Napisano 1 Wrzesień 200915 l Witam, wiem, że macie po dziurki w uszach tych wizek. No ale trudno zaryzykuje, chociaż wiem, że wszyscy lepsi olali już WIP i tylko postują w testowych bo oni są już lepsi. Ja jednak mam zamiar w końcu się zebrać i podejść do tego profesjonalnie, co by na jajecznice starczyło. A więc zrobiłem sobie jakąś tam łazienkę i chce żebyście pomogłi mi z tego zrobić dobrą wizkę :) za wszystkie wskazówki będę bardzo wdzięczny czas renderu 2,5h więc sporo na 2 rdzeniach 2,5. i 4gm ramu w ps, auto poziomy konstrast i wyostrzenie Edytowane 3 Wrzesień 200915 l przez tob01
Napisano 1 Wrzesień 200915 l Spoko Kadr za maly, troche taki niekomercyjny:) ale mi akurat sie on podoba Sampling refleksow zdecydowanie za maly i ogolne ustawienia renderu tez trzeba podbic (a lepiej w ogole on nowa ustawic bo 2,5h na taki render to za dlugo) i troche przesadzony sharpen w ps:) edit: aha to wip:) wiec uwagi o jakosci renderu niewazne bo do ostatecznej wersji pewnie to sie poprawi:)
Napisano 1 Wrzesień 200915 l I jak dla mnie to jakoś tak płasko poświecone...bo nie dość, że kont kamery jest prostopadły do tylnej ściany (co automatycznie robi z obrazka płaską foto tapetę :D) to jeszcze światło płaskie.. i efekt końcowy dość... płaski. Nawet to, co się odbija w lustrze ma taką samą jasność co ściana obok... ładnie wszystko poświeciłeś... tak równiutko i płasko :) To chyba moja największa uwaga...
Napisano 1 Wrzesień 200915 l Autor właśnie nie wiem jak zniwelować to ziarno z płytek :/ czy dam samplesy materiału na 50 czy 20, ciagle tak samo :/ Kris_R czyli co, zmienić kadr? hmm co do oświetlenia to mała łazienka, nie trudno rozprowadzić światło po wszystkich kątach tam samo... mam zamiar wypalić jeszcze AO
Napisano 1 Wrzesień 200915 l mi sie takie oswietlenie podoba, moze troche za duzo swiatla ogolnie, intensywnosc kazdego swiatla mozna zmniejszyc o 10-20% bo troche tak za jaskrawo a co do ziarna to jak to vray to poza samplami w materiale moze to byc za niskie min/max subdivs w dmc image sampler ew. mozna zwiekszyc global subdivs multiplayer ale jak zwiekszenie sampli w materiale nie pomaga to chyba to tez nic nie da ekspertem w tym nie jestem ale jak wrzucisz ustawienia rendera to moze cos sie da zrobic
Napisano 2 Wrzesień 200915 l A masz tam dobre wygaszanie na tych światłach? bo w kiblu to przeważnie przy suficie jest trochę jaśniej niż przy podłodze. I nie zmieniaj kąta kamery pode mnie :D ja tylko dzielę się moimi odczuciami... nie jestem ekspertem wizkowatych prac. Więc spokojnie :) rób swoje. Co do ziarna na płytkach.. jeśli nie wynikają z samplingu odbić to może ma to jakiś związek z bumpem? warto sprawdzić
Napisano 2 Wrzesień 200915 l tob01 tym szarpenem chyba zbabrałeś AA (widać to na klopie i odbiciu kabiny) no i faktycznie płasko oświetlone pozwoliłem sobie na taki mały retacz przed wyjściem do szkoły :P
Napisano 2 Wrzesień 200915 l Autor http://img75.imageshack.us/img75/8670/sety.jpg TU są sety myślałem, że ten szum może przez małą rozdzielczość tekstury, zmieniłem na inną płytke z wieksza tekstura i szum jak był tak jest. Wiadomo, że on wyszedł więcej po wyostrzeniu, ale tam go nie powinno w ogóle być :/ Co do światła to się pobawie, co by u góry było jaśniej, najpierw chce się z tym szumem uporać... /edit zwiększyłem max subdivs w DMC image sampler na 24 no i szumu tak jakby już nie było, a przynajmniej mam takie wrażenie bo wyrenderowałem tylko 1 płytkę. Teraz muszę przyśpieszyć render, z zachowaniem jakości... bo trwa strasznie długo, 1 płytka z 5-8minut sie renderowała /edit2 23 minuty ale coś mi tu nie pasuję
Napisano 2 Wrzesień 200915 l Autor zaczynało się dobrze, dużo podpowiedzi, niestety zgasło... : Ja walczę dalej:
Napisano 2 Wrzesień 200915 l ładny ręczniczek całkiem, spoko tex szuflad natomiast powinny troche cos odbijac tak ledwo ledwo marmur mnie się nie podoba tak samo jak AA na halogenach w tym wcięciu i w ogóle na światłach (jakbyś narysował w paincie kółko) i jak dla mnie za pomarańczowo :D
Napisano 2 Wrzesień 200915 l sprobuj sampling w materialach na 10 starczy, za to global subdivs podnies do 3, adaptive amount na 0.85, noise thresh 0,002 i przede wszystkim min/max subdivs na 3/8 (szczerze to nie wiem czy to odpowiednie wartosci ale ja nigdy na 1/4 nie ustawiam) aha no i irrmapa moze byc preset medium i Hsph na 50-70 light cache subdivs zdecydowanie wiecej, zalezy chyba od rozdzielczosci w jakiej renderujesz ale ponizej 700 nie schodz
Napisano 2 Wrzesień 200915 l Zapowiada się całkiem przyjemnie, tylko podobnie jak kamil.ochel uważam, że jest zbyt ciepło. Z takich pierdół to mechanizm spłukujący kibelka powinien być trochę większy, bo narazie jego wysokość jest równa grubości dechy. A co do tego ziarna, to czasem też pomaga zwiększenie subdivs w vrayowskich iesach.
Napisano 2 Wrzesień 200915 l lustro teraz strasznie lata :P w sensie ze wydaje się że jest daleko od ściany. i jeszcze mnie zastanawia tex podłogi. co to jakiś karton? :D wyglada jakby od sciana napisy byly :D
Napisano 2 Wrzesień 200915 l Autor lustro teraz strasznie lata :P w sensie ze wydaje się że jest daleko od ściany. i jeszcze mnie zastanawia tex podłogi. co to jakiś karton? :D wyglada jakby od sciana napisy byly :D tam była moja miarka wlepiona w podłogę :P juz jej nie ma, i co do tekstury podłogi to też jeszcze nie ma. Jak narazie zrobiłem to co pod blatem. Ta rurke to chyba usune bo teraz tam bez sensu
Napisano 2 Wrzesień 200915 l Wydaję mi się, że albo umywalka i blat jest za nisko, albo kibel za wysoko;)
Napisano 3 Wrzesień 200915 l Bardzo sieją te płytki i zmieniają kolor kibelka a powinien być przynajmniej jak umywalka.
Napisano 3 Wrzesień 200915 l Autor 1:15, wiec czas dobry. musiałem nadać jeszcze raz tekstury bo mi w ogóle nie reagowały na jakieś zmiany. Co poprawić co zmienić? jak zrobić, żeby właśnie mi płytki nie barwiły kibelka? : Edytowane 3 Wrzesień 200915 l przez tob01
Napisano 3 Wrzesień 200915 l ej w ogole to mam wrazenie ze na gornej krawedzi deski od kibla sie MeshSmooth sypie (jakby na gorze byl jeden face albo trojkaty od srodka)
Napisano 3 Wrzesień 200915 l Autor z tego już jestem zadowolony, na sedesie sa slady reczniego rozjasniania, ale to jeszcze poprawie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto