Napisano 26 Październik 200915 l Witam. Niedawno zacząłem swoją przygodę z 3ds maxem, robiłem dużo tutoriali i stwierdziłem ze już czas zabrać się za modelowanie 1-szego samochodu. Zrobiełem plane-y i nałożyłem na nie blueprinty.Wszystko ok.Nakładam pierwszegy plane i gdy przesuwam obraz albo używam zoom to przesuwaja mi sie verteksy na blueprincie...czy mam cos zle ustawione? Przejrzałem pare tutków dotyczących modelowania samochodów i nie spotkałem, zeby tak się ludzią "rozjeżdżały" modele... Z góry dzieki za wyrozumiałość;)
Napisano 26 Październik 200915 l Autor Na miejscu Top-a zrobił mi się Perspective...nie zauważyłem dzieki wielkie za pomoc Skoro jeszcze jest ten temat to skorzystam z okazji i zadam jeszcze jedno pytanie... Gdy edytuje w widoku Left to vertexy z przodu samochodu "mieszają" mi sie z tymi z tyłu. Jest jakaś sztuczka by pokazywał tylko te vertexy najblizej kamery? Edytowane 27 Październik 200915 l przez lukasjogabonito
Napisano 1 Listopad 200915 l Wejdź w tryb edycji poly, zaznacz wszystkie polygony, które nie są Ci w danej chwili potrzebne i kliknij przycisk hide selected w rolecie edit geometry. Jeśli będziesz chciał je odkryć kliknij unhide all. Jeżeli chcesz, żeby geometria obiektu pozostała widoczna, wejdź w tryb edycji vertex, zaznacz vertexy i kliknij hide selected. Vertexy zostaną ukryte, a polygony pozostaną widoczne i edytowalne. Edytowane 2 Listopad 200915 l przez dami9
Napisano 3 Listopad 200915 l Gdy edytuje w widoku Left to vertexy z przodu samochodu "mieszają" mi sie z tymi z tyłu. Jest jakaś sztuczka by pokazywał tylko te vertexy najblizej kamery? Kliknij prawym na modelu, wybierz Properties i zaznacz Backface Cull.
Napisano 5 Listopad 200915 l Kliknij prawym na modelu, wybierz Properties i zaznacz Backface Cull. Tak, ale to zadziała tylko na polygony o normalnych, zwróconych w kierunku przeciwnym, niż do płaszczyzny okna widokowego. Jeżeli model jest prosty, to wystarczy, ale jeśli ma bardziej złożone elementy, to te polygony, które są zwrócone w kierunku okna widokowego, pozostaną mimo wszystko widoczne.
Napisano 6 Listopad 200915 l Myślę, że Lukasowi chodziło głównie o ułatwienie podczas pracy. Jeśli sprawdzi te dwie metody to na pewno zdecyduje, która mu bardziej odpowiada. :)
Napisano 12 Listopad 200915 l Wray przy samochodach trzeba ukrywac jak pisze dami9. robisz przod to nie mozesz miec vertexow z tylu auta. Oczywiscie to co pisze Wray to tez sobie wlacz koniecznie :)
Napisano 12 Listopad 200915 l Trzeba? To znaczy jest jakies odgorne prawo ktore karze tak robic? Na pewno jest wygodniej, ale jak sie ma troche doswiadczenia i rozsadnie zbudowana siatke to wcale nie trzeba. Co najwyzej mozna.
Napisano 12 Listopad 200915 l Wray przy samochodach trzeba ukrywac jak pisze dami9. robisz przod to nie mozesz miec vertexow z tylu auta. Oczywiscie to co pisze Wray to tez sobie wlacz koniecznie :)Abstrahując już całkiem od tego, co można a co nie. Nie bardzo rozumiem, jaki jest sens tej dyskusji. W wielu wątkach pada kilka różnych odpowiedzi na jedno pytanie. Dami już podała informacje o ukrywaniu, więc pozostało mi tylko wspomnieć o Backface Cull. Tym bardziej, że ludzie często pytają o to na forum. :) Pozdrawiam, Wray Edytowane 12 Listopad 200915 l przez Wray
Napisano 13 Listopad 200915 l Luki oczywiscie ze nie trzeba. Nie trzeba tez nawet wlaczac monitora jak sie ktos uprze.