Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Zrobiłem sobie matchmoving na materiale filmowym. W boujou wszystko ładnie wygląda, punkty leżą na miejscu, widok 3d jest ok. Kiedy eksportuję scenę do Mayi punkty (locatory) się rozjeżdżają i nie trzymają się elementów wyświetlanych na image planie. Dzieje się tak w bezpośrednio wyeksportowanym i otwartym (nie importowanym) pliku ma. Zauważyłem, że ruch kamery jest wolniejszy niż odtwarzany film. Miał ktoś z Was może podobny problem?

 

Dodatkowe info: z materiału mającego 153 ramki, boujou tworzy animację kamery trwającą 306 ramek, czyli dwa razy więcej. Materiał zawiera przeplot.

Edytowane przez mathix

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co ja wiem z doświadczenia, lepiej na początku usunąć interlace i dopiero wtedy trackować. Sprawdziłbym ogniskową kamery.

Napisano
  • Autor

Doświadczenie chyba dobrze Ci podpowiada, bo wychodzi na to, że przeplot powodował problem. To samo ujęcie bez przeplotu działa bezproblemowo. :)

 

Korzystając z okazji zadam jeszcze jedno pytanie: zakładając, że materiał na końcu i tak będzie przeplotu pozbawiony, to lepiej zrobić deinterlacing na początku pracy, czy na końcu?

Napisano

noprzeplot zawsze będzie ci mieszał. Czy chcesz sie d czegoś dotrakować, czy cokolwiek wymaskować, przeplot to tylko utrudni. Więc najlepiej przeplot usunąć od razu.

 

edit. Sory troche chyba pijany jestem po wczorajszym spotkaniu. Najlepiej to jest kręcić w progresive. Wtedy nie ma problemów ;)

Napisano

Jak masz kamere progressive :) - ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material :P

 

Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj.

Napisano

spoko.. RED'em sobie pokręcę . mam w szafie z 12 redów... hurtowo.. LOL

Osobiście nie znam osoby prywatnej, która by sobie kupiła reda, żeby troszku pokręcić tu i tam :] Ale pomysł dobry :)

Napisano

Wiesz, to taki zart ... ogolnie to nawet zwykłej kamery progresywnej raczej przeciętny użytkownik nie kupuje - bo i po co mu? :)

Napisano
... ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material...
Nie kręć na RED'zie, ani na żadnej innej kamerze wideo co do której nie jesteś pewien że wyzwala/rejestruje całą matrycę CCD w jednym momencie. Inaczej masz w obrębie jednej klatki przesunięcie w ruchu 3D kamery pomiędzy zarejestrowaniem pierwszego i ostatniego piksela. Piksele zapisywane są rzędami,po kolei, przez czas zapisu pojedynczej klatki, czyli pomiędzy pierwszym a ostatnim zapisanym pikselem masz zmianę perspektywy widzianej przez obiektyw. To oznacza zrypaną geometrię w obrazku do trackingu 3D. Parę projektów na tym się posypało - powstały na zajechanych ludziach :(

Oczywiście piszę tutaj o użyciu kamery w ruchu - nie o statycznych ujęciach :)

RED powinien się sprawdzić przy nagrywaniu na szybszym klatkarzu, ale wtedy ogniskowa obiektywu*2, a czas konwersji (ilość) materiału razy krotność przyśpieszenia klatkarzu.

 

...Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj.
Nie usuwaj przeplotu - obraz będzie miał "ducha" lub rozmycie. Nie istnieje sprawny system niewidocznego "sklejania" fieldów w ostry obraz który będzie się precyzyjnie track'ował. Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy.

Po trackingu możesz sobie zrobić z obrazkiem co ci się podoba - na przykład zretime'ować z użyciem optical flow. Będzie "ładnie" dla widza ale nie dla boujou.

Napisano

No to freon przyteoretyzowałeś :) nie znam osoby która by trackowała na przeplocie - toż to strzał w kolano, a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy :) - no chyba że wrzucasz materiał do boujou i dajesz mu z automatu "do the job" to może i tak, ale osób co tak robią w produkcji również nie znam :) no ale może mało osób znam :)

Napisano
spoko.. RED'em sobie pokręcę . mam w szafie z 12 redów... hurtowo.. LOL

Osobiście nie znam osoby prywatnej, która by sobie kupiła reda, żeby troszku pokręcić tu i tam :] Ale pomysł dobry :)

 

stać Cie na bużu a na wynajęcie REDa już nie? ciekawe... ;)

Napisano

Beny, czytaj ze zrozumieniem!

...nie znam osoby która by trackowała na przeplocie...
Niczego takiego nie doradzam, piszę natomiast:
Nie usuwaj przeplotu...Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy.

 

Nie wygląda żebyś miał za sobą spory kontakt z RED'em...

...a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy...
Poczytaj sobie: http://dvxuser.com/jason/CMOS-CCD/ - nie pisałbym o tym w kontekście RED'a gdybym sam się z tym nie zetknął.
Napisano

Artykuł wygląda niezle - przeczytam w wolnym czasie - dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.