Jump to content

Featured Replies

Posted

Siema, mam takie pytanie odnośnie normal map, czy da sie w viewporcie wyswietlic normalke ? z góry thx za odpowiedzi ;)

  • Replies 13
  • Views 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak właśnie specjalnie zrobiłem Bake Normals i widzę w viewporcie .

  • Author

a cos wiecej :) wrzuconą mam tex na model i co dalej :P zeby w viewporcie działała normala ?

  • Author

hm udalo mi sie zrobic tak ze na boxie jest i dziala :| z moim zaimportowanym modelem cos nie tak jest :\ jak dam na shade albo texture mode to jest model cały czarny :confused:

ustawiłeś na tangent w ustawieniach mapy? (o ile mapka jest tangent)

  • Author

ustawilem , na innym modelu dziala na moim nie :| , model jest czarny i łapie ino speculara :| w innych programach nie ma problemu z importem :| ciekaw jestem co źle robie :\

gdybyś pokazał screenshoty ustawień albo nawet sam model, łatwiej by było coś powiedzieć.

  • Author

nie wiem czy cos z tego bedziecie wiedziec :) , tak jak mówie model mój czarny a inne widac dobrze :| na innych te normale chodza a moja dalej czarna

To widok shaded czy textured, bo nie widzę? Powinien być textured żeby działało.

Masz gdzieś jakąś lampę, i czy ona jest wystarczająco blisko? Lampa typu lamp dość szybko się liczy w viewporcie.

Te inne mają ten sam materiał i też są mapowane?

W Map input ustawiłeś UV?

Sprawdziłeś to co pisał Ttaddekk?

Najpierw sprecyzuj problem. Jakie normale? czy chcesz dynamicznie przeliczane? Czy chcesz upieczone?

Pewnie chodzi ci o normal tangent map, albo screen space normal.

Pieczone są łatwe.

Jak chcesz dynamicznie przeliczane to naucz się programować OpenGL i napisz GLSL shader, który będzie przeliczał normale.

Tak przy okazji po co Ci to? Serio się pytam.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy