wizz Napisano 2 Wrzesień 2009 Napisano 2 Wrzesień 2009 Siema, mam takie pytanie odnośnie normal map, czy da sie w viewporcie wyswietlic normalke ? z góry thx za odpowiedzi ;)
natas Napisano 2 Wrzesień 2009 Napisano 2 Wrzesień 2009 Tak właśnie specjalnie zrobiłem Bake Normals i widzę w viewporcie .
wizz Napisano 3 Wrzesień 2009 Autor Napisano 3 Wrzesień 2009 a cos wiecej :) wrzuconą mam tex na model i co dalej :P zeby w viewporcie działała normala ?
Ania Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 http://www.youtube.com/watch?v=PRll9hquhzg materiał GLSL
natas Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93 stąd też można się kapnąć :D
wizz Napisano 3 Wrzesień 2009 Autor Napisano 3 Wrzesień 2009 hm udalo mi sie zrobic tak ze na boxie jest i dziala :| z moim zaimportowanym modelem cos nie tak jest :\ jak dam na shade albo texture mode to jest model cały czarny :confused:
Ania Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 ustawiłeś na tangent w ustawieniach mapy? (o ile mapka jest tangent)
wizz Napisano 3 Wrzesień 2009 Autor Napisano 3 Wrzesień 2009 ustawilem , na innym modelu dziala na moim nie :| , model jest czarny i łapie ino speculara :| w innych programach nie ma problemu z importem :| ciekaw jestem co źle robie :\
Ania Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 gdybyś pokazał screenshoty ustawień albo nawet sam model, łatwiej by było coś powiedzieć.
ttaaddeekk Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 może ma odwrócone normale, albo uvw zrobiłeś odwrócone
wizz Napisano 3 Wrzesień 2009 Autor Napisano 3 Wrzesień 2009 nie wiem czy cos z tego bedziecie wiedziec :) , tak jak mówie model mój czarny a inne widac dobrze :| na innych te normale chodza a moja dalej czarna
Ania Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 To widok shaded czy textured, bo nie widzę? Powinien być textured żeby działało. Masz gdzieś jakąś lampę, i czy ona jest wystarczająco blisko? Lampa typu lamp dość szybko się liczy w viewporcie. Te inne mają ten sam materiał i też są mapowane? W Map input ustawiłeś UV? Sprawdziłeś to co pisał Ttaddekk?
dac77 Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 Najpierw sprecyzuj problem. Jakie normale? czy chcesz dynamicznie przeliczane? Czy chcesz upieczone? Pewnie chodzi ci o normal tangent map, albo screen space normal. Pieczone są łatwe. Jak chcesz dynamicznie przeliczane to naucz się programować OpenGL i napisz GLSL shader, który będzie przeliczał normale. Tak przy okazji po co Ci to? Serio się pytam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się