Napisano 25 Październik 200915 l Witam! Postanowiłem wymodelować Lampkę którą mam na swoim biurko. Chcę wymodelować ją we wszystkich szczegółach. Mam nadzieje że pomożecie mi w tej pracy gdyż jestem początkującym. Mam od razu pytanie do Was. Jak wymodelować sprężynę w łatwy sposób? Pozdrawiam. Proszę o krytykę i podpowiedzi.
Napisano 25 Październik 200915 l Pierwsze co przychodzi mi na myśl (jeśli modelujesz w Maxie) to shapes>splines>helix, ustawiasz ilość obrotów i średnice, konwertujesz na editable spline i dajesz eneable in viewport/render po czym zmieniasz grubość. Nie wiem czy to jest najlepszy sposób ale powinno działać :)
Napisano 25 Październik 200915 l Autor Robiłem tak i marnie to wyszło :/ Gdzieś chyba był gotowy model jak dobrze pamiętam. Mogę się mylić.
Napisano 25 Październik 200915 l masz boje z tą lampką wpierw zakladasz wątek o dziurkach teraz spręzynka, DreaMakeR dobrze Ci prawi, pobaw sie trochę recznie jezeli sprezyna nie pasuje, ale helix w maxie to najszybsza metoda jest...
Napisano 25 Październik 200915 l Zrób tak jak napisał DreaMakeR, shapes>splines>helix i dodaj do tego modyfikator Renderable Spline. Zobaczyłem sobie jak to wygląda z tym conver to.... eneable in viewport/render... W sumie to chyba wyjdzie to samo. Tylko zastanawia mnie, czemu taka sprężyna Ci nie odpowiada. Edytowane 25 Październik 200915 l przez Kubajaniak
Napisano 25 Październik 200915 l albo spróbuj zrobić jeden segment z cylindra, wygładź go, i skopiuj aż powstanie sprężyna.
Napisano 25 Październik 200915 l Autor Zwracam Honor DreaMakeR, zrobiłem jeszcze raz i wyszło dobrze. Nie wiem czemu wcześniej nie wychodziło. Dziękuje za dotychczasowe komentarze. O to rezultat.
Napisano 30 Październik 200915 l Autor Witam! Oto mały update. http://img509.imageshack.us/img509/29/lampka5.jpg http://img262.imageshack.us/img262/8923/lampka2.jpg Liczę na opinie i jakieś porady. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto