Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Postanowiłem wymodelować Lampkę którą mam na swoim biurko.

Chcę wymodelować ją we wszystkich szczegółach. Mam nadzieje że pomożecie mi w tej pracy gdyż jestem początkującym.

 

Mam od razu pytanie do Was. Jak wymodelować sprężynę w łatwy sposób?

Pozdrawiam.

Proszę o krytykę i podpowiedzi.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pierwsze co przychodzi mi na myśl (jeśli modelujesz w Maxie) to shapes>splines>helix, ustawiasz ilość obrotów i średnice, konwertujesz na editable spline i dajesz eneable in viewport/render po czym zmieniasz grubość. Nie wiem czy to jest najlepszy sposób ale powinno działać :)

Napisano
  • Autor

Robiłem tak i marnie to wyszło :/ Gdzieś chyba był gotowy model jak dobrze pamiętam. Mogę się mylić.

Napisano

masz boje z tą lampką wpierw zakladasz wątek o dziurkach teraz spręzynka, DreaMakeR dobrze Ci prawi, pobaw sie trochę recznie jezeli sprezyna nie pasuje, ale helix w maxie to najszybsza metoda jest...

Napisano

Zrób tak jak napisał DreaMakeR, shapes>splines>helix i dodaj do tego modyfikator Renderable Spline.

 

Zobaczyłem sobie jak to wygląda z tym conver to.... eneable in viewport/render... W sumie to chyba wyjdzie to samo. Tylko zastanawia mnie, czemu taka sprężyna Ci nie odpowiada.

Edytowane przez Kubajaniak

Napisano

albo spróbuj zrobić jeden segment z cylindra, wygładź go, i skopiuj aż powstanie sprężyna.

Napisano
  • Autor

Zwracam Honor DreaMakeR, zrobiłem jeszcze raz i wyszło dobrze. Nie wiem czemu wcześniej nie wychodziło.

Dziękuje za dotychczasowe komentarze.

O to rezultat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności