Napisano 7 Wrzesień 200915 l Witam. Co zrobić by mapa opacity nadawala obiektowi całkowitą przeźroczystość? Chodzi o to, że za obiektem znajduje się gizmo z nadanym efektem ognia (w tym przypadku symulujący chmury). Mimo, że opacity materiału wynosi 0 na tymże tle obiekt jest częściowo widoczny. Tak to wygląda. http://img522.imageshack.us/i/35902110.jpg Ma ktoś na to sposób?
Napisano 7 Wrzesień 200915 l Link nie działa, ale problem jest dość znany, choć zależny od renderera. Opacity nie jest dobrą metodą na "ukrywanie" części modelu. To jest metoda do zmiany przezroczystości obiektu. A nawet obiekt 100% przezroczysty będzie mógł powodować refrakcje i odbicia światła. Lepiej użyć jakiegoś rodzaju zerowego materiału (nie renderowanego w ogóle - tutaj zależnie od renderera) i na niego po blendzie nakładać materiał plus maskę która jest maską widzialności. Metoda sprawdzona i szybsza w liczeniu niż to co robisz.
Napisano 7 Wrzesień 200915 l Autor Pomysł mi się podoba. W jaki sposób można zrobić to używając scanline'a?
Napisano 7 Wrzesień 200915 l materiał dla tej niewidoczności to chyba najlepszy matte/shadow (najczęściej chyba używany jest on do jak się łączy obiekty 3d z obrazkiem 2d i on jest potrzebny do obiektu który przyjmowałby cienie obiektów bo obrazek 2d tego nie zrobi ale można je tam wyłączyć ) oczywiście pierwsze wstawiłbym materiał blend z oryginalnym materiałem, tym który wyżej opisałem i mapą "mieszania".
Napisano 7 Wrzesień 200915 l Autor Uf. Sposób działa. Zastosowałem matte/shadow i jest ok. Wielkie dzięki :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto