Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Pytanie swoje kieruje do osób które pracują bądź pracowały pod softem Modo. Jak przedstawia się sprawa stabilności programu? Czy potrafi wywalić się w najmniej oczekiwanych sytuacjach bez względu na stopień wykonywanych operacji ??? Czy wiadomo coś już o pojawieniu się wersji LINUXowej ?

Pozdr.

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wczesne wersje potrafiły się wykrzaczyć aczkolwiek service packi usuwają większość niedoróbek.

Najlepiej mieć auto-save co albo dwie.

Pomimo tego jednak jest to jak dla mnie najlepszy soft do poly-modelingu

Napisano

Troche pracowalem na Modo 202 swego czasu. Odnosnie stabilnosci to bardzo dziwne odczucia. Mialem go zainstalowanego na kompie w domu - nie wykrzaczyl mi sie nigdy, i na kompie w pracy (bardziej powernym niz komp domowy) gdzie Modo krzaczylo sie prawie caly czas.

Wg mnie swietny soft.

Napisano
  • Autor

Tak zgadzam się pod względem modelowania to Modo mógłby spokojnie wytyczać standardy. Ale dalej pod znakiem zapytania stoi jego stabilność. Wersja trial przez jeden dzień wywaliła się kilkanaście razy i strzela fochy nawet w najprostszych narzędziach. :/ Normalka ?

Napisano

nie. Najczęstsze fochy miewa przy exporcie. Ale tak pozatym to nieczęsto się zdarza

Napisano

Obecnie (401 sp2 osx) jest b. stabilne (odpukać;) w porównaniu do poprzednich wersji ale dobrze sobie włączyć autosave (dosyć upierdliwy przy większych scenach) + ew. używać incremental save lub i to i to. Na 401 bez service packów w viście(osx też) czasem potrafił się przytkać lub chamsko wywalić. Ale zwykle był jakiś schemat np. ładując/dodając/zmieniając teksturę przy mielącym preview w zakładce render.

Na razie jest nieźle choć parę dni temu coś mi się zrąbało w konfigach i nie tyle się wywalał co zawieszał. Przywrócenie zbakapowanych konfigów rozwiązało problem.

Napisano
  MRay napisał:
Tak zgadzam się pod względem modelowania to Modo mógłby spokojnie wytyczać standardy. Ale dalej pod znakiem zapytania stoi jego stabilność. Wersja trial przez jeden dzień wywaliła się kilkanaście razy i strzela fochy nawet w najprostszych narzędziach. :/ Normalka ?

 

Ale na czymś konkretnym? Bo swego czasu w 301 bodajże albo 202 były specyficzne rzeczy, które jak się zrobiło to na bank był crash.

Napisano

Modo swietny soft chyba najprzyjemniej mi sie w nim modelowalo, ale niestety ciagle wywalanie sie, bylo jego minusem. W nowych wersjach mysle ze stabilnosc poprawili chociaz juz sie w niego nie wglebialem bardziej.

PS pod sprzet apple idealny prawdopodobnie. ale pod win jeszcze daleko mu do stabilnosci ;)

Napisano
  • Autor
  uzumakishadow napisał:
Ale na czymś konkretnym? Bo swego czasu w 301 bodajże albo 202 były specyficzne rzeczy, które jak się zrobiło to na bank był crash.

 

Potrafi złożyć się przy prostych narzędziach typu: Clone, Mirror.. :/

Napisano

W 302 w wersji dla x86 wywalal sie dosc czesto, na 401 na x64 raczej sporadycznie. Mimo to, najlepiej w pracy modo zamiast zaufac szczesciu, zaufac autosave :P

Napisano

Hmm, dziwnie.

A jaki masz build? Bo ostatnio była podmiana z dnia na dzień ( ostatnia: 33252).

Miałeś wcześniejszą wersję zainstalowaną?

Czasem na dziwne problemy pomaga wywalenie configów (modo401.cfg, vista: (c:\Users\(Name)\APPDATA\Roaming\Luxology).

Może podziała. Spróbuj.

Napisano
  • Autor

Testuje aktualnie na innym sprzęcie i powiedzmy że jest w porządku. Wiec korzystając z okazji... miałbym kilka pytań odnośnie samych ustawień w sofcie :-) Sprawa shaderów. Czy istnieje kanał do którego można wrzucić jeden szader na wszystkie obiekty z przypisanymi już materiałami i sprawnego powrotu do nich (Opcja taka jest np. dostępna w Mentalu pod nazwą Material Override). Czy kamery maja korektę trzeciego zbiegu perspektywy?

uzumakishadow: dobrze wiedzieć z tym configiem. Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Edytowane przez MRay

Napisano

Shader Tree w Modo dziala jak warstwy w Pshotoshopie. Wystarczy, ze przeciagniesz Base Material na sama gore listy i wszystkie obiekty beda go mialy.

Napisano
  MRay napisał:
Czy kamery maja korektę trzeciego zbiegu w perspektywy?

 

Mozna go kontrolować bez problemu.

http://screencast.com/t/wZcnnN5K1AGh

 

Przy okazji configów. Pamiętaj, że jak wywalisz config to giną Tobie m.in.:

- ustawienia programu (autosave, ilość przydzielonego ramu, ustawienia preview itp)

- skróty klawiszowe, które sobie potworzyłeś (do narzędzi, ktore nie mają ich domyślnie ustawionych np. bridge)

 

W modo jest b. przyjemna funkcja, która pozwala wyeksportować i zbakapować configi oddzielnie dla różnych rzeczy (config export i wybierasz jak to ma się nazywać i co ma eksportować). Wtedy jak np.modo będzie mieć pms to kasujesz configi, ładujesz np. tylko skróty i voila.

 

Powodzenia,

Mat

Edytowane przez uzumakishadow

Napisano
  • Autor

Witam dzieki za wszystkie podpowiedzi . Po dłuższej nieobecności na forum chciałbym ponownie odświeżyć temat. Na początek pytanie odnośnie samego modelowania. Szukam sposobu na przekształcenie wyselekcjonowanej krawędzi prosto do splajna. O_o

Napisano
  • Autor

Jak przedstawia się sprawa historii modelu? Jest ona podobną kontynuacja z LightWave? O_o

Napisano

Co do przekształcenia edga na spline/curve trzeba zaznaczyć sobie loop ale vertexów. Ważna jest kolejność czyli najlepiej zaznaczyć pierwszy, potem drugi i strzałką do góry.

Jak już masz taką selekcję to shift+o dla otwartej krzywej lub ctrl+p dla zamkniętej.

Jeśli chodzi o historię modelu to rozumiem, że masz na myśli historię operacji wykonywanych na obiekcie si? No to niestety jest historia ale nie jako stos operacji tylko jako poszczególne działania w programie. Czyli np. przesunięcie kamery itp. itd.

Niestety nie wiem jak to jest/było w LW bo nie używałem.

Pozdrawiam,

Mat

Napisano

jak testowałem 401 (bez sp) to wysypywał się oporowo. Często przy bridge, przy prostych narzedziach... ale 301 z ostatnimi sp było już całkiem stabilne :) więc pewnie 401 z service packami już stabilniejsze.

ale ogólnie to stabilność teggo softu - w normie. Max czy Maya też sie wywalają. czasem wydaje mi się, że to bardziej od dnia zależy niż konkretnych sensownych powodów. Maya ma okres - wadomo, foch co półgodziny... a Max? nie wiem, może halny wieje?

;)

Napisano

Z sp2 jest dużo stabilniejszy. Ale wywalić się czasem potrafi. U mnie zawsze raczej to samo. Zmiana materiału, tekstury i jakiś konflikt z preview i zonk. Choć ostatnio rzadko i przy 401 sp2 jakoś nie zauważyłem tego co opisujesz z maxem i mayą a co było utrapieniem poprzednich wersji czyli właśnie okresowy foch :) Ale w 401 przy wywaleniu się dzieją się dziwne rzeczy z autosavem. Po wczytaniu takiego pliku, niby wszystko powinno być ok a często gęsto giną ustawienia np. tekstur. Znika przypisanie do uv mapy itp.

Cóż, co soft to ma swoje jazdy :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności