywaniu na szybszym klatkarzu, ale wtedy ogniskowa obiektywu*2, a czas konwersji (ilość) materiału razy krotność przyśpieszenia klatkarzu.

 

...Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj.
Nie usuwaj przeplotu - obraz będzie miał "ducha" lub rozmycie. Nie istnieje sprawny system niewidocznego "sklejania" fieldów w ostry obraz który będzie się precyzyjnie track'ował. Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy.

Po trackingu możesz sobie zrobić z obrazkiem co ci się podoba - na przykład zretime'ować z użyciem optical flow. Będzie "ładnie" dla widza ale nie dla boujou.

Napisano

No to freon przyteoretyzowałeś :) nie znam osoby która by trackowała na przeplocie - toż to strzał w kolano, a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy :) - no chyba że wrzucasz materiał do boujou i dajesz mu z automatu "do the job" to może i tak, ale osób co tak robią w produkcji również nie znam :) no ale może mało osób znam :)

Napisano
spoko.. RED'em sobie pokręcę . mam w szafie z 12 redów... hurtowo.. LOL

Osobiście nie znam osoby prywatnej, która by sobie kupiła reda, żeby troszku pokręcić tu i tam :] Ale pomysł dobry :)

 

stać Cie na bużu a na wynajęcie REDa już nie? ciekawe... ;)

Napisano

Beny, czytaj ze zrozumieniem!

...nie znam osoby która by trackowała na przeplocie...
Niczego takiego nie doradzam, piszę natomiast:
Nie usuwaj przeplotu...Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy.

 

Nie wygląda żebyś miał za sobą spory kontakt z RED'em...

...a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy...
Poczytaj sobie: http://dvxuser.com/jason/CMOS-CCD/ - nie pisałbym o tym w kontekście RED'a gdybym sam się z tym nie zetknął.
Napisano

Artykuł wygląda niezle - przeczytam w wolnym czasie - dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności