pietrekder Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 (edytowane) Na początek witam wszystkich :) Chciałem przedstawić Wam kilka obiektów, które zrobiłem w 3Ds max. Są to obiekty do modyfikacji gry Half-Life 2. Nad modem pracuję już jakiś czas. Od razu chciałbym zaznaczyć, że nie znam się super na 3d maxie. Póki co moda robię sam, a i tak głównie jestem od strony programowania, więc modele raczej nie są jakieś super wypasione. Ale może od razu wyjaśnię, czym się kierowałem robiąc modele. Primo, podczas gry nikt nie ogląda modeli z każdej strony, secundo, wolę zrobić obiekt o mniejszej liczbie trójkątów, ale wstawić ich na mapę dwa lub trzy, zamiast jednego. Mapa nie będzie pusta :) Ok, oto kilka modeli, oczywiście obecnie zrobiłem ich trochę więcej, ale na początek wystarczy: A oto jak niektóre modele prezentują się w grze: Oczywiście cały czas pracuję nad modem, dlatego np HUD jest tymczasowy. Robienie jednego modelu zajmuje więcej czasu, gdyż jeden model to tak naprawdę dwa lub trzy modele, używane w LOD (Level Of Details). Każdy kolejny model jest uproszczoną wersją poprzedniego. Postaram się dodawać nowe przedmioty w miarę wolnego czasu. Wszelkie komentarze mile widziane. Pozdrawiam. Edytowane 23 Wrzesień 2009 przez pietrekder
PAINbringer Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Hey Pietrekder Witamy na forum Jak to miło widzieć, że są jeszcze w PL osoby robiące mody. Nie ma bardziej zmotywowanych ludzi w pracy jak ci wywodzący się ze środowisk moderskich. Sam kiedyś od tego zaczynałem więc wiem co mówię :) Jak na start to idzie Ci bardzo fajnie. Widzę tu chociaż proste to jednak profesjonalnie zrobione modele. Zaskakuje mnie to, bo Ty mówisz że uważasz się za programersa? Pozdrawiam
narwik Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 No właśnie, dobrze to wszystko wygląda. Utrzymuj wątek od czasu do czasu przy życiu : )
soda Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Bardzo przyjemne modeliki. Fajnie, ze masz tyle cierpliwosci zeby robic MODa, az mam ochote, zeby cos Ci pomoc. Niestety brak czasu:/ Pozdrawiam.
Kruku Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Dobrze widzieć jakiś projekcik pod source ;] tym bardziej że sam robisz wszystko, wygląda to obiecująco, powodzenia ;]
Tepcio Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 (edytowane) Nareszcie Programista + zmysł estetyczny :D Bardzo fajnie Ci to idzie, masz już co pokazać więc jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to załóż koniecznie studio na moddb.com. Jak to miło widzieć, że są jeszcze w PL osoby robiące mody. Oj już bez przesady są przynajmniej 3 w produkcji (które mają jakąś szanse oczywiście) i to na samym Source ;p Powodzenia! ;) Edytowane 24 Wrzesień 2009 przez Tepcio
pietrekder Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 Chyba jednak te modele nie są takie złe, jak Wam się podobają :). Swoją drogą Source jest już trochę starym silnikiem więc nie należy przesadzać. Postaram się od czasu do czasu wrzucić coś nowego, chociaż teraz będę chciał zrealizować kilka rzeczy w kodzie, które niedawno musiałem odłożyć z racji "kampanii wrześniowej" :] Pozdrawiam.
shergar Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Hey, Naprawdę ładne pracki, szczególnie jak na progera. Kurde a my przy AI testujemy kwadraciki :D Masz tego więcej? Jest gdzieś jakieś większe info na temat tego moda? Jak chcesz mogę napisać zapowiedź na dużym polskim serwisie, może mały rozgłos ci się przyda przy werbowaniu kogoś do pomocy. Pozdrawiam, Sher.
PAINbringer Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 No proszę. Kilka dni na forum, a już prasa się Tobą zainteresowała ;D szacun
shergar Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 Zaraz prasa ;P Sam sporo modowałem, niestety ten proceder ciągnie się za mną po dziś dzień. Z chęcią wspieram takie inicjatywy, tym bardziej, że z autopsji wiem jak trudno dokoptować sensownych ludzi do pomocy. Projekt też trochę zyska na wiarygodności, szczególnie w oczach grafików, którzy najbardziej kręcą nosami :D
pietrekder Napisano 28 Wrzesień 2009 Autor Napisano 28 Wrzesień 2009 O dzięki, będę wiedział do kogo się zwrócić w przyszłości :). A póki co to z jakimiś bardziej oficjalnymi ogłoszeniami odnośnie moda jeszcze się wstrzymam. Najpierw muszę zrealizować kilka kluczowych problemów w kodzie. Myślę że razem z tym co jest teraz, będzie jeszcze więcej do pokazania, i łatwiej będzie zwerbować kogoś do pomocy. Wiadomo że nikt nie pomoże jeśli ktoś tylko rzuci hasło "robię moda, potrzebuje pomocy". Trzeba coś pokazać, a póki co te moje kilka modeli i screenów to jeszcze niezbyt dużo. Do tej pory większość czasu poświęciłem na pisanie kodu, plików skryptowych i robieniu dokumentacji, żeby się nie pogubić :)
Pablon Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 Odbicie na zbroi jest w czasie rzeczywistym?
pietrekder Napisano 21 Październik 2009 Autor Napisano 21 Październik 2009 (edytowane) Witam Przepraszam że tyle nie odpisywałem, ale semestr się zaczął i miałem urwanie głowy. Ale już odpowiadam. Odbicie zbroi... nie do końca w czasie rzeczywistym, Source engine wykorzystuje technikę Cubemap, po kompilacji mapki, trzeba na niej "zbudować" cubemapy, więc tak naprawdę to te cubemapy są odbijane a nie cały świat "rzeczywisty". Co prawda odbijane są w czasie rzeczywistym, ale czasami da się zauważyć "przeskoki" między odbijanymi cubemapami (na mapie jest ich przeważnie kilkanaście-kilkadziesiąt). Co do Age of Chivalry... tak, ten mod jest naprawdę udany, ale mój będzie modem SP (single player) i będzie bazował na typowych elementach RPG (zabijanie potworów, zbieranie doświadczenia, wydawanie punktów, zbieranie różnych broni, zbroi itd), więc mimo podobnych klimatów, gra będzie jednak całkiem inna :) Pozdrawiam. Edytowane 21 Październik 2009 przez pietrekder
pietrekder Napisano 31 Marzec 2010 Autor Napisano 31 Marzec 2010 Witam Po bardzo długim czasie postanowiłem odświeżyć temat, a to z dwóch powodów: 1. Przyznam bez owijania w bawełnę, że przydałaby mi się pomoc w stworzeniu modelu zombie, bo akurat jeśli chodzi o modelowanie postaci to tu jestem cienki jak sik komara, a jeśli chodzi o przypinanie modelu do szkieletu, to już w ogóle. 2. Przez ten cały czas coś tam sobie skrobałem z modem, i przyznam że postępy są dość znaczne, w porównaniu do czasu założenia wątku. Oczywiście w głównej mierze robiłem coś w kodzie, ale myślę też że do końca świąt odpalę stronę odnośnie moda, więc będzie można coś więcej się dowiedzieć. I właśnie chciałbym już mieć przynajmniej jakiegoś jednego zombie gdy oficjalnie ogłoszę prace nad modem :) Aby nie było że jestem z tych co to mówią "chcę zrobić grę, kto mi porobi modele, mapy, tekstury silnik itd", wymienię poniżej to, czym mogę się już pochwalić : potwory definiowane z plików skryptowych, wyświetlanie ich parametrów i życia na HUD (jak w D2) system losowania przedmiotów, to jaki przedmiot nam wyleci, w dużym stopniu zależy od potwora, jego klasy (normal, champion, possessed itp) i poziomu losowanie ma kilka etapów, m.in. losowo wybierane są magiczne parametry, dla przedmiotów magicznych mamy od 1 do 2 magicznych właściwości, dla przedmiotów Rare mamy od 3 do 4. okno statystyk gracza, gdzie możemy zwiększać jego siłę, zręczność, żywotność czy energię magiczną Inventory - ekwipunek gracza, w którym może on nosić 20 zapasowych przedmiotów (zbroje, miecze itd), z inventory można wyrzucać przedmioty, jak i je ubierać (o ile się da) Podgląd broni, gdy patrzymy na broń na ziemi, pojawia się okno ukazujące właściwości broni, dlatego można szybko podejrzeć czy wyleciało coś ciekawego czy jakieś badziewie. Mam już kilkadziesiąt prostych modeli - propów, jak te które pokazałem na początku. Mam też zrobione kilka map (jeszcze nie skończone w 100%), kilkadziesiąt nowych tekstur, a nawet zacząłem ostatnio dodawać nowe dźwięki i organizować je w plikach skryptowych. Tak więc wydaje mi się że trochę już mam zrobione, i będzie trochę łatwiej ze znalezieniem jakiejś osoby która mogłaby pomóc z tym zombiakiem :) PS, tutaj screeny potwierdzające postępy i ukazujące okienko właściwości broni leżących na ziemi, okno statystyk oraz inventory. Oczywiście te tekstury HUD są tylko tymczasowe: Pozdrawiam.
Kruku Napisano 31 Marzec 2010 Napisano 31 Marzec 2010 Fajnie że nadal nad tym pracujesz, ale bardzo mi się nie podoba ten ogólny theme diablo 2 XD nawet jeżeli to WIP mogłeś wymyśleć coś bardziej oryginalnego albo neutralnego ;p że już nie wspomnę o czcionce i grafice. Poza tym mogłeś jakiś filmik dać bo tu bardziej o mechanizm działania chyba chodzi? tak to jest mało ciekawe.
pietrekder Napisano 31 Marzec 2010 Autor Napisano 31 Marzec 2010 (edytowane) Wiem, że obecny wygląd okien jest w zasadzie iście "zerżnięte" z D2. Tutaj np znajomy wykonał taki wstępny zarys okna inventory, i tu już widać jest odrobinę inny styl i wygląda lepiej: Ale to można zmienić jeszcze nie raz do czasu jakiejś wersji demo czy coś, teraz to właśnie mam problem z jakimś chociażby najzwyklejszym NPCem by móc go już normalnie do map wstawiać. PS: A co do jakiegoś filmiku, to jak odpalę stronę zrobię kilka jakichś fajnych video (właśnie przydałby się do tego jakiś zombie), teraz mogę powiedzieć że ubieranie/zdejmowanie polega na kliknięciu lewym na dany przedmiot, klikając prawym wyrzuca się przedmiot. Ot co, cała filozofia, prościej się chyba nie da :) Edytowane 1 Kwiecień 2010 przez pietrekder
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się