Jump to content

[Modelowanie] Piłka nożna


plasti

Recommended Posts

witam wrzucam prosty sposob na wymodelowanie fajowej klasycznej pilki do nogi:P

 

 

1. bierzemy geometry> extended primitives> hedra i ustawiamy ja tak:

a_4.jpg

 

2. łapiemy wszystkie edge(ctrl+a) i dajemy im extrude o takich wartosciach:

b.jpg

 

3. ponownie łapiemy wszystkie edge i dajemy chamfer o takich wartosciach:

c_1.jpg

 

4. dajemy naszemu elementowi turbosmooth na 3 poziom

 

5. dajemy spherify na taka wartosc:

e.jpg

 

 

GOTOWE!!!

 

ADIDAS_ball2.jpg

Edited by tweety
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Coś mi nie wychodzi ten tutorial... Eeeh, jestem beznadziejny, nawet po dokładnym przepisaniu wszystkich ustawień nie udało mi się osiągnąć zamierzonego efektu :D

 

Oto mój 'efekt wyjściowy'

 

beztytuuey.jpghttp://img689.imageshack.us/i/beztytuuey.jpg/

 

PS: Może mógłbyś też wykonać tuta nt. materiałów, lightningu, renderingu jakich użyłeś przy ostatnim obrazku? Wygląda on po prostu FENOMENALNIE!

Link to comment
Share on other sites

Mógłbyś opisać proces nadawania tekstury? Udostępnić bitmapę

Jak Ty to zrobiłeś... Ile tam jest tekstur.

Bo efekt końcowy u Ciebie robi wrażenie, u mnie niekoniecznie.

Nie chodzi mi tutaj o displacement, bo jeżeli się nie mylę użyłeś go na "znaczkach", tylko o ogólne nakładanie.

 

Jakiego światła powinienem użyć, żeby uzyskać podobny efekt? Omnie, target spot'y czy inne?

Link to comment
Share on other sites

siema wszystkim, zapomnialem o tym tutku,

 

na wstepie dzieki za mile slowa, materialy zadne kosmiczne, wrecz podstawowe, zamieszczam plik, dla maxa 2009, kazdy sobie zobaczy co i jak, nie ma znaczka adasia, bo sie stracil, ale slot i ustawieni uvw jest wiec mozna smialo sobie cos do slota wrzucic,

 

pozdrawiam...

 

>>>>>>>>>>>> http://a.imagehost.org/download/0888/ball

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Jestem bardzo początkujący w 3DS Max'ie i postanowiłem zacząć od tego tutoriala. Mam pytanie: jak dać Extrude?

 

Z góry dziękuje.

 

 

// edit: dobra już mam ;P

Edited by hazor90
Link to comment
Share on other sites

Tutaj jest łatwy tutek pokazujący jak teksturować piłkę:http://www.techtut.com/Tutorial/3D-studio-max/76-Create-a-soccer-ball-in-3D-studio-max/5-Texturing-the-soccer-ball.html

Link to comment
Share on other sites

W grafice 3d jestem narazie zielony :D 3ds Maxa mam od 2 tygodni i zrobiłem narazie około 10 modeli z tutków. Nie jest źle bo porównując moje umiejętności z tymi, kiedy pierwszy raz otworzyłem maxa to nie jest źle :D Piłka mi wyszła i oto render :

pikavv.th.png

Link to comment
Share on other sites

Troche późno może już wiesz ale modyfikator uv map mo recepta na te trawe pod piłką . żeby była bardziej szczegółowa. Patrząc na teksturke to chyba masz taką samą jak ja. Zobacz sobie jeszcze te piłkę z mniejszym wygładzaniem. Była by taka bardziej swojska bo na 3 to takie piłki w reklamach są (przeidealizowane) ale też spoko.

Link to comment
Share on other sites

Guest kakaku

an trawe to raczej inna texture, bo ta raczej jest za mała i słabej jakości. co do piłki to ma dziwnie ostre krawędzie na szwach;]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy