Skocz do zawartości

Modelowanie samochodu - co robię źle...???


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Niedawno zacząłem swoją przygodę z 3ds maxem, robiłem dużo tutoriali i stwierdziłem ze już czas zabrać się za modelowanie 1-szego samochodu.

 

Zrobiełem plane-y i nałożyłem na nie blueprinty.Wszystko ok.Nakładam pierwszegy plane i gdy przesuwam obraz albo używam zoom to przesuwaja mi sie verteksy na blueprincie...czy mam cos zle ustawione?

 

Przejrzałem pare tutków dotyczących modelowania samochodów i nie spotkałem, zeby tak się ludzią "rozjeżdżały" modele...

 

Z góry dzieki za wyrozumiałość;)

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Na miejscu Top-a zrobił mi się Perspective...nie zauważyłem dzieki wielkie za pomoc

 

Skoro jeszcze jest ten temat to skorzystam z okazji i zadam jeszcze jedno pytanie...

 

Gdy edytuje w widoku Left to vertexy z przodu samochodu "mieszają" mi sie z tymi z tyłu.

Jest jakaś sztuczka by pokazywał tylko te vertexy najblizej kamery?

Edytowane przez lukasjogabonito
Napisano (edytowane)

Wejdź w tryb edycji poly, zaznacz wszystkie polygony, które nie są Ci w danej chwili potrzebne i kliknij przycisk hide selected w rolecie edit geometry. Jeśli będziesz chciał je odkryć kliknij unhide all. Jeżeli chcesz, żeby geometria obiektu pozostała widoczna, wejdź w tryb edycji vertex, zaznacz vertexy i kliknij hide selected. Vertexy zostaną ukryte, a polygony pozostaną widoczne i edytowalne.

Edytowane przez dami9
  • Confused 1
Napisano
Gdy edytuje w widoku Left to vertexy z przodu samochodu "mieszają" mi sie z tymi z tyłu.

Jest jakaś sztuczka by pokazywał tylko te vertexy najblizej kamery?

 

Kliknij prawym na modelu, wybierz Properties i zaznacz Backface Cull.

Napisano
Kliknij prawym na modelu, wybierz Properties i zaznacz Backface Cull.

Tak, ale to zadziała tylko na polygony o normalnych, zwróconych w kierunku przeciwnym, niż do płaszczyzny okna widokowego. Jeżeli model jest prosty, to wystarczy, ale jeśli ma bardziej złożone elementy, to te polygony, które są zwrócone w kierunku okna widokowego, pozostaną mimo wszystko widoczne.

Napisano

Myślę, że Lukasowi chodziło głównie o ułatwienie podczas pracy. Jeśli sprawdzi te dwie metody to na pewno zdecyduje, która mu bardziej odpowiada. :)

Napisano

Wray przy samochodach trzeba ukrywac jak pisze dami9. robisz przod to nie mozesz miec vertexow z tylu auta. Oczywiscie to co pisze Wray to tez sobie wlacz koniecznie :)

Napisano

Trzeba? To znaczy jest jakies odgorne prawo ktore karze tak robic?

Na pewno jest wygodniej, ale jak sie ma troche doswiadczenia i rozsadnie zbudowana siatke to wcale nie trzeba. Co najwyzej mozna.

Napisano (edytowane)
Wray przy samochodach trzeba ukrywac jak pisze dami9. robisz przod to nie mozesz miec vertexow z tylu auta. Oczywiscie to co pisze Wray to tez sobie wlacz koniecznie :)
Abstrahując już całkiem od tego, co można a co nie. Nie bardzo rozumiem, jaki jest sens tej dyskusji. W wielu wątkach pada kilka różnych odpowiedzi na jedno pytanie. Dami już podała informacje o ukrywaniu, więc pozostało mi tylko wspomnieć o Backface Cull. Tym bardziej, że ludzie często pytają o to na forum. :)

 

Pozdrawiam,

Wray

Edytowane przez Wray



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności