Jump to content

Featured Replies

Posted

hej mam problema. Moja sciana ta po lewej chcialam zeby byla ze szkla mlecznego a wyglada jak swiecacy karton gips :P sciana miala byc podswietlana, wiec zrobilam tak, ze dalam material szkla mlecznego a za nim vraylighty na cale plaszczyzny. chialabym zeby ta sciana az swiecila, a nie do konca ten efekt osiagnelam ;)

  • Replies 19
  • Views 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam.

Trudno teraz doradzić bez dokładniejszego opisu technicznego. Opisz jak byś to chciała uzyskać w naturze? Czym być podświetlała tą ścianę? Czy za tą ścianą jest coś jeszcze?

Sprecyzuj a na pewno coś się zaradzi :)

  • Author

myslalam zeby to podswietlic np jakimis paskami diodowymi.. albo cos w tym stylu. Tak zeby to swiatlo bylo takie rozproszone. I zeby bylo widacf ze to jest szklo mleczne podswietlone od tylu. A nie plyty g-k :P a za tym szklem jest sciana tylko :)

  • Author

wiem co mi tu głownie nie pasuje. To wyglada jak jakies biale blyszczace tworzywo, a nie jak podswietlone mleczne szklo :)

Wrzuć światło od góry i od dołu. Tak żeby środek był delikatnie ciemniejszy. Te światła mogą mieć jakieś zabarwienie. Pokombinuj tez z materiałem VRay2SidedMtl. Wrzuć w niego swoją szybę mleczną i zmniejsz w niej Refract. Dla takiej szyby w tym zastosowaniu dałbym w refrakcji glossiness 0,5 albo nawet 0,4. A w Reflect glossiness daj na 1. Szkło mleczne odbija przecież tak jak zwykła szyba. Jak będą widoczne niezblurowane odbicia to odczucie, że tam jest szyba będzie większe. Jeszcze w Reflect kolor odbić daj delikatnie niebiesko-zielony i zdecydowanie jaśniejszy. Włącz fresnel reflection i daj ten parametr dla odbić na 1,7 a dla refrakcji 1.05

Kiedyś robiłem taką ladę z podświetlanym szkłem: (nie przestrasz się kolorów;)

http://global.images8.fotosik.pl/82/baf277d8b72d6260.jpg

Jeśli Ci się przyda to sobie szkło i światło w tej ladzie przeanalizuj:

http://www.wizualizacje.media.pl/zasysanie/lada.zip

 

Pozdrawiam

  • Author

ok, szklo wyglada juz calkiem niezle, ale teraz jeszze mam pytanko odnosnie tych swiatel.. bo zamiast sie jakos rozproszyc, to baardzo jasno jest tam gdzie zrodło swiatla i bardzo szybko ta intensywnosc swiatla znika, a ja bym chciala zeby to tk jakos bardziej plynnie przechodzilo :) mam z gory i z dolu vraylighty, ktore sa invisible :)

bardzo mały render dałaś i ciężko coś w nim dostrzec :)

Tak na szybko mogę tylko doradzić zmnijszenie przezroczystości szkła i wzmocnienie świateł. Robisz to szkło na VRay2SidedMtl?

  • Author

nie robie na tym 2sided bo mi cos ciemne wychodzi :( a nie moglam tej Twojej scenki otworzyc bo mam chyba starszego maxa 8 :) noi podejrzec nie moglam ;)

  • Author

nie robie na 2sided bo mi cos to ciemne wychodzi i straaasznie dlugo sie renderuje. Poprawilam po prostu material tego szkla mlecznego. A niestety nie moglam sobie podejrzec twojej scenki bo mi sie nie otwiera.. pewnie mam starsza wersje maxa (max8) :)

Musisz nauczyć się rozumieć co robi program. Z tego co zrozumiałem chcesz mięć przeźroczystość która jest mocno rozproszona, więc zmniejsz glossiness w refraction, a jeśli pojawi się dużo szumu to zwiększ liczbę sampli (subdivs) dla refraction. Realistycznie byłoby też adekwatnie dać przebijanie światła z lamp przez materiał w proporcjonalnym stopniu, więc daj trochę translucencji (tyle ile refraction było by chyba dobrze).

Szkło mleczne łatwiej osiągnąć dając mniejszą przeźroczystość i jasny kolor materiału, więc można zmniejszyć głębię raytracingu dla refraction, co powinno przyśpieszyć rendering jeśli z tyłu są jakieś lustrzane bądź glossy odbicia.

Edited by dac77

  • Author

nie uzywaam 2sided bo mi jakies to ciemne strasznie wychodzi nawet jak zwiekszam multipler vryligtow.. ale poprawilm material tego szkla. niestety nie moglam podgladnac Twojwj scenki bo chyba mam starsza wersje maxa (max8) :(

w zalacznikach sa 2 renderki: ten skonczny z poprawionymmat szkla, i drugi, ktory wylaczylam w miedzy czasie ( z vraymtl2sided) bo za ciemne to szklo mi sie wydaje...

  • Author

a co do rozproszonej przezrozystosci... chce zeby swiatlo bylo bardziej rozproszone (to ktore jest za szklem) bo narazie jest bardzo skupione w okol zrodla swiatla, a ja chcialabym zeby ta sciana cala swiecila....

a co do rozproszonej przezrozystosci... chce zeby swiatlo bylo bardziej rozproszone (to ktore jest za szklem) bo narazie jest bardzo skupione w okol zrodla swiatla, a ja chcialabym zeby ta sciana cala swiecila....

 

Musisz jasno wyjaśnić czy chodzi ci o geometrię z tyłu na którą pada światło, czy jest tam jakieś źródło światła. Tak jak pisałem trzeba się pobawić parametrem glossiness w panelu refraction twojego materiału. Zmniejsz do 0.45 i wtedy zobacz, tylko nie renderuj całego obrazka - większość programów ma funkcję wyrenderowania małego wycinka, ale nie pamiętam gdzie to jest w Maxie, bo to już lata minęły od kiedy się nim bawiłem.

  • Author

miedzy mlecznym szklem, a sciana znajduja sie z gory i zdolu zrodla swiatla (vraylighty) :) pobawie sie wiec glossinessem i dam znac co wyszlo :) dzieki :)

pokabinowalam i efekt jest znikomy....

 

Niestety nie jestem w stanie Ci pomóc, gdyż chyba nie rozumiem problemu. Czy obiekty za szkłem są zbyt ostre, czy może zbyt słabo oświetlone, a może po prostu szkło jest zbyt mało przeźroczyste?

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy