Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Co zrobić by mapa opacity nadawala obiektowi całkowitą przeźroczystość? Chodzi o to, że za obiektem znajduje się gizmo z nadanym efektem ognia (w tym przypadku symulujący chmury). Mimo, że opacity materiału wynosi 0 na tymże tle obiekt jest częściowo widoczny.

 

Tak to wygląda.

 

http://img522.imageshack.us/i/35902110.jpg

 

Ma ktoś na to sposób?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 716
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Link nie działa, ale problem jest dość znany, choć zależny od renderera. Opacity nie jest dobrą metodą na "ukrywanie" części modelu. To jest metoda do zmiany przezroczystości obiektu. A nawet obiekt 100% przezroczysty będzie mógł powodować refrakcje i odbicia światła. Lepiej użyć jakiegoś rodzaju zerowego materiału (nie renderowanego w ogóle - tutaj zależnie od renderera) i na niego po blendzie nakładać materiał plus maskę która jest maską widzialności. Metoda sprawdzona i szybsza w liczeniu niż to co robisz.

Napisano
  • Autor

Pomysł mi się podoba. W jaki sposób można zrobić to używając scanline'a?

Napisano

materiał dla tej niewidoczności to chyba najlepszy matte/shadow (najczęściej chyba używany jest on do jak się łączy obiekty 3d z obrazkiem 2d i on jest potrzebny do obiektu który przyjmowałby cienie obiektów bo obrazek 2d tego nie zrobi ale można je tam wyłączyć ) oczywiście pierwsze wstawiłbym materiał blend z oryginalnym materiałem, tym który wyżej opisałem i mapą "mieszania".

Napisano
  • Autor

Uf. Sposób działa. Zastosowałem matte/shadow i jest ok. Wielkie dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności