Skocz do zawartości

[Modelowanie] Piłka nożna


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam wrzucam prosty sposob na wymodelowanie fajowej klasycznej pilki do nogi:P

 

 

1. bierzemy geometry> extended primitives> hedra i ustawiamy ja tak:

a_4.jpg

 

2. łapiemy wszystkie edge(ctrl+a) i dajemy im extrude o takich wartosciach:

b.jpg

 

3. ponownie łapiemy wszystkie edge i dajemy chamfer o takich wartosciach:

c_1.jpg

 

4. dajemy naszemu elementowi turbosmooth na 3 poziom

 

5. dajemy spherify na taka wartosc:

e.jpg

 

 

GOTOWE!!!

 

ADIDAS_ball2.jpg

Edytowane przez tweety
  • Like 1
  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Coś mi nie wychodzi ten tutorial... Eeeh, jestem beznadziejny, nawet po dokładnym przepisaniu wszystkich ustawień nie udało mi się osiągnąć zamierzonego efektu :D

 

Oto mój 'efekt wyjściowy'

 

beztytuuey.jpghttp://img689.imageshack.us/i/beztytuuey.jpg/

 

PS: Może mógłbyś też wykonać tuta nt. materiałów, lightningu, renderingu jakich użyłeś przy ostatnim obrazku? Wygląda on po prostu FENOMENALNIE!

Napisano

Mógłbyś opisać proces nadawania tekstury? Udostępnić bitmapę

Jak Ty to zrobiłeś... Ile tam jest tekstur.

Bo efekt końcowy u Ciebie robi wrażenie, u mnie niekoniecznie.

Nie chodzi mi tutaj o displacement, bo jeżeli się nie mylę użyłeś go na "znaczkach", tylko o ogólne nakładanie.

 

Jakiego światła powinienem użyć, żeby uzyskać podobny efekt? Omnie, target spot'y czy inne?

Napisano

siema wszystkim, zapomnialem o tym tutku,

 

na wstepie dzieki za mile slowa, materialy zadne kosmiczne, wrecz podstawowe, zamieszczam plik, dla maxa 2009, kazdy sobie zobaczy co i jak, nie ma znaczka adasia, bo sie stracil, ale slot i ustawieni uvw jest wiec mozna smialo sobie cos do slota wrzucic,

 

pozdrawiam...

 

>>>>>>>>>>>> http://a.imagehost.org/download/0888/ball

Gość xZaba191x
Napisano

Siema mógłbyś wysłać na jakiś server teksturę?? Byłbym bardzo wdzieczny.

Gość hazor90
Napisano (edytowane)

Witam.

Jestem bardzo początkujący w 3DS Max'ie i postanowiłem zacząć od tego tutoriala. Mam pytanie: jak dać Extrude?

 

Z góry dziękuje.

 

 

// edit: dobra już mam ;P

Edytowane przez hazor90
Gość hazor90
Napisano

Tutorial jest dość prosty. To była moja pierwsza rzecz którą zrobilem w 3D. Jeszcze jedno pytanko: jak to teraz oteksturować? :D

Napisano

Tutaj jest łatwy tutek pokazujący jak teksturować piłkę:http://www.techtut.com/Tutorial/3D-studio-max/76-Create-a-soccer-ball-in-3D-studio-max/5-Texturing-the-soccer-ball.html

Gość Drax
Napisano

W grafice 3d jestem narazie zielony :D 3ds Maxa mam od 2 tygodni i zrobiłem narazie około 10 modeli z tutków. Nie jest źle bo porównując moje umiejętności z tymi, kiedy pierwszy raz otworzyłem maxa to nie jest źle :D Piłka mi wyszła i oto render :

pikavv.th.png

Napisano

Troche późno może już wiesz ale modyfikator uv map mo recepta na te trawe pod piłką . żeby była bardziej szczegółowa. Patrząc na teksturke to chyba masz taką samą jak ja. Zobacz sobie jeszcze te piłkę z mniejszym wygładzaniem. Była by taka bardziej swojska bo na 3 to takie piłki w reklamach są (przeidealizowane) ale też spoko.

Gość kakaku
Napisano

an trawe to raczej inna texture, bo ta raczej jest za mała i słabej jakości. co do piłki to ma dziwnie ostre krawędzie na szwach;]

Napisano

heh, nie sadzilem ze tak prosty tutek bedzie mial takie zainteresowanie :]

 

ciesze sie niezmiernie i zycze udanych pilek :)

 

 

 

do wszystkich co im nie wychodzi: jeszcze raz uwaznie krok po kroku przewertujcie a wyjdzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności