Napisano 26 Sierpień 200915 l Mam pytanie - jak w Vrayu uzyskać efekt rozmytego światła na podobieństwo fotografii robionych nocą z długim czasem naświetlania (np przejeżdząjący na zakręcie samochod na odbitce pozostawia slady po światłach). Chciałbym ten sam efekt uzyskać w renderingu ale za chiny nie udaje mi się wykrzywić blurowania w vrayu. Kombinowałem już z ustawieniami ekspozycji kamery fizycznej vray (f number, shutter, iso) ale udało mi się zrobić naprawdę niewielki blur na krótkim i prostym odcinku. Nie udało mi się zrobić takiego blura jak na fotkach wyżej. U mnie vray robi blura w linii prostej (ścina zakręty :/ ) ma ktoś na to patent? używam vraya 1.5RC3.
Napisano 26 Sierpień 200915 l Sprobuj narysowac sobie vectory zgodnie ze sciezka pojazdu np w indesignie czy shopie i pokombinowac z nimi w maxie z light materialem z opacity i mblurem. pozdrawiam
Napisano 26 Sierpień 200915 l Podchodzisz do tego od złej strony. :) Najprościej - fake'ować. Renderowalne linie i może jakiś proste kształty puszczone po ścieżce wystarczą. Jako modele. Materiał, to albo vraylightmtl albo coś co będzie tylko udawało świecenie. Do tego mała zabawa gradientami dla koloru i opacity, i gitara. :) Czyli mniej więcej to co tadzio, ale motion blur nie potrzebny imo.
Napisano 26 Sierpień 200915 l dokładnie tak jak RA prawi, Dodatkowo wyrenderować warstwę multimate element dla tych obiektów, żeby łatwiej je się obrabiało w PS.
Napisano 26 Sierpień 200915 l Żeby lepiej pokazać o co chodzi, scenka na szybko: Glow po chamsku dodany w photoshopie. ;) Fajna zabawa z tym może być.
Napisano 27 Sierpień 200915 l Autor heheheh cwaniaki :D kurcze chyba sie starzeje bo nie pomyslałem o fake'owaniu. Jak koń kombinowałem pod góre probujac zrobic rendering jakby z symulacji :P Tzn w ostatecznosci pewnie zrobilbym jakies plaskie i dlugie poly powyginane na torze ruchu ale to jakby mi nie wyszlo ze swiatlem. teraz znowu pukam sie w glowe bo zmarnowalem duzo czasu na szukanie ustawien a sfake'owanie tego zajeloby max 2h :) powiem tylko na koniec ze udalo mi sie zagiac lightblura na sciezce (w sensie nie jako fake ale jako light trace) a wszystko to pod vray properties i oczywiscie samples :) tyle ze czas renderingu rosnie ostro no i nie wliczajac w to dopasowywania ustawien kamery zeby efekt byl taki jaki sie zamanil. dzieki chlopaki za pomoc :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto