Mikolc Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 Witam serdecznie. Potrzebuję wyrenderować prostą scenę w stylu GTA 3. Renderuję w Vray w 3ds Max z pomocą VrayToon. I nie wychodzi mi to wogóle. Próbowałem się bawić też filtrami w Photoshopie i też nic. Wiem, że by mi wyszło jakbym rysował za pomocą Illustratora, ale to za dużo roboty bo na koniec będą 52 rendery. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
Double_G Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 W GTA III nie było cel shadingu. Na pewno nie miałeś na myśli innej gry?
dac77 Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Całkiem nieźle to wygląda. To co trochę dziwnie wygląda to połączenie realistycznych odbić ze stylizowanym cieniowaniem.
Mikolc Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 Bo mam zrobić 52 karty w wielkości 7 x 10. I pracodawca chciał żebym zrobił jakąś scenkę w 3D i i poprostu potem renderował tylko sceny do odpowiednich kart. Wszystko fajnie, tylko chce mieć taki styl jak w GTA 3( chodzi nie o samą w sobie grę tylko te ich artworki ) . Ta scena podobała mu się( wiadomo dużo szczegółów jeszcze dojdzie ), ale brakuje mu tego stylu GTA. Mógłbym np tak wyrenderowaną scenę w 3D w photoshopie przerysować na taki styl bardziej jak w GTA, ale to będzie kupa roboty. Więc może ktoś zna jakieś triki w 3D studio maxie, bo sam vraytoon ma mało funkcji, a wszystkimi się już bawiłem.
cucsoniuss Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Co mógłbym od siebie dodać. Zrezygnuj z vraytoon - GTA to nie jest kreskówka. Spójrz tutaj http://image.com.com/gamespot/images/2003/xbox/vicecity/1106/gta_screen003.jpg Jak widać modele są low poly. Widok z kamery jest trochę inny niż u Ciebie. Dookoła sceny jest pełno "liczników" życia i kasy. Jest też mapka;) Dodaj to i weź się wzoruj na jakimś screenie z gry
KLIK Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Podejrzewam, że tu raczej chodzi o cos takiego http://monyetbising.files.wordpress.com/2009/05/582fbf7cce3610c73407e34d1d236463.jpg mam racje? myśle że najlepiej to bedzie pobawić sie filtrami w PS
Mikolc Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 Tak KLIK. Bardziej o coś takiego. Jak mówię tu nie chodzi o samą grę jako rozrywkę tylko o ich artworki ( te ich rysunki ) . Coś takiego udało mi się wykrzesać z tymi filtrami ( 1 jpg ).Jeszcze mi nie powiedział co o tym sądzi A kolesiowi bardzo się spodobała moja pracka w illustratorze ( 2 jpg ). Ale mówie przy dobrym tempie na to co mi czas pozwala mógłbym robić 1 scenkę dziennie. Czyli by wyszło prawie 2 miechy.
KLIK Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Ta z illustratora bardzo fajna jest. Niestety nie wiem jak ci pomóc. Wydaje mi sie, ze ten render tez nie jest dobry do takiej zabawy - linie vraytoona sa za grube, ogólnie słaba jakość samego renderu i wydaje mi sie, ze za dużo detali w odbiciach jest. powodzenia
M4rcus Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 to jest bardziej w stylu reklamy fanty zdaje sie..
Mikolc Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 Rendery są testowe więc dlatego narazie słabo to wygląda, ale jak na nich nie otrzymam zamierzonego efektu to na końcowych też mi sie nie uda. Szkoda, kurcze myślałem, że można coś takiego zrobić bez pisania własnych enginów. To trudno, chyba będę musiał się pomęczyć w Illustratorze. Ale dzięki za zainteresowanie Panowie. Pozdrawiam.
ptaszek Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 Hej. Nie wiem jak to jest w vray'u, ale wydaje mi sie ze powinienes uzyc podstawowych defaultowych toon shaderow. W mayi cos takiego mozna uzyskac, bez wiekszej ingerencji w shader. Shader musi siekac przechwytywanie swiatla na ograniczona ilosc kolorow. U mnie 4ry odcienie szarosci. Odbicia w ogole olewasz, tak samo refleksy itp. Nie sadze zeby w maxie w vrayu bylo to nieosiagalne, lub bardziej skomplikowane. to jest przeciez podstawa toon'a. Powodzenia!
ptaszek Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 AA i widzisz.. na Twoim przykladzie to odbicia sa zle bo nie powinno ich byc w ogole :) Obrysy olewasz zupelnie, a tekstury jak juz musisz miec (ulica) to musisz je machnac na "ostro" na wektorach np. musisz imitowac wektory caloscia pracy.
Mikolc Napisano 20 Październik 2009 Autor Napisano 20 Październik 2009 Jasne, że wiem jak takie coś uzyskać. W diffuse fall offa wrzucam. Bardzo fajnie Ci wyszło, ale jak dla mnie bardziej komiksowo niż GTA - owo. A co do refleksów np: jak są artworki w mieście to w odbiciach aut sa jakby narysowane budynki, więc odbicia są. Jak bym nie martwił sie o refleksy już bym to dawno skończył. Coś takiego mi wyszło i w sumie tą wersję stylu wybrał.
Mikolc Napisano 20 Październik 2009 Autor Napisano 20 Październik 2009 Dobra Panowie, jeszcze pokombinowałem. I albo z takimi refleksmi jak w poprzednim poście, albo tak jak teraz. Jak myślicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się