bartoslaw Napisano 5 Listopad 2009 Napisano 5 Listopad 2009 Właśnie wykonałem swój pierwszy render - kostka lodu. Wykonywałem wszystko w.g. tego tutoriala : http://www.max3d.pl/tut.php?id=273 Miało mi wyjść coś takiego: Jednak wyszło mi coś takiego. Nie chodzi mi o błąd w coustics tylko o to że cienie nie chcą mi się wyświetlić. Gdzie zrobiłem błąd?
blinq Napisano 5 Listopad 2009 Napisano 5 Listopad 2009 Może żadnego podłoża nie masz? ;) A może w ustawieniach świateł masz wyłączone "cast shadows"?
yasamaru Napisano 5 Listopad 2009 Napisano 5 Listopad 2009 ja zrobilem do 3 punktu;] pozniej musialem leciec do pracy ale tak wyszlo przed 4 punktem;]
bartoslaw Napisano 5 Listopad 2009 Autor Napisano 5 Listopad 2009 Podłoże mam. Prostokąt 200x200x5. Te cast shadows to w opcjach pod prawym przyciskiem jest? Jeśli tak to mam włączone.
yasamaru Napisano 5 Listopad 2009 Napisano 5 Listopad 2009 (edytowane) a moze masz tylko w obu omni wylaczona opcje pokazywania cieni czyli - general paramets / shadow masz zalaczone "on" i ustawione na "ray traced shadows"? Edytowane 5 Listopad 2009 przez yasamaru
bartoslaw Napisano 7 Listopad 2009 Autor Napisano 7 Listopad 2009 Teraz mam kolejny problem. Kostka już tak fajnie się nie świeci i para się sknociła. Co zrobić by wyglądało dobrze? Nie rozumiem też 1 pkt w tutorialu, a mianowicie "Przyłącz Deflector i Gravity do PArray używając ikony 'Bind to Space Warp'." Gdzie jest ta ikona i jak jej użyć!? Oto screen z moją kostką. http://img188.imageshack.us/img188/3310/mojakostka.png
hcpiter Napisano 7 Listopad 2009 Napisano 7 Listopad 2009 Ikona Bind to Space Warp znajduje sie w pasku tam gdzie undo i redo (5 ikona od lewej)
yasamaru Napisano 7 Listopad 2009 Napisano 7 Listopad 2009 Klikasz na ta ikone a pozniej laczysz jedno z drugim
Bayeux Napisano 10 Listopad 2009 Napisano 10 Listopad 2009 Nie chcę tworzyć nowego tematu dlatego napisze tutaj. A mianowicie też postanowiłem skorzystać z tego tutoriala ale gdy używam Mesh Smooth w wychodzi mi kula a nie sześcian :
gumis Napisano 10 Listopad 2009 Napisano 10 Listopad 2009 Skoro nie chciałeś tworzyć nowego tematu to po co w końcu stworzyłeś? Segmenty w oknie edycji z 1 na 5 zmień i to wszystko.
Bayeux Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Mam parę pytań: 1. Czy Background pojawia się po renderingu ? Bo u mnie tak jest, w czasie modelowania go nie widzę. 2. Czy cienie widać podczas modelowania, czy tylko podczas renderingu ? Ja je widzę podczas renderingu ale tylko jeden, a więc coś musiałem zrobić źle. 3. 'mental ray Indirect Illumination' nie mogę tego znaleźć.
sebx Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 1.alt + b jesli o to chodzi tam jest taka opcja wyswietkania w viewpocie 2.Podcza modelingu nie widac cieni u siebie nigdy tego nie zauwazyłem 3.f10 tam w jednej z zakladek jest indirect illumination
Bayeux Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 [Ale co do 1 chodzi mi o co innego. Czy jeżeli ustawie Background Color na R:145, G:185, B:215. tak jak w punkcie 1 to będzie go widać w czasie modelingu czy dopiero po renderze ?
gumis Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Nie rób multi postów. Po to jest edycja. Backgorund widać dopiero podczas renderingu, ale tak jak kolega sebx napisał pewnie, gdzieś jest opcja umożliwiająca pokazywanie go podczas pracy nad sceną.
Bayeux Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Sory za mulit posta. Już mi się udało zrobić tą kostkę na razie do punktu 3. Może uda mi się ją skończyć samemu.
sebx Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Bayeux trzymam kciuki.Jesli czegos nie bedziez Wiedział zawsze mozesz na mnie liczyc pozdro
Bayeux Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 (edytowane) Kolejny problemik :p gdzie znajduje się ''Deflector'' i obiekt PArray ma się znajdować na mojej kostce czy może być obok ? Tak to u mnie wygląda : Edytowane 13 Listopad 2009 przez Bayeux
sebx Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 "Dodaj Deflector (180x180) i umieść go troszkę wyżej niż dno kostki"Proszę bardzo
Bayeux Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Deflector to jest ten 'kwadracik' aha ok dzięki
Rekomendowane odpowiedzi