funus Napisano 25 Październik 2009 Share Napisano 25 Październik 2009 Witam! Postanowiłem wymodelować Lampkę którą mam na swoim biurko. Chcę wymodelować ją we wszystkich szczegółach. Mam nadzieje że pomożecie mi w tej pracy gdyż jestem początkującym. Mam od razu pytanie do Was. Jak wymodelować sprężynę w łatwy sposób? Pozdrawiam. Proszę o krytykę i podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DreaMakeR Napisano 25 Październik 2009 Share Napisano 25 Październik 2009 Pierwsze co przychodzi mi na myśl (jeśli modelujesz w Maxie) to shapes>splines>helix, ustawiasz ilość obrotów i średnice, konwertujesz na editable spline i dajesz eneable in viewport/render po czym zmieniasz grubość. Nie wiem czy to jest najlepszy sposób ale powinno działać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funus Napisano 25 Październik 2009 Autor Share Napisano 25 Październik 2009 Robiłem tak i marnie to wyszło :/ Gdzieś chyba był gotowy model jak dobrze pamiętam. Mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 25 Październik 2009 Share Napisano 25 Październik 2009 masz boje z tą lampką wpierw zakladasz wątek o dziurkach teraz spręzynka, DreaMakeR dobrze Ci prawi, pobaw sie trochę recznie jezeli sprezyna nie pasuje, ale helix w maxie to najszybsza metoda jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubajaniak Napisano 25 Październik 2009 Share Napisano 25 Październik 2009 (edytowane) Zrób tak jak napisał DreaMakeR, shapes>splines>helix i dodaj do tego modyfikator Renderable Spline. Zobaczyłem sobie jak to wygląda z tym conver to.... eneable in viewport/render... W sumie to chyba wyjdzie to samo. Tylko zastanawia mnie, czemu taka sprężyna Ci nie odpowiada. Edytowane 25 Październik 2009 przez Kubajaniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczor Napisano 25 Październik 2009 Share Napisano 25 Październik 2009 albo spróbuj zrobić jeden segment z cylindra, wygładź go, i skopiuj aż powstanie sprężyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cucsoniuss Napisano 25 Październik 2009 Share Napisano 25 Październik 2009 najlepiej zrób Spring z Dynamic Objects i editable poly później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funus Napisano 25 Październik 2009 Autor Share Napisano 25 Październik 2009 Zwracam Honor DreaMakeR, zrobiłem jeszcze raz i wyszło dobrze. Nie wiem czemu wcześniej nie wychodziło. Dziękuje za dotychczasowe komentarze. O to rezultat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funus Napisano 30 Październik 2009 Autor Share Napisano 30 Październik 2009 Witam! Oto mały update. http://img509.imageshack.us/img509/29/lampka5.jpg http://img262.imageshack.us/img262/8923/lampka2.jpg Liczę na opinie i jakieś porady. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się