Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

Na wstępie zaznaczę że jestem kompletnie zielony z 3D.

Mam problem - mam zaprojektowaną bryłę formacie 3DS i muszę ją pokroić na plasterki (równoległymi płaszczyznami oddalonymi od siebie co jednakową odległość) w efekcie potrzebuję rysunków 2D najlepiej w jakimś formacie wektorowym.

 

Próbowałem booleana z boxami, ale potem mam taki plaster, a ja chciałbym wyeksportować tylko powierzchnię tego plastra do 2D i utknąłem

 

Czy mogę prosić o jakieś wskazówki

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 956
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

-bierzesz bryłe

-konwertujesz do editable poly

-wlaczasz opcję slice plane, pojawi Ci sie pomarańczowe gizmo

-ustawiasz to gizmo w odpowienim miejscu i klikasz slice

-następnie przesuwasz gizmo o określoną odległość, którą możesz wpisać na dole w polach x,y,x. Tam jest taki jakby kwadracik, celowniczek, włączasz go by wpisać w polach o ile chesz przesunąc

-jak już potniesz to masz dodatkowe edge które powstały w miejscu slicowania

-zaznaczasz wszystkie te edge w trybie edge selection i klikasz "create shape from selection" wybierasz opcję linear

-następnie rozkładasz sobie na płaszczyźnie i exportujesz do formatu wektorowego, np. dwg, dxf, ai

 

powodzenia, jak coś nie jasne to pisz.

Napisano

Inny sposób, który daje ładne "wypełnione" przekroje. Tworzymy "plane" w miejscu w którym ma być przecięcie, potem Boolean między bryłą i owym planem w trybie intersection - dostaniemy to co potrzebujesz (z tego co zrozumiałem). To tak na wszelki wypadek jakby trzeba było robić bitmapowe renderingi wypełnionych przekrojów.

 

Żeby szybko utworzyć kilka planeów w równej, zadanej odległości tworzymy linię biegnącą prostopadle do płaszczyzn ciącia i używamy narzędzia spacing tool z menu tools.

Napisano

Jest jeszcze taka opcja - w shapes masz opcję "section", która służy właśnie do tego. Włączasz to, powstaje ci "plane" którego powierchnię ustawiasz na wysokości na której chcesz ciąć. Naciskasz "create shape" i powstaje ci editable spline który jest dokładnie przekrojem w 2d.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności