lukasjogabonito Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 Witam. Niedawno zacząłem swoją przygodę z 3ds maxem, robiłem dużo tutoriali i stwierdziłem ze już czas zabrać się za modelowanie 1-szego samochodu. Zrobiełem plane-y i nałożyłem na nie blueprinty.Wszystko ok.Nakładam pierwszegy plane i gdy przesuwam obraz albo używam zoom to przesuwaja mi sie verteksy na blueprincie...czy mam cos zle ustawione? Przejrzałem pare tutków dotyczących modelowania samochodów i nie spotkałem, zeby tak się ludzią "rozjeżdżały" modele... Z góry dzieki za wyrozumiałość;)
pecet Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 Używaj widoku top, front, left, side itd. a nie perspektywy. 1
lukasjogabonito Napisano 26 Październik 2009 Autor Napisano 26 Październik 2009 (edytowane) Na miejscu Top-a zrobił mi się Perspective...nie zauważyłem dzieki wielkie za pomoc Skoro jeszcze jest ten temat to skorzystam z okazji i zadam jeszcze jedno pytanie... Gdy edytuje w widoku Left to vertexy z przodu samochodu "mieszają" mi sie z tymi z tyłu. Jest jakaś sztuczka by pokazywał tylko te vertexy najblizej kamery? Edytowane 27 Październik 2009 przez lukasjogabonito
dami9 Napisano 1 Listopad 2009 Napisano 1 Listopad 2009 (edytowane) Wejdź w tryb edycji poly, zaznacz wszystkie polygony, które nie są Ci w danej chwili potrzebne i kliknij przycisk hide selected w rolecie edit geometry. Jeśli będziesz chciał je odkryć kliknij unhide all. Jeżeli chcesz, żeby geometria obiektu pozostała widoczna, wejdź w tryb edycji vertex, zaznacz vertexy i kliknij hide selected. Vertexy zostaną ukryte, a polygony pozostaną widoczne i edytowalne. Edytowane 2 Listopad 2009 przez dami9 1
Wray Napisano 3 Listopad 2009 Napisano 3 Listopad 2009 Gdy edytuje w widoku Left to vertexy z przodu samochodu "mieszają" mi sie z tymi z tyłu. Jest jakaś sztuczka by pokazywał tylko te vertexy najblizej kamery? Kliknij prawym na modelu, wybierz Properties i zaznacz Backface Cull.
dami9 Napisano 5 Listopad 2009 Napisano 5 Listopad 2009 Kliknij prawym na modelu, wybierz Properties i zaznacz Backface Cull. Tak, ale to zadziała tylko na polygony o normalnych, zwróconych w kierunku przeciwnym, niż do płaszczyzny okna widokowego. Jeżeli model jest prosty, to wystarczy, ale jeśli ma bardziej złożone elementy, to te polygony, które są zwrócone w kierunku okna widokowego, pozostaną mimo wszystko widoczne.
Wray Napisano 6 Listopad 2009 Napisano 6 Listopad 2009 Myślę, że Lukasowi chodziło głównie o ułatwienie podczas pracy. Jeśli sprawdzi te dwie metody to na pewno zdecyduje, która mu bardziej odpowiada. :)
ptaszek Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Wray przy samochodach trzeba ukrywac jak pisze dami9. robisz przod to nie mozesz miec vertexow z tylu auta. Oczywiscie to co pisze Wray to tez sobie wlacz koniecznie :)
Luki Luki Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Trzeba? To znaczy jest jakies odgorne prawo ktore karze tak robic? Na pewno jest wygodniej, ale jak sie ma troche doswiadczenia i rozsadnie zbudowana siatke to wcale nie trzeba. Co najwyzej mozna.
Wray Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 (edytowane) Wray przy samochodach trzeba ukrywac jak pisze dami9. robisz przod to nie mozesz miec vertexow z tylu auta. Oczywiscie to co pisze Wray to tez sobie wlacz koniecznie :)Abstrahując już całkiem od tego, co można a co nie. Nie bardzo rozumiem, jaki jest sens tej dyskusji. W wielu wątkach pada kilka różnych odpowiedzi na jedno pytanie. Dami już podała informacje o ukrywaniu, więc pozostało mi tylko wspomnieć o Backface Cull. Tym bardziej, że ludzie często pytają o to na forum. :) Pozdrawiam, Wray Edytowane 12 Listopad 2009 przez Wray
ptaszek Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Luki oczywiscie ze nie trzeba. Nie trzeba tez nawet wlaczac monitora jak sie ktos uprze.
Rekomendowane odpowiedzi