mathix Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 (edytowane) Zrobiłem sobie matchmoving na materiale filmowym. W boujou wszystko ładnie wygląda, punkty leżą na miejscu, widok 3d jest ok. Kiedy eksportuję scenę do Mayi punkty (locatory) się rozjeżdżają i nie trzymają się elementów wyświetlanych na image planie. Dzieje się tak w bezpośrednio wyeksportowanym i otwartym (nie importowanym) pliku ma. Zauważyłem, że ruch kamery jest wolniejszy niż odtwarzany film. Miał ktoś z Was może podobny problem? Dodatkowe info: z materiału mającego 153 ramki, boujou tworzy animację kamery trwającą 306 ramek, czyli dwa razy więcej. Materiał zawiera przeplot. Edytowane 7 Sierpień 2009 przez mathix
asblaze Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Z tego co ja wiem z doświadczenia, lepiej na początku usunąć interlace i dopiero wtedy trackować. Sprawdziłbym ogniskową kamery.
mathix Napisano 7 Sierpień 2009 Autor Napisano 7 Sierpień 2009 Doświadczenie chyba dobrze Ci podpowiada, bo wychodzi na to, że przeplot powodował problem. To samo ujęcie bez przeplotu działa bezproblemowo. :) Korzystając z okazji zadam jeszcze jedno pytanie: zakładając, że materiał na końcu i tak będzie przeplotu pozbawiony, to lepiej zrobić deinterlacing na początku pracy, czy na końcu?
bartolomeo Napisano 8 Sierpień 2009 Napisano 8 Sierpień 2009 noprzeplot zawsze będzie ci mieszał. Czy chcesz sie d czegoś dotrakować, czy cokolwiek wymaskować, przeplot to tylko utrudni. Więc najlepiej przeplot usunąć od razu. edit. Sory troche chyba pijany jestem po wczorajszym spotkaniu. Najlepiej to jest kręcić w progresive. Wtedy nie ma problemów ;)
beny Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Jak masz kamere progressive :) - ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material :P Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj.
Kris_R Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 spoko.. RED'em sobie pokręcę . mam w szafie z 12 redów... hurtowo.. LOL Osobiście nie znam osoby prywatnej, która by sobie kupiła reda, żeby troszku pokręcić tu i tam :] Ale pomysł dobry :)
beny Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Wiesz, to taki zart ... ogolnie to nawet zwykłej kamery progresywnej raczej przeciętny użytkownik nie kupuje - bo i po co mu? :)
freon Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 ... ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material... Nie kręć na RED'zie, ani na żadnej innej kamerze wideo co do której nie jesteś pewien że wyzwala/rejestruje całą matrycę CCD w jednym momencie. Inaczej masz w obrębie jednej klatki przesunięcie w ruchu 3D kamery pomiędzy zarejestrowaniem pierwszego i ostatniego piksela. Piksele zapisywane są rzędami,po kolei, przez czas zapisu pojedynczej klatki, czyli pomiędzy pierwszym a ostatnim zapisanym pikselem masz zmianę perspektywy widzianej przez obiektyw. To oznacza zrypaną geometrię w obrazku do trackingu 3D. Parę projektów na tym się posypało - powstały na zajechanych ludziach :( Oczywiście piszę tutaj o użyciu kamery w ruchu - nie o statycznych ujęciach :) RED powinien się sprawdzić przy nagrywaniu na szybszym klatkarzu, ale wtedy ogniskowa obiektywu*2, a czas konwersji (ilość) materiału razy krotność przyśpieszenia klatkarzu. ...Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj. Nie usuwaj przeplotu - obraz będzie miał "ducha" lub rozmycie. Nie istnieje sprawny system niewidocznego "sklejania" fieldów w ostry obraz który będzie się precyzyjnie track'ował. Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy. Po trackingu możesz sobie zrobić z obrazkiem co ci się podoba - na przykład zretime'ować z użyciem optical flow. Będzie "ładnie" dla widza ale nie dla boujou.
beny Napisano 18 Sierpień 2009 Napisano 18 Sierpień 2009 No to freon przyteoretyzowałeś :) nie znam osoby która by trackowała na przeplocie - toż to strzał w kolano, a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy :) - no chyba że wrzucasz materiał do boujou i dajesz mu z automatu "do the job" to może i tak, ale osób co tak robią w produkcji również nie znam :) no ale może mało osób znam :)
bartolomeo Napisano 18 Sierpień 2009 Napisano 18 Sierpień 2009 spoko.. RED'em sobie pokręcę . mam w szafie z 12 redów... hurtowo.. LOL Osobiście nie znam osoby prywatnej, która by sobie kupiła reda, żeby troszku pokręcić tu i tam :] Ale pomysł dobry :) stać Cie na bużu a na wynajęcie REDa już nie? ciekawe... ;)
freon Napisano 18 Sierpień 2009 Napisano 18 Sierpień 2009 Beny, czytaj ze zrozumieniem! ...nie znam osoby która by trackowała na przeplocie...Niczego takiego nie doradzam, piszę natomiast: Nie usuwaj przeplotu...Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy. Nie wygląda żebyś miał za sobą spory kontakt z RED'em... ...a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy... Poczytaj sobie: http://dvxuser.com/jason/CMOS-CCD/ - nie pisałbym o tym w kontekście RED'a gdybym sam się z tym nie zetknął.
beny Napisano 18 Sierpień 2009 Napisano 18 Sierpień 2009 Artykuł wygląda niezle - przeczytam w wolnym czasie - dzięki :)
freon Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Panowie z The Foundry także borykają się z "rolling shutter" które rozwala tracking 3D w kamerach cyfrowych: http://www.thefoundry.co.uk/pkg_overview.aspx?ui=A757DC23-E017-41FF-983A-4E134721DDF6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się