Skocz do zawartości

[Game Art] konwertowanie objektów z Mount & Blade do formatu .obj i .jpg


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam,

 

zrobiłem szybkiego tutka dla tych, co chcieliby podejrzeć najlepszych w akcji :-) Pliki są ogólno dostępne, więc zasad etycznych nie naruszyłem... mam nadzieję.

Skorzystałem z MOD'a Gutka Fiutka do gry Mount & Blade.

Użyłem Silo3d, OpenBRF i DDS Converter 2.

Starałem się wszystko jasno pokazać - jakby coś to prosze pisać.

 

kodek TechSmith:

http://www.techsmith.com/download/codecs.asp

 

Tutek jest tu (103MB):

http://www.patart.com.pl/portfolio/tutek.avi

 

lub

 

http://www.vimeo.com/6863096

 

ps. słowo "najlepszych" odnosi się do Gutka F. :-)

 

pozdrawiam

Edytowane przez Chrupek
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ale że co ? W tutku jest pokazane jak wyciągłeś modele z gry do maxa ? czy modele maxowe wrzuciłeś do gry ?

Nie rozumiem sensu wypowiedzi...a 100 mb nie wiem czego nie widzi mi sie ssać.

A pierwsze kilka minut widze ze sciagasz tam jakies programy z neta :!o

Napisano

wyciągnąłem obiekty z Mount & Blade i przekonwertowałem razem z texturami do .obj i .jpg. Wszystko złożyłem w Silo3D, ale spokojnie można to zrobić w Maxie.

a ssać powinno, u mnie się zasysa :-)

 

pozdrawiam

Napisano

LOL

To nie lepiej byłoby zwrócić sie do autora owych modeli z prośbą o wyrażenie chęci udostępnienia ich w formacie plików jeszcze przed konwersją ?

Napisano (edytowane)

Hejka

Spoko, dzięki za uznanie, poza tym robienie tutków jest ze wszech miar chwalebne:)

Ale.

LOL

To nie lepiej byłoby zwrócić sie do autora owych modeli z prośbą o wyrażenie chęci udostępnienia ich w formacie plików jeszcze przed konwersją ?

...dokładnie.

Napisałeś do szanownego autora (mnie) już PO tym jak tutka zrobiłeś, i na forum zamieściłeś.

To "chyba nie jest złamanie zasad etycznych" (jak stwierdziłeś w wiadomości) ale troszkę nieładnie wyszło. Nieestetycznie rzekłbym.

ZAWSZE pytaj czy możesz robić takie rzeczy. ZANIM je zrobisz.

Nawet jeśli pliki są ogólnodostępne.

Myślałem że to dosyć elementarna zasada.

Nawet jeśli gruncie rzeczy chodzi o promowanie gutkafiutka:)

Ale tu chodzi o dosyć duży kawał mojej roboty, mam prawo być nieco drażliwy.

 

Po drugie - ten mod był zrobiony do M&B. I jest przeznaczony do M&B.

Po kiego to konwertować do innych formatów?

Jak ktoś chce użyć tych modeli w innej grze - niech skrobnie do mnie, dam pozwolenie, ewentualnie doradzę. Panowie robiący moda do Wieśka napisali, problemu nie widzę (chętnie bym pooglądał zresztą w innych slnikach te modele)...

Fakt, chyba zapomniałem readme dodać do modeli, widzę teraz że nie można o takich rzeczach jak jakaś licencyjka zapominać.

 

Po trzecie - sam tutek jest troszkę nie teges. Prostszym sposobem byłoby (przynajmniej w BRFEdit0.9.5) wyeksportować cały domek jako jeden plik .obj i otworzyć toto w programie 3d - i bawić się ID materiałów.

 

Jeszcze raz - dzięki za uznanie, fajnie że się budynki podobają, ale fajniej by było jakbyś się zapytał czy możesz budynków użyć.

Ja jeszcze nikomu nie powiedziałem "nie" jeśli chodzi o pozwoleństwo.

I w tym przypadku nie byłoby problemu.

 

 

edit:

Jednak dołączyłem readme.

"If you want to use this mod for M&B - feel free, but send me info, and include me in modders list/credits.

If you want to use this mod for other games - ask me first.

Don't use this mod "outside" M&B modding community without my permission."

Edytowane przez gutekfiutek
Napisano
Jeszcze raz - dzięki za uznanie, fajnie że się budynki podobają, ale fajniej by było jakbyś się zapytał czy możesz budynków użyć.

Ja jeszcze nikomu nie powiedziałem "nie" jeśli chodzi o pozwoleństwo.

I w tym przypadku nie byłoby problemu.

 

 

Podzielam Twoje rozżalenie, ale mam wątpliwość, czy rozumiesz do końca o czym piszesz.

W którym momencie użyłem Twoich budynków i do czego niby ich użyłem?

Pokazałem tylko początkującym, jak podejrzeć objekty i textury z Twojego moda, o czym napisałem w tutorialu. Równie dobrze, mógłbym to zrobić z orginalnymi budynkami z Mount&Blade.

Dla mnie to ogromna frajda podejrzeć czyjąś pracę, móc zaznajomić się z rozplanowaniem textur i budynków - myślę, że dla innych również.

Nie widzę w tym niczego niestosownego, a poinformowałem Ciebie o tym fakcie zaledwie 5 min. po umieszczeniu tutoriala. Mogłeś napisać prywatnie do mnie, żebym go usunął, zamiast wyżalać się tutaj na forum, stawiając mnie w niezręcznej sytuacji. Nie zamierzałem Twoich obiektów do niczego wykorzystywać, a jedynie chciałem ułatwić początkującym start w Game Arcie.

Prawde mówiąc nie rozumiem całego zamieszania, na Youtube tysiące ludzi pokazuje jak wyciągać budynki z gier i nikogo to nie bulwersuje.

Nastpęny tutorial zrobię ze swoimi budynkami i będzie po problemie.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności