Rocket Boy Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 Witam. Nowy jestem wiec licze na wyrozumialosc. :) Do rzeczy. :) Przygode z Blenderem zaczalem sam nie wiem czemu od obiektow szklanych... bawilem sie nad tym "pare" minut ale mam problemy z cieniem. :( jakos tak nienaturalnie to wyglada... http://img391.imageshack.us/img391/1218/szklany1.jpg Render w internalu Tak. Wiem. Butelka calkiem kiepsciutka :) ale wywalalo mi blendera przy probie zaaplikowania subsurfa :/ Moze cos doradzicie? :) Blender wersja 2.49a
BLADE Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 nie tylko cień nienaturalnie wygląda... co do subsurfa dla butelki to jest zbyteczny przy tak gęstej siatce jak masz, samo smooth wystarczy. ustaw jakiegoś hdr'a w tle żeby sie miało co odbijać. nie doczytałem że w internalu... pobaw sie yafarayem efekt bedzie lepszy.
Rocket Boy Napisano 28 Sierpień 2009 Autor Napisano 28 Sierpień 2009 Mam zainstalowanego Yafaraya ale blender mi go nie wykrywa (z tego co sie gdzies w sieci doszperalem powinny byc jakies dodatkowe opcje). co oprocz cienia do poprawienia?
BLADE Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 co do yafaraya to wejdź do skryptów daj updates menus i później powinieneś go widzieć o ile dobrze go zainstalowałeś. co do poprawy? światlo przedewszystkim. dodaj hdri. no i ta nieszczesna butelka taka ucięta i widać na niej face'y, daj jej smooth'a. użycia ambient occlusion mogło by pomóc uwydatnić bryły. 1
Rocket Boy Napisano 28 Sierpień 2009 Autor Napisano 28 Sierpień 2009 o butli wiem.:) a jak uruchomic to AO? jesli dobrze kojarze HDRI tylko w Yafaray'u jest? (przypomijam ze wczoraj zaczalem zabawe z Blendem) :D
BLADE Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 nie tylko w internalu też działa. ao wlączysz w zakładce materials i póxniej w world i tam będziesz miał ao. alob ray traced które sie dlugo liczy w zależnosci od sampli itp albo aproximate szybsze ale mnie poprawne itp. i btw materiał szkła masz do poprawy. ustaw poprawne ior i transparentnosc
Rocket Boy Napisano 28 Sierpień 2009 Autor Napisano 28 Sierpień 2009 jakies podpowiedzi jesli idze o material? jakies gotowe parametry? :D gdzie hdr szukac? meczacy jestem, wiem :D
BLADE Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 sorki za post po poscie. szybki test w internalu, bez ao, światla to sun z jednej strony i hemi na niskim energy z drugiej. uzyta byle jaka hdrka.
Rocket Boy Napisano 28 Sierpień 2009 Autor Napisano 28 Sierpień 2009 wyprobowalem na szybko AO. i jest o niebo lepiej :) dziekuje :) czas poszukac hdr i zajac sie Yafem
BLADE Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 ao nie wystarczy jak reszte zkaszanisz.. podstawa to materiał i światło...
Creator Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 wyprobowalem na szybko AO. i jest o niebo lepiej :) dziekuje :) czas poszukac hdr i zajac sie Yafem Przyjacielu ja bym się nie brał za Yafraya, lepiej Kerkythea'e albo sunflowa wypróbuj :) sęk w tym że Yafray nie jest rozwijany już, jest Yaf(a)ray ale coś to kiepawo idzie z jego rozwojem. Jeśli pieprzę herezje poprawcie mnie.
natas Napisano 29 Sierpień 2009 Napisano 29 Sierpień 2009 http://matrep.parastudios.de/index.php?p=9 znajdziesz tu trochę gotowców ,na bazie których możesz zrobić własne szkło w internalu
Rocket Boy Napisano 29 Sierpień 2009 Autor Napisano 29 Sierpień 2009 Natas dzieki. Creator jakos nie ogarniam Kerkythea :( moze kiedys cos wiecej w tym kierunku uczynie :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się