Elmo22 Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Mam pytanie - jak w Vrayu uzyskać efekt rozmytego światła na podobieństwo fotografii robionych nocą z długim czasem naświetlania (np przejeżdząjący na zakręcie samochod na odbitce pozostawia slady po światłach). Chciałbym ten sam efekt uzyskać w renderingu ale za chiny nie udaje mi się wykrzywić blurowania w vrayu. Kombinowałem już z ustawieniami ekspozycji kamery fizycznej vray (f number, shutter, iso) ale udało mi się zrobić naprawdę niewielki blur na krótkim i prostym odcinku. Nie udało mi się zrobić takiego blura jak na fotkach wyżej. U mnie vray robi blura w linii prostej (ścina zakręty :/ ) ma ktoś na to patent? używam vraya 1.5RC3.
tadzio Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Sprobuj narysowac sobie vectory zgodnie ze sciezka pojazdu np w indesignie czy shopie i pokombinowac z nimi w maxie z light materialem z opacity i mblurem. pozdrawiam
RA Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Podchodzisz do tego od złej strony. :) Najprościej - fake'ować. Renderowalne linie i może jakiś proste kształty puszczone po ścieżce wystarczą. Jako modele. Materiał, to albo vraylightmtl albo coś co będzie tylko udawało świecenie. Do tego mała zabawa gradientami dla koloru i opacity, i gitara. :) Czyli mniej więcej to co tadzio, ale motion blur nie potrzebny imo.
SWRSC Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 dokładnie tak jak RA prawi, Dodatkowo wyrenderować warstwę multimate element dla tych obiektów, żeby łatwiej je się obrabiało w PS.
RA Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Żeby lepiej pokazać o co chodzi, scenka na szybko: Glow po chamsku dodany w photoshopie. ;) Fajna zabawa z tym może być. 1
Elmo22 Napisano 27 Sierpień 2009 Autor Napisano 27 Sierpień 2009 heheheh cwaniaki :D kurcze chyba sie starzeje bo nie pomyslałem o fake'owaniu. Jak koń kombinowałem pod góre probujac zrobic rendering jakby z symulacji :P Tzn w ostatecznosci pewnie zrobilbym jakies plaskie i dlugie poly powyginane na torze ruchu ale to jakby mi nie wyszlo ze swiatlem. teraz znowu pukam sie w glowe bo zmarnowalem duzo czasu na szukanie ustawien a sfake'owanie tego zajeloby max 2h :) powiem tylko na koniec ze udalo mi sie zagiac lightblura na sciezce (w sensie nie jako fake ale jako light trace) a wszystko to pod vray properties i oczywiscie samples :) tyle ze czas renderingu rosnie ostro no i nie wliczajac w to dopasowywania ustawien kamery zeby efekt byl taki jaki sie zamanil. dzieki chlopaki za pomoc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się