Skocz do zawartości

spawanie punktow/krawedzi i obracanie widoku


pawe3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

 

Przerobilem lekcje z kaskiem.

Z malymi poprawkami mozna przyjac, ze tutorial jest napisany poprawnie.

 

Nie wyjasniono jednak kilku innych rzeczy, ktore w tego typu pracy sie pojawiaja.

 

Na dzisiaj chcialbym znalesc odpowiedz na 3 pytania.

 

1. Jak wyselekcjonowanej dowolnej ilosci punktow powiedziec:

Hej punkty, te ktore lezycie oddalone od siebie o np. 5 cm, zespawajcie sie w jeden punkt. Inne punkty pozostancie na swoich miejscach.

 

2. Jak spawac ze soba krawedzie mesha?

Otoz, jezeli mamy jakis mash i z jakichs powodow mamy w nim dziure (np. kwadrat, tak jakby po prostu brakowalo latki w mashu) i z jakichs innych kolejnych wzgledow zalatalimy ja poprzez bridge.

Wtedy mamy sytuacje nastepujaca. Dwie przeciwlegle krawedzie, tam gdzie definiowalismy bridge sa przyspawane do krawedzi reszty mesha. Dwie pozostale krawedzie nie sa przyspawane co widac najlepiej na podgladzie przy wlaczonym higlight border edges.

Powiedzmy, ze po jakims czasie znudzilo mi sie to i wole, zeby wszystkie przylegle krawedzie byly ze soba zespawane. Jak to zrobic?

Czy musze uzywac Append to polygonal tool, czy da sie to jakos inaczej (bardziej elegancko) zalatwiec.

No i oczywiscie sytuacja odwrotna. Chce ze zespawanych zrobic krawedtzie niezespawane.

 

3. Inne pytanie dotycza nawigacji.

Jak obracac widokiem w perspektywie ale nie wzglednie koordynytow swiata tylko np. srodka widoku albo srodka jakiegos obiektu, albo najlepiej w okol wyselekcjonowanego verteksa?

 

pozdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

odpowiedź na wszystkie pytania

- więcej pracować, więcej myśleć przy robieniu tutków, a nie tylko powtarzać bezmyślnie co się na nich dzieje.

 

p.s.

ale zeby nie było, że nie pomogłem

w helpie wyszukaj sobie - "merge"

mając zaznaczonego fejsa wciśnij "F" i zacznij obracać wiuport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Nie chcecie to nie odpowiadajcie.

Albo uczcie sie z innych forow, jak powinna wygladac odpowiedz.

Zasugeruje niesmialo forum Cinemy.

Tam zapytany, jezeli znam odpowiedz, a znam na bardzo wiele pytan, to odpowiadam precyzyjnie i na temat, bez zbednej analizy charaktelogicznej. Tu nadmienie, ze ani nie jestem bezmyslny, ani malo pracowity. Dowodem na to sa chociazby moje pytania, ktore nasunely sie by the way a ich chrakter wystarczajaco wskazuje na to, ze wlasnie na rozny sposob probuje poeksperymentowac z danym zagadnieniem.

 

Widze, ze to forum sie dopiero rozwija, ale moim zdaniem takie odpowiedzi nie bardzo odpowiadaja idei tego rodzaju forow.

Albo wiem i mam cos do powiedzenia, albo nie wiem i siedze po cichu i ewentualnie czekam az odezwie sie ktos kto ma cos do powiedzenia!

 

To, ze istnieje cos takiego jak „help” to wiem doskonale.

Wiem rowniez, ze istnieje cos takiego jak manual, support etc.

Ale skoro zadaje pytanie to nie po to zeby mnie ktos o tym dodatkowo poinformowal!

 

Sami widzicie, ze istnienie tych zrodel nie zawsze jest gwarancja uzyskania odpowiedzi na wiele pytan. Np., ten trick z „F” jest jedna z podstawowych funkcji i powinno byc to tlustym drukiem wyryte na samym poczatku manuala a juz najpozniej w czesci o nawigacji. A jednak tak nie jest.

Dzieki w tym wypadku za rzeczowa odpowiedz. Przeciez rowniez i tu mogles mnie skierowac do helpa.

Panowie, jezeli cos wiecie to nie bawcie sie w koderow enigmy tylko po prostu to powiedzcie. Ja przynajmniej tak postepuje i z doswiadczenia wiem, ze jest to najlepszy sposob wymiany informacji.

 

 

Jeszcze raz dzieki za rzeczowe odpowiedzi.

Reszte uwag prosze potraktowac jak kto chce.

 

pozdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh, nie zmieniaj koloru fontu na czarny, bo ja mam ciemnego skina i przez to nie widze co napisales...

 

Odpowiedzi na Twoje pytania:

 

1. Edit Mesh > Merge Options, parametr Treshold

 

http://download.autodesk.com/us/maya/2009help/index.html?url=Edit_Mesh__Merge.htm,topicNumber=d0e224402

 

 

2. Maja pod tym wzgledem jest na maxa jehowa. Ja uzywalem zawsze Append po prostu. Mozesz sprobowac znalezc jakies skrypty, ktore lepiej sobie radza, albo chociaz lacza krawedzie.

 

3. Wciskac F, dzieki czemu masz focus na zaznaczonym obiekcie.

 

Rozne opcje ruchu kamery mozesz ustawic tutaj:

 

* View > Camera Tools > Tumble Tool

* View > Camera Tools > Track Tool

* View > Camera Tools > Dolly Tool

* View > Camera Tools > Zoom Tool

* View > Camera Tools > Roll Tool

* View > Camera Tools > Azimuth Elevation Tool

* View > Camera Tools > Yaw-Pitch Tool

* View > Camera Tools > Fly Tool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności