Skocz do zawartości

Maya/Boujou rozjechana kamera


mathix

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem sobie matchmoving na materiale filmowym. W boujou wszystko ładnie wygląda, punkty leżą na miejscu, widok 3d jest ok. Kiedy eksportuję scenę do Mayi punkty (locatory) się rozjeżdżają i nie trzymają się elementów wyświetlanych na image planie. Dzieje się tak w bezpośrednio wyeksportowanym i otwartym (nie importowanym) pliku ma. Zauważyłem, że ruch kamery jest wolniejszy niż odtwarzany film. Miał ktoś z Was może podobny problem?

 

Dodatkowe info: z materiału mającego 153 ramki, boujou tworzy animację kamery trwającą 306 ramek, czyli dwa razy więcej. Materiał zawiera przeplot.

Edytowane przez mathix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Doświadczenie chyba dobrze Ci podpowiada, bo wychodzi na to, że przeplot powodował problem. To samo ujęcie bez przeplotu działa bezproblemowo. :)

 

Korzystając z okazji zadam jeszcze jedno pytanie: zakładając, że materiał na końcu i tak będzie przeplotu pozbawiony, to lepiej zrobić deinterlacing na początku pracy, czy na końcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noprzeplot zawsze będzie ci mieszał. Czy chcesz sie d czegoś dotrakować, czy cokolwiek wymaskować, przeplot to tylko utrudni. Więc najlepiej przeplot usunąć od razu.

 

edit. Sory troche chyba pijany jestem po wczorajszym spotkaniu. Najlepiej to jest kręcić w progresive. Wtedy nie ma problemów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ja polecam kręcenie RED'ami - wtedy najlepiej jest trackowac i ogolnie obrabiac material...
Nie kręć na RED'zie, ani na żadnej innej kamerze wideo co do której nie jesteś pewien że wyzwala/rejestruje całą matrycę CCD w jednym momencie. Inaczej masz w obrębie jednej klatki przesunięcie w ruchu 3D kamery pomiędzy zarejestrowaniem pierwszego i ostatniego piksela. Piksele zapisywane są rzędami,po kolei, przez czas zapisu pojedynczej klatki, czyli pomiędzy pierwszym a ostatnim zapisanym pikselem masz zmianę perspektywy widzianej przez obiektyw. To oznacza zrypaną geometrię w obrazku do trackingu 3D. Parę projektów na tym się posypało - powstały na zajechanych ludziach :(

Oczywiście piszę tutaj o użyciu kamery w ruchu - nie o statycznych ujęciach :)

RED powinien się sprawdzić przy nagrywaniu na szybszym klatkarzu, ale wtedy ogniskowa obiektywu*2, a czas konwersji (ilość) materiału razy krotność przyśpieszenia klatkarzu.

 

...Co do przeplotu Bartolomeo ma racje - usun go, potem trackuj.
Nie usuwaj przeplotu - obraz będzie miał "ducha" lub rozmycie. Nie istnieje sprawny system niewidocznego "sklejania" fieldów w ostry obraz który będzie się precyzyjnie track'ował. Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy.

Po trackingu możesz sobie zrobić z obrazkiem co ci się podoba - na przykład zretime'ować z użyciem optical flow. Będzie "ładnie" dla widza ale nie dla boujou.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to freon przyteoretyzowałeś :) nie znam osoby która by trackowała na przeplocie - toż to strzał w kolano, a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy :) - no chyba że wrzucasz materiał do boujou i dajesz mu z automatu "do the job" to może i tak, ale osób co tak robią w produkcji również nie znam :) no ale może mało osób znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny, czytaj ze zrozumieniem!

...nie znam osoby która by trackowała na przeplocie...
Niczego takiego nie doradzam, piszę natomiast:
Nie usuwaj przeplotu...Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy.

 

Nie wygląda żebyś miał za sobą spory kontakt z RED'em...

...a różnica między zapisem pierwszego i ostatniego piksela ma na pewno mega duzy wpływ na zmianę perspektywy...
Poczytaj sobie: http://dvxuser.com/jason/CMOS-CCD/ - nie pisałbym o tym w kontekście RED'a gdybym sam się z tym nie zetknął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności