Skocz do zawartości

WIP 2D: Chiba 2.0


IN Flaamess

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Eee...przecierz nie bd kazdego ochlapku tutaj wrzucal, pomiedzy cwiczonkai czasemwarto cos wiekszego stuknac, by nieco nie znudzilo sie to malowanie :D

 

No i do czego masz zastrzezenia ? bo chodzi mi wlasnie o to :D ( po drugie to tylko szkic 2-3 min, nie oczekiwalbym po tym zbyt wiele. same pojazdy to kilka kresek maznietych, potem dopracuje sie te szkice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, ja to bym na twoim miejscu więcej podstaw poćwiczył, więcej z natury, ja na długo odkładałem projekty dla ćwiczeń i tej nieszczęsnej martwej naturki, i teraz ni żałuje... ;D

 

Pytanie za sto punktów: ile martwej natury z natury zmalował OmeN2501, że zrobił taki nieziemski progress... Serio jestem ciekaw - ale nie oczekuję odpowiedzi - z różnych względów...

Rosikowski, to wcale nie jest żart... Ja na poważnie się zastanawiam nad tym kto i dlaczego się rozwija a kto nie... Wiem że wielu śmieszą te moje "rozkminki" ale taką mam naturę, że najpierw próbuję wszystko zrozumieć...

Co do martwej - nie wiem czy nie jest tak, że kiedyś martwa natura była po prostu najtańszym modelem, w dodatku nieruchomym, gdzie można było w pełni kontrolować kompozycję, światło - i studiować ją bez końca. Garnek nie powie ci, że ma już dosyć i żebyś dał sobie spokój bo się zmęczył, ani w normalnych warunkach nie zacznie się przesuwać - chyba że za twoimi plecami stoi Luke Skywalker i używa mocy :D A żywego modela trzeba było malować szybko, szkoda więc go było angażować (finanse, zmęczenie modela) kiedy po prostu nie umiało się malować. Może dlatego polecało się ją początkującym, żeby najpierw nauczyli się malować a dopiero potem angażowali cenny czas modela ? Powiem, że z pewnych względów fotografia uprościła sprawę - z drugiej skomplikowała, bo ma pewne ograniczenia - co już wałkujemy na tym forum tyle razy, że się słabo robi :] Chyba to jest jednak tak - że jeśli rozumiesz przestrzenność danego obiektu, to "wyciągniesz" go nawet z płaskiej foty... Gorzej jeśli nie rozumiesz... Pewnie dlatego do nauki wielu ich nie poleca...

Wydaje mi się jednak, że jeśli umiesz w przekonujący sposób namalować martwą to z organiką też nie powinno być aż takiego problemu... W końcu uczysz się malować to co widzisz...

Ilustracja to jest chyba jednak trochę inna bajka niż malowanie tylko tego co widzisz.

Często malujesz to co wymyślisz, sam zaplanujesz kompozycję, desing itd - weź np. malowanie sceny batalistycznej SF - ciężko namalować kroczącego mecha z natury :) Więc albo skopiujesz to co wymyślono do tej pory, łącząc kilka projektów i dodając coś od siebie - albo wymyślisz coś zupełnie nowego - co chyba zdarza się na rzadkość... Ilustracja raczej wykracza ponad po prostu zwykłe malowanie... Znajomośc designu różnych pojazdów, jakichś podstaw architektury, stroje, uzbrojenie - sporo tego dodatkowo dochodzi...

 

Czyli - w sumie masz rację - jasne że warto ćwiczyć podstawy. Ale to chyba niestety nie wystarczy...

 

A co do ilustracji - myślę że pojazdy niezależnie od tego jak będą wyglądać, powinny podlegać tym samym prawom perspektywy co domy w tle...

 

Jak dla mnie, to IN Flaamess maluj sobie co chcesz... Zarzut "a idź maluj podstawy" zawsze może paść. Niestety widać czasem osoby krążące wokół tych podstaw miesiącami i jakoś nie mogące z nich wyjść, a są tacy co zrobil skok na główkę w świat ilustracji i jakoś przeżyli ;) Nie wiem od czego to zależy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO wlasnie co do tej perpektywy pojazdow, myslaem ,myslalem i myslalem. Jesli bylyby pod te sama siatke, linie perpektywy co budynki, wychodzilo by na to ze poruszaja sie one poziomo i ..i nic wlasnie. Zmienielem to troszke wykrzywiajac je,jakby robily zwrot, gdyby wyprostowac budynki do piony , byloby to bardziej widoczne, ale i bardziej pospolite.

 

A i nasuwa mi sie pytanie....jestw ps cos takiego jak automatyczne generowanie siatki( perpektywy) ? ...bo jak dotad sam z shiftem od kropki orbilem linie;/, co wychodzi czesto krzywo.

 

 

PS. dopracuje 1 pojazd i wtedy pomyslimy co dalej, najwyzej porzuce to :)

 

PS2. Tutaj chyba kazdy sie zastanawial co zrobil Omen, ze robi to co robi. Przegladajac progres, robil prace i nagle boom. No coz, jedni czaja baze za 1 zamachem, a inni musza cwiczyc 10x wiecej. Jednak sadze, ze kazdy lepszy sie narobil cwiczen, studium i innych takich.

Edytowane przez IN Flaamess
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i nasuwa mi sie pytanie....jestw ps cos takiego jak automatyczne generowanie siatki( perpektywy) ? ...bo jak dotad sam z shiftem od kropki orbilem linie;/, co wychodzi czesto krzywo.

 

Na painterze z tego co pamiętam jest - oprócz mnóstwa niesamowitych wynalazków pozwalających łączyć foty z obrazem :P Niezła zabawa, serio... :]

 

PS. dopracuje 1 pojazd i wtedy pomyslimy co dalej, najwyzej porzuce to :)

 

No ale część pojazdów powinna chyba właśnie jechać równo i posłusznie - a ten jeden mógłby się wyłamywać - od razu mi się 5 element przypomniał :)

 

PS2. Tutaj chyba kazdy sie zastanawial co zrobil Omen, ze robi to co robi. Przegladajac progres, robil prace i nagle boom. No coz, jedni czaja baze za 1 zamachem, a inni musza cwiczyc 10x wiecej. Jednak sadze, ze kazdy lepszy sie narobil cwiczen, studium i innych takich.

 

No tak, stawiam że było to studium cebuli, albo malowanie buta z natury :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa....trafnie,trafnie z tymi podporzadkowanymi samochodami. Co za gafa ;/ i tu pies pogrzebany, jak maluje nie mysle "szeroko", nie obmyslam wszystkiego, calej fizyki przestrzeni...hrhhr

 

Z tym 5 elementem niezle trafiles :P szukalem taxicub , ktroa jezdzil Bruce, daremnie jednak.

 

Co do tych cebul i buta, dodam ze jabluszka na pewno tez byly :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalilem textury, poprawilem nieco perpektywe. Czysty szkic, doprawilem z deka stateczek, i musze powiedziec ze rysujac szkic szkicu mialem cos innego na mysli...a teraz wyszlo to. Zapewne przy nastepnym update sie jeszcze nieco zmieni.

 

 

932ecdc0.jpg

PS.kocham bw bo w nim nie gubie sie z bryla az tak...kolory to bd ciezka przeprawa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i nasuwa mi sie pytanie....jestw ps cos takiego jak automatyczne generowanie siatki( perpektywy) ? ...bo jak dotad sam z shiftem od kropki orbilem linie;/, co wychodzi czesto krzywo.

 

Nie ma gotowca, ale możesz utworzyć coś, co Ci w tym pomoże. Ja mam to w shapes http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?p=2358344

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znow pare zmian ...tym razem kolor. Od zera 2 razy malowalem w kolorach ;/ ...i dalej wydaja mi sie denne ;/ no nic tzreba dalej probowac az wyjdzie..:D ][[

 

 

PS> kolory sa z deka inne, wiecej czerwieni i pomaranczu jest, ale z mac'a na pc juz m sie nie chce przerzucac i sleczec nad regulacja.

 

 

Czyzby usuneli z serwera rysun ? :| smiechowo...dam kolejny update, tego juz mi sie dodawac nie chce

e5fd9b8f.jpg

Edytowane przez IN Flaamess
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i nasuwa mi sie pytanie....jestw ps cos takiego jak automatyczne generowanie siatki( perpektywy) ? ...bo jak dotad sam z shiftem od kropki orbilem linie;/, co wychodzi czesto krzywo.

 

dopiero jakoś teraz doczytałem...

 

W PS'ie (o ile się nie myle to od wersji CS3) jest coś jak vanishing point (punkt zbiegu) Na upartego można tym zbudować całą scenę (ale raczej niezbyt skomplikowaną). Narzędzie nie jest super przyjazne userowi ale jak sie poćwiczy to idzie z tym współpracować. Widziałem kiedyś tuta jak gość z jednego wagonu zrobił pociąg po sam horyzont. Gość określił siatką wagon jak leży w perspektywie i na bazie tego PS wyliczył perspektywę całej sceny (zdjęcia) Można wtedy taki wagon np, kopiować nie tylko w dal, ale w każdym kierunku.... mam nadzieję że w miare jasno napisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kazdej kolumny budynkow inny zbieg lini....gdzie niegdzie sie moze rzucac w oczy nerownosci, ale dodajac pyl, dym, powietrze....i pojazd to wzrok skupi ise na pojezdzie nie na tle ...:)

 

PS. budynki to podmalowki, w niektorych miejcach przebija jeszcze wycinki z warsty soft light. Zamaluje;)

 

 

eadaca05.jpg

Edytowane przez IN Flaamess
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności