panRebonka Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 (edytowane) Z cyklu "docieramy wszędzie" - tym razem żanglowo. Obrazek updatowany w miarę możliwości. Maluję na 1 warstwie, zacząłem baz większego planu, ale dobrze mi się tak pracuje. Od czasu do czasu dodaje sobie warstwę np. z atmosferą, potem scalam i pobieram kolory pickerem, trochę je mieszam dla złamania. Pod spodem mam dość niechlujny szkic, na który zerkam sobie od czasu do czasu, w miare postępu coraz rzadziej. Po doprowadzeniu wszystkiego do stanu gładzi szpachlowej planuję powtykac zwierzątka (kolorowe ptactwo na gałęziach, latające gdzieś w dali, małpy, lewiatany i tym podobne) oraz ekipe wędrowców zmierzającą kamienną ścieżką ku świątyni. Świątynię chce uczynić głównym punktem kompozycji, nie wiem jak na razie to się udaje... być może puścić na nią więcej światła, pogasić bliki na gałęziach (tylko żeby znowu matowo nie wyszło...). Ilustracja będzie wydrukowana (jak prezes zaakceptuje oczywiście, ale ostatnia akceptuje wszystko bez oglądania) na rozkładówce, w katalogu formatu A4. Ma być reklamą naszego sztandarowego produktu - czyli katalogu reklamowego. Hasło - "docieramy wszędzie" - ekipa tragarzy traga na plecach nasze katalogi przez środek dżungli. edit: Skończony obrazek, po płaszczeniu, poziomach i drobnych korektach koloru (nasycenie mi zjadło): link do obrazka w pełnej rozdziałce, jakby ktoś chciał (około 2 MB): http://crystalvision.pl/uploads/assets/jungla4a-flat.jpg Dorzucam jeszcze szkic: Jak widać, pokpiłem trochę sprawę na poziomie konceptu. W dużej mierze za przyczyna tego, że chciałem się wziąć za cokolwiek, żeby zabić czas. Zacząłem malować od razu po tym szkicu, nie myśląc specjalnie co - wiadomo, że dżungla z jakimiś zwierzętami, świątynią lub miastem w oddali i tragarzami zmierzającymi ku świątyni (miastu). Mogłem posiłkować się refkami (co słusznie mi wytknieto) projektując drzewka i świątynię. W każdym razie jestem z efektu końcowego nawet zadowolony, mam nadzieję, że nie trzeba się tego wstydzić i można wpiąć do portfolio. Następnym razem poświęcę więcej uwagi i energii fazie szkicu i projektowania, gdyż, jak pokazuje praktyka, w dużej mierze zależy od tego efekt końcowy. Edytowane 11 Październik 2009 przez panRebonka
panRebonka Napisano 8 Październik 2009 Autor Napisano 8 Październik 2009 Tło skończone. Być może będę przy nim dłubał po dodaniu zwierzątek czy atmosfery. Na te chwilę chyba nic dodać ani ująć nie potrafię. Oczywiście można by lepiej wyrenderować, ale chyba trwałoby to nieskończoną ilość czasu i zanudziło mnie na śmierć. Może pod koniec.
emmilius Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 Teksturę drzew można łatwo zrobić - jako pędzel po prostu. Zerknij do mojej teki i obadaj moją wymęczoną łuczniczkę, na drzewo konkretnie. Skalujesz, obracasz + overlay i koniec. IMO trochę materiału by się tu przydało bo jest nieco plastelinowo i jakiś punkt zaczepu dla oka co by kompozycję wzbogacić.
panRebonka Napisano 8 Październik 2009 Autor Napisano 8 Październik 2009 W sumie masz racje, plastelinowo trochę. Dojdą co prawda zwierzątka i ekipa tragarzy, to trochę kompozycje ożywi. Sczerze mówiąc boje się przedobrzyć teksturami ale co tam, pokombinuję na nowej warstwie. W sumie w pracy mam aż za dużo czasu :).
Urbanboogie Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 Swiatynia w tle i schodki, generalnie tlo, prezentuja sie swietnie, ale drzewa sa jakies malo przekonujace, zdecydowanie by sie tu refka przydala
panRebonka Napisano 8 Październik 2009 Autor Napisano 8 Październik 2009 (edytowane) Cóż, może detalem zawalczę. Pomęczyłem trochę drzewo na 1-szym planie, w końcu i tak musiałem namalować fakturę bo po wlepieniu tekstury wyglądało to dość tanio i ch..owo. Dodałem też warstwę zwierzątek, na razie szkicowo. Edytowane 8 Październik 2009 przez panRebonka
panRebonka Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 Poprawione drzewko na 1-szym planie (chyba już trochę lepiej to wygląda? najbardziej wymęczona część obrazka...), dodane efekty (sss, blooob, ambient, mgła)
SBT77 Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Cóż, może detalem zawalczę. Pomęczyłem trochę drzewo na 1-szym planie, w końcu i tak musiałem namalować fakturę bo po wlepieniu tekstury wyglądało to dość tanio i ch..owo. Dodałem też warstwę zwierzątek, na razie szkicowo. Wiesz co myślę ? Tylko się nie obraź. Widziałem twój montaż głowy szefa i jestem przekonany że umiesz znacznie więcej niż pokazujesz. Po prostu wygląda to tak, jakbyś sobie coś narzucił - np. umiem już robić fotomontaże, obługuję fotoszkapę dobrze, to teraz będę tylko i wyłącznie malować bez użycia innych metod pracy. I wiesz co ? Nie wygląda to niestety tak jakby mogło. Każdy pracuje jak uważa, ale imo praca w digitalu to znacznie więcej niż cyfrowa wersja malowania farbkami. Możesz powiedzieć - okej, ale jak zacznę używać wszystkich możliwości jakie mam to nie nauczę się malować tak jakbym tego chciał. To ja odpowiem - okej wtedy nauczysz się malować nie ucząc się całego pozostałego potencjału jaki dają media cyfrowe. Jednym słowem - ja bym pokombinował trochę z teksturami. Przyznam ci się że trochę popróbowałem sam dla siebie - z ciekawości - na twoim obrazku i imo sporo to dobrego wniosło - ale ty możesz mieć odmienne zdanie. Kwestia tego na czym najbardziej ci zależy...
panRebonka Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 Trzeba było wrzucić overa. Wiesz, zależy mi na tym, żeby ilustracja wyglądała dobrze. Nic sobie specjalnie nie narzucam, po prostu nie czuję, żeby wlepienie tekstury pasowało do charakteru tej pracy. Wiadomo, że to nie fotorealizm :). Drzewko cierpi trochę na brak bryły i poprawnego światłocienia, nie potrafię go jakoś wymęczyć. Być może popełniłem błąd robiąc wszystko na jednej warstwie (nie licząc efektów atmosferycznych dodanych później, których nie spłaszczałem), przez co zmiana / wyłączenie drzewka na tym etapie pracy staje się trudne i mało opłacalne. Poza tym wydaje mi się, że fotomontaż to co innego - pracowanie na gotowej tak naprawdę focie, gdzie wszystko jest już ustawione, za pomocą clone toola, ewentualnie podmalowując miejscami, jest znacznie łatwiejsze. Wiesz, moim zdaniem rysunek jest kluczowy. Jeżeli się go opanuje, można zrobić chyba wszystko. Z teksturami czy bez.
Rotcore Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 No ale mimo wszystko czy to w rysunku czy malarstwie czy innym świństwie różnicuje się fakturę materiału, przedmiotów, wody, skal, kory drzewnej itd... bo na razie cały obraz jest tak samo potraktowany, plastelinowo... jeszcze jak domalujesz te stworki tak samo potraktowane brushami jak reszta to dalej to będzie mdłe i słabe... pomyśl nad tym, pozdrawiam
SBT77 Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Wiesz, moim zdaniem rysunek jest kluczowy. Jeżeli się go opanuje, można zrobić chyba wszystko. Z teksturami czy bez. Dokładnie. Ale ja uważam że nawet teraz całkiem ładny ten rysunek, a detal to już kwestia dłubania. Wrzucam to co zrobiłem - troche przykadrowałem - ale opierałem się cały czas na tym co ty namalowałeś. Jestem początkujący, w dodatku działam pod niesamowitą presją czasu (zajęło mi to ok. 20-30 minut, bo teraz serio nie dam rady więcej poświęcić) ale gdybyś sam posiedział dużo dłużej to rezultat byłby na bank lepszy. Over:
Rotcore Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 hehee no trochę przesadziłeś SBT, ale mniej więcej o to chodzi, żeby liście były liścmi, a drzewa drzewami co doskonale powyżej widać...
panRebonka Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 Dobra... Nie mam więcej pytań w ogóle. edit: 20 minut... no nawet 30... nieźle. Bardzo ładnie to poustawiałeś, fajny kadr i w ogóle podoba mi się. Jak za długo siedzę nad jedną rzeczą to chyba tracę zdolność oceny.
panRebonka Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 Dzięki panowie za korekty, szczególnie SBT. Mam nadzieję że już nie jest słabo i mdło, mi się zaczyna podobać. Chciałem zachować trochę taki pogodno-infantylny charakter ilustracji i jednocześnie pozbyć się tej nieszczęsnej plasteliny :).
panRebonka Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 Efekty dalszego dłubania. Staram się polikwidować czarne dziury powstałe wskutek nałożenia tekstur.
panRebonka Napisano 10 Październik 2009 Autor Napisano 10 Październik 2009 Prawie skończone. Zostało do dodania parę zwierzątek plus ewentualne dłubanie detalu, ale na razie mam dość tego obrazka.
panRebonka Napisano 11 Październik 2009 Autor Napisano 11 Październik 2009 Update w pierwszym poście. Mile widziane komentarze, krytyka (może być brutalna, byle konstruktywna) także.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się