gonzo71 Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Robie render i co dziwne podczas przeliczania final geather obraz jest bardziej ostry, chrom jest bardziej blyszczacy(prawidlowy) niz po ukonczeniu calego prosesu renderingu. Probkowanie mam wysokie, FG tez wysokie. Obraz po renderingu traci na ostrosci. Na wszystkim pojawia sie jakby mgla. Czy to kwestia ustawien swiatel? Czy parametry jakis renderingu za to decyduja?
Levus Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Spróbuj zmienić render filter z box na lanchos lub mitchell. Ewentualnie podkręć parametry lanczosa z 4.0 na 3.5 Pokaz render, będzie łatwiej dociekać.
tweety Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 (edytowane) Z tą ostrością na chromach też się zetknąłem. Zawsze obraz podczas przeliczania FG jest ostrzejszy niż po finalnym renderze. Pewnie wynika to z tego, że podczas obliczania FG obraz nie posiada AA a algorytm który przetwarza większość shaderów robi to tylko w trybie basic. Zostaje Ci eksperymentowanie z lanchosem czy gaussem albo tak jak prawi Temporal postprodukcja. Ale nie jest to jakaś strasznie rzucająca się w oczy wada. Przynajmniej dla mnie. [ciach] Ania: faktycznie przyznaję rację, gauss ostro rozmywa. Lanczos albo Triangle. Edytowane 26 Sierpień 2009 przez tweety
Ania Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Właśnie nie gauss, gauss rozmywa. Mitchell lub Lanczos, albo Catmull Rom o ile istnieje.
Levus Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Catmull rom jest w scanline. Ale faktycznie, jeśli to still to można dorzeźbić render w shopie z czystym sumieniem.
Đraven Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Catmull rom jest w scanline. Ale faktycznie, jeśli to still to można dorzeźbić render w shopie z czystym sumieniem. Niby można, ale sam zwykle lubię wiedzieć, czemu render wychodzi nie tak jak powinien i jak to poprawić :)
gonzo71 Napisano 26 Sierpień 2009 Autor Napisano 26 Sierpień 2009 Sprawdzam lanchosa i rzeczywiscie jakby lepiej.
kannu Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 serwus :) catmull room jest mocno ostry. Mozesz sobie tez sprobowac renderu 2x wiekszego i potem przeskalowac w dol - ciekawe efekty sa . pozdrawia mi zycze powodzenia :)
tweety Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 tyle, że catmool room daje strasznie mocno po oczach na chromach czy innych materiałach z mocnymi refleksami. Czasami aż za bardzo i trzeba się nieźle nabiedzić, żeby wyszedł ostry ale nie walący po oczach render.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się