chom1k Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 Witam. Co zrobić by mapa opacity nadawala obiektowi całkowitą przeźroczystość? Chodzi o to, że za obiektem znajduje się gizmo z nadanym efektem ognia (w tym przypadku symulujący chmury). Mimo, że opacity materiału wynosi 0 na tymże tle obiekt jest częściowo widoczny. Tak to wygląda. http://img522.imageshack.us/i/35902110.jpg Ma ktoś na to sposób?
Hynol Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 Link nie działa, ale problem jest dość znany, choć zależny od renderera. Opacity nie jest dobrą metodą na "ukrywanie" części modelu. To jest metoda do zmiany przezroczystości obiektu. A nawet obiekt 100% przezroczysty będzie mógł powodować refrakcje i odbicia światła. Lepiej użyć jakiegoś rodzaju zerowego materiału (nie renderowanego w ogóle - tutaj zależnie od renderera) i na niego po blendzie nakładać materiał plus maskę która jest maską widzialności. Metoda sprawdzona i szybsza w liczeniu niż to co robisz. 1
chom1k Napisano 7 Wrzesień 2009 Autor Napisano 7 Wrzesień 2009 Pomysł mi się podoba. W jaki sposób można zrobić to używając scanline'a?
mmadyda Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 materiał dla tej niewidoczności to chyba najlepszy matte/shadow (najczęściej chyba używany jest on do jak się łączy obiekty 3d z obrazkiem 2d i on jest potrzebny do obiektu który przyjmowałby cienie obiektów bo obrazek 2d tego nie zrobi ale można je tam wyłączyć ) oczywiście pierwsze wstawiłbym materiał blend z oryginalnym materiałem, tym który wyżej opisałem i mapą "mieszania". 1
chom1k Napisano 7 Wrzesień 2009 Autor Napisano 7 Wrzesień 2009 Uf. Sposób działa. Zastosowałem matte/shadow i jest ok. Wielkie dzięki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się