Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Po pierwsze witam wszystkich :)

 

Mam pewien niemały problem z teksturami.. W blenderze wszystko jest pięknie, jednak po importowaniu do 3ds / obj (sprawdzałem obydwa - ten sam efekt..) na obiekcie jest cała masa tych samych tekstur (pomniejszona). Może zademonstruje to co mam na myśli :)

 

Tak wygląda wyrenderowany obiekt w Blenderze (i tak wyglądać powinien):

tarcza_1.jpg

 

Natomiast po eksporcie do 3ds czy też obj i następnie imporcie w programie Sweet Home 3d (może to z nim jest problem?) obiekt wygląda tak:

tarcza_2.jpg

 

Pytanko.. Co mogę zrobić, żeby tekstura się nie powtarzała tylko była jedna, rozciągnięta?

 

W blenderze wygląda to tak:

tarcza_ustawienia.jpg

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

PS. uczę się dopiero blendera - proszę o w miarę łopatologiczną instrukcję :)

 

PS2. A może to wina Sweet Home 3d?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 6,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz zobaczyć w opcjach exportera i importera czy się exportuje i importuje UVka. Sorry za masło maślane ;)

Napisano
  • Autor

W SweetHome nie mam takiej możliwości - tam wszelkie ustawienia są ograniczone raptem do kilku opcji. Poza tym pliki pobierane z netu są ok.

 

W takim razie szukam tej opcji w Blenderze, jednak jakoś marnie to widzę ;) Może ktoś mnie nakierować gdzie szukać ? ;)

Napisano

a na peweno mapujesz jako UV? a nie domuślne orco ? panel "map to" w ustawieniach materiału

blender raczej dobrze wypluwa UV do obj, czasem mi się skala obiektu nie zgadza przy imporcie do softimage ale UV są zawsze ok

Napisano
  • Autor

mogę to zmienić w MAP INPUT.

 

chociaż teraz to już całkiem źle się wyświetla, ale to dlatego ze póki co nie mam dobrze przygotowanych tekstur - mam zwykłą bitmapę, a z tego co widzę tutaj trzeba troszkę bardziej pokombinować ;) w każdym razie jestem na dobrym tropie i teraz staram się zrobić dobrze te tekstury. Dzięki :)

 

 

 

-------------

o ile 3ds dalej nie działa za dobrze, o tyle obj śmiga aż miło :) wielkie dzięki za pomoc :)

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez husky83

Napisano

a no tak map input mój błąd ;) jeśli teraz i w blenderze i w tym drugim jest tak samo źle znaczy że UV się exportują dobrze :) trzeba tylko je dobrze rozłożyć

http://max3d.pl/tutorial.php?id=93 pooglądaj tutki Ani (3 jest o UV) choć u ciebie powinno

starczyć U-> project from view zrobione w widoku z przodu

Napisano
  • Autor
u ciebie powinno

starczyć U-> project from view zrobione w widoku z przodu

 

i dokładnie to zrobiłem :) i działa jak się patrzy :) a 'tutki' jak najbardziej pooglądam, to musiałem zrobić ' na już' :) troszkę mnie to modelowanie wciągnęło ;)

Blender + Sweet Home i już połowe mojego domu odwzorowałem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności