Posted September 24, 200915 yr Witam Mimo, że na razie nie za wiele do pokazania postanowiłem jednak rozpocząć wątek, gdyż wolałbym uniknąć błędów i wprowadzać poprawki na bieżąco jeśli oczywiście będziecie zainteresowani pomocą. Pierwszy model nad którym pracuje to postać Pana W. oparta na projekcie Piotrka Perłowskiego. Na dzień dzisiejszy sama głowa, proporcje do poprawy ale topologia siatki mam nadzieję, że bez większych błędów. Zastanawiam się czy włosy robić jako osobny obiekt czy połączyć z głową. Jeśli widzicie jakieś błędy w siatce utrudniające lub uniemożliwiające w dalszym czasie zaanimowanie tej postaci to proszę o pomoc w ich usunięciu. Na dzień dzisiejszy to tyle. Pozdrawiam MH Edited September 25, 200915 yr by no_te
September 24, 200915 yr Nie znam Ci się ja na animacji ale trzymam kciuki. Model ładny. Na próbę możesz przestawić siatkę na brwiach tak, żeby mimika wyrażała złość. Podkreślam, nigdy nie animowałem twarzy ale mam wątpliwości czy mimika brwi byłaby poprawna. Ktoś w temacie powinien zaraz Ci skomentować Twój model, pozdr. EDIT: Dodaj jakąś miniaturkę do załącznika w pierwszym poście. Twój temat będzie bardziej widoczny w WIPie :)
September 27, 200915 yr Author Udało mi się "domknąć" całą postać i teraz będę mógł skupić się na szczegółach i dalszych poprawkach. Co do miny wyrażającej złość to niebawem na pewno spróbuje i postaram się umieścić efekty moich zmagań. Wraz z upływem czasu pojawiają się kolejne pytania i jeśli ktoś może poświęcić mi trochę swojego czasu będę wdzięczny za pomoc: 1. Nie wiem jak "przygotować" włosy tej postaci by przy niewielkim nakładzie pracy osiągnąć w miarę realistyczny efekt ich poruszania, czy zrobić kilka kosmyków i animować je na kościach czy użyć symulacji nCloth? 2. To samo tyczy się płaszcza, pozostawić go jako zwykłą siatkę co uniemożliwi albo utrudni np zrobienie animacji jego rozpinania czy spróbować również nCloth? Jeśli ktoś już "przerabiał ten temat" to proszę o wszelkie wskazówki. Pozdrawiam MH
September 27, 200915 yr Nie wiem jaki to program, ale do włosów bym raczej podchodziła clothem. Rozpinanie płaszcza - też bym próbowała clothem, albo shape keys (/morph?) A tak w ogóle to usiłowałabym tego całkiem uniknąć, o ile nie jest bardzo ważne dla animacji. Możesz przecież pokazać odpięcie pierwszego guzika, to nie powinno być trudne, i następne ujęcie już z rozebranym płaszczem. Model wygląda dobrze.
Create an account or sign in to comment