MRay Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 Witam Pytanie swoje kieruje do osób które pracują bądź pracowały pod softem Modo. Jak przedstawia się sprawa stabilności programu? Czy potrafi wywalić się w najmniej oczekiwanych sytuacjach bez względu na stopień wykonywanych operacji ??? Czy wiadomo coś już o pojawieniu się wersji LINUXowej ? Pozdr.
Kroopson Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 wczesne wersje potrafiły się wykrzaczyć aczkolwiek service packi usuwają większość niedoróbek. Najlepiej mieć auto-save co albo dwie. Pomimo tego jednak jest to jak dla mnie najlepszy soft do poly-modelingu
mirach Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 Troche pracowalem na Modo 202 swego czasu. Odnosnie stabilnosci to bardzo dziwne odczucia. Mialem go zainstalowanego na kompie w domu - nie wykrzaczyl mi sie nigdy, i na kompie w pracy (bardziej powernym niz komp domowy) gdzie Modo krzaczylo sie prawie caly czas. Wg mnie swietny soft.
MRay Napisano 29 Październik 2009 Autor Napisano 29 Październik 2009 Tak zgadzam się pod względem modelowania to Modo mógłby spokojnie wytyczać standardy. Ale dalej pod znakiem zapytania stoi jego stabilność. Wersja trial przez jeden dzień wywaliła się kilkanaście razy i strzela fochy nawet w najprostszych narzędziach. :/ Normalka ?
Kroopson Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 nie. Najczęstsze fochy miewa przy exporcie. Ale tak pozatym to nieczęsto się zdarza
uzumakishadow Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 Obecnie (401 sp2 osx) jest b. stabilne (odpukać;) w porównaniu do poprzednich wersji ale dobrze sobie włączyć autosave (dosyć upierdliwy przy większych scenach) + ew. używać incremental save lub i to i to. Na 401 bez service packów w viście(osx też) czasem potrafił się przytkać lub chamsko wywalić. Ale zwykle był jakiś schemat np. ładując/dodając/zmieniając teksturę przy mielącym preview w zakładce render. Na razie jest nieźle choć parę dni temu coś mi się zrąbało w konfigach i nie tyle się wywalał co zawieszał. Przywrócenie zbakapowanych konfigów rozwiązało problem.
uzumakishadow Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 Tak zgadzam się pod względem modelowania to Modo mógłby spokojnie wytyczać standardy. Ale dalej pod znakiem zapytania stoi jego stabilność. Wersja trial przez jeden dzień wywaliła się kilkanaście razy i strzela fochy nawet w najprostszych narzędziach. :/ Normalka ? Ale na czymś konkretnym? Bo swego czasu w 301 bodajże albo 202 były specyficzne rzeczy, które jak się zrobiło to na bank był crash.
hcpiter Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 Modo swietny soft chyba najprzyjemniej mi sie w nim modelowalo, ale niestety ciagle wywalanie sie, bylo jego minusem. W nowych wersjach mysle ze stabilnosc poprawili chociaz juz sie w niego nie wglebialem bardziej. PS pod sprzet apple idealny prawdopodobnie. ale pod win jeszcze daleko mu do stabilnosci ;)
Reanimator Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 Ja w zyciu mialem tylko kilka wywalek modo, nie wiecej niz np. Max.
MRay Napisano 29 Październik 2009 Autor Napisano 29 Październik 2009 Ale na czymś konkretnym? Bo swego czasu w 301 bodajże albo 202 były specyficzne rzeczy, które jak się zrobiło to na bank był crash. Potrafi złożyć się przy prostych narzędziach typu: Clone, Mirror.. :/
Alibaba Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 W 302 w wersji dla x86 wywalal sie dosc czesto, na 401 na x64 raczej sporadycznie. Mimo to, najlepiej w pracy modo zamiast zaufac szczesciu, zaufac autosave :P
uzumakishadow Napisano 29 Październik 2009 Napisano 29 Październik 2009 Hmm, dziwnie. A jaki masz build? Bo ostatnio była podmiana z dnia na dzień ( ostatnia: 33252). Miałeś wcześniejszą wersję zainstalowaną? Czasem na dziwne problemy pomaga wywalenie configów (modo401.cfg, vista: (c:\Users\(Name)\APPDATA\Roaming\Luxology). Może podziała. Spróbuj.
MRay Napisano 30 Październik 2009 Autor Napisano 30 Październik 2009 (edytowane) Testuje aktualnie na innym sprzęcie i powiedzmy że jest w porządku. Wiec korzystając z okazji... miałbym kilka pytań odnośnie samych ustawień w sofcie :-) Sprawa shaderów. Czy istnieje kanał do którego można wrzucić jeden szader na wszystkie obiekty z przypisanymi już materiałami i sprawnego powrotu do nich (Opcja taka jest np. dostępna w Mentalu pod nazwą Material Override). Czy kamery maja korektę trzeciego zbiegu perspektywy? uzumakishadow: dobrze wiedzieć z tym configiem. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Edytowane 31 Październik 2009 przez MRay
Reanimator Napisano 30 Październik 2009 Napisano 30 Październik 2009 Shader Tree w Modo dziala jak warstwy w Pshotoshopie. Wystarczy, ze przeciagniesz Base Material na sama gore listy i wszystkie obiekty beda go mialy.
uzumakishadow Napisano 30 Październik 2009 Napisano 30 Październik 2009 (edytowane) Czy kamery maja korektę trzeciego zbiegu w perspektywy? Mozna go kontrolować bez problemu. http://screencast.com/t/wZcnnN5K1AGh Przy okazji configów. Pamiętaj, że jak wywalisz config to giną Tobie m.in.: - ustawienia programu (autosave, ilość przydzielonego ramu, ustawienia preview itp) - skróty klawiszowe, które sobie potworzyłeś (do narzędzi, ktore nie mają ich domyślnie ustawionych np. bridge) W modo jest b. przyjemna funkcja, która pozwala wyeksportować i zbakapować configi oddzielnie dla różnych rzeczy (config export i wybierasz jak to ma się nazywać i co ma eksportować). Wtedy jak np.modo będzie mieć pms to kasujesz configi, ładujesz np. tylko skróty i voila. Powodzenia, Mat Edytowane 30 Październik 2009 przez uzumakishadow
MRay Napisano 21 Grudzień 2009 Autor Napisano 21 Grudzień 2009 Witam dzieki za wszystkie podpowiedzi . Po dłuższej nieobecności na forum chciałbym ponownie odświeżyć temat. Na początek pytanie odnośnie samego modelowania. Szukam sposobu na przekształcenie wyselekcjonowanej krawędzi prosto do splajna. O_o
MRay Napisano 21 Grudzień 2009 Autor Napisano 21 Grudzień 2009 Jak przedstawia się sprawa historii modelu? Jest ona podobną kontynuacja z LightWave? O_o
uzumakishadow Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Co do przekształcenia edga na spline/curve trzeba zaznaczyć sobie loop ale vertexów. Ważna jest kolejność czyli najlepiej zaznaczyć pierwszy, potem drugi i strzałką do góry. Jak już masz taką selekcję to shift+o dla otwartej krzywej lub ctrl+p dla zamkniętej. Jeśli chodzi o historię modelu to rozumiem, że masz na myśli historię operacji wykonywanych na obiekcie si? No to niestety jest historia ale nie jako stos operacji tylko jako poszczególne działania w programie. Czyli np. przesunięcie kamery itp. itd. Niestety nie wiem jak to jest/było w LW bo nie używałem. Pozdrawiam, Mat
bartolomeo Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 jak testowałem 401 (bez sp) to wysypywał się oporowo. Często przy bridge, przy prostych narzedziach... ale 301 z ostatnimi sp było już całkiem stabilne :) więc pewnie 401 z service packami już stabilniejsze. ale ogólnie to stabilność teggo softu - w normie. Max czy Maya też sie wywalają. czasem wydaje mi się, że to bardziej od dnia zależy niż konkretnych sensownych powodów. Maya ma okres - wadomo, foch co półgodziny... a Max? nie wiem, może halny wieje? ;)
uzumakishadow Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Z sp2 jest dużo stabilniejszy. Ale wywalić się czasem potrafi. U mnie zawsze raczej to samo. Zmiana materiału, tekstury i jakiś konflikt z preview i zonk. Choć ostatnio rzadko i przy 401 sp2 jakoś nie zauważyłem tego co opisujesz z maxem i mayą a co było utrapieniem poprzednich wersji czyli właśnie okresowy foch :) Ale w 401 przy wywaleniu się dzieją się dziwne rzeczy z autosavem. Po wczytaniu takiego pliku, niby wszystko powinno być ok a często gęsto giną ustawienia np. tekstur. Znika przypisanie do uv mapy itp. Cóż, co soft to ma swoje jazdy :)
Rekomendowane odpowiedzi