Napisano 10 Listopad 200915 l Po pierwsze witam wszystkich :) Mam pewien niemały problem z teksturami.. W blenderze wszystko jest pięknie, jednak po importowaniu do 3ds / obj (sprawdzałem obydwa - ten sam efekt..) na obiekcie jest cała masa tych samych tekstur (pomniejszona). Może zademonstruje to co mam na myśli :) Tak wygląda wyrenderowany obiekt w Blenderze (i tak wyglądać powinien): Natomiast po eksporcie do 3ds czy też obj i następnie imporcie w programie Sweet Home 3d (może to z nim jest problem?) obiekt wygląda tak: Pytanko.. Co mogę zrobić, żeby tekstura się nie powtarzała tylko była jedna, rozciągnięta? W blenderze wygląda to tak: Z góry dziękuję za pomoc :) PS. uczę się dopiero blendera - proszę o w miarę łopatologiczną instrukcję :) PS2. A może to wina Sweet Home 3d?
Napisano 10 Listopad 200915 l musisz zobaczyć w opcjach exportera i importera czy się exportuje i importuje UVka. Sorry za masło maślane ;)
Napisano 10 Listopad 200915 l Autor W SweetHome nie mam takiej możliwości - tam wszelkie ustawienia są ograniczone raptem do kilku opcji. Poza tym pliki pobierane z netu są ok. W takim razie szukam tej opcji w Blenderze, jednak jakoś marnie to widzę ;) Może ktoś mnie nakierować gdzie szukać ? ;)
Napisano 10 Listopad 200915 l a na peweno mapujesz jako UV? a nie domuślne orco ? panel "map to" w ustawieniach materiału blender raczej dobrze wypluwa UV do obj, czasem mi się skala obiektu nie zgadza przy imporcie do softimage ale UV są zawsze ok
Napisano 10 Listopad 200915 l Autor mogę to zmienić w MAP INPUT. chociaż teraz to już całkiem źle się wyświetla, ale to dlatego ze póki co nie mam dobrze przygotowanych tekstur - mam zwykłą bitmapę, a z tego co widzę tutaj trzeba troszkę bardziej pokombinować ;) w każdym razie jestem na dobrym tropie i teraz staram się zrobić dobrze te tekstury. Dzięki :) ------------- o ile 3ds dalej nie działa za dobrze, o tyle obj śmiga aż miło :) wielkie dzięki za pomoc :) Pozdrawiam :) Edytowane 10 Listopad 200915 l przez husky83
Napisano 10 Listopad 200915 l a no tak map input mój błąd ;) jeśli teraz i w blenderze i w tym drugim jest tak samo źle znaczy że UV się exportują dobrze :) trzeba tylko je dobrze rozłożyć http://max3d.pl/tutorial.php?id=93 pooglądaj tutki Ani (3 jest o UV) choć u ciebie powinno starczyć U-> project from view zrobione w widoku z przodu
Napisano 10 Listopad 200915 l Autor u ciebie powinno starczyć U-> project from view zrobione w widoku z przodu i dokładnie to zrobiłem :) i działa jak się patrzy :) a 'tutki' jak najbardziej pooglądam, to musiałem zrobić ' na już' :) troszkę mnie to modelowanie wciągnęło ;) Blender + Sweet Home i już połowe mojego domu odwzorowałem :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto