husky83 Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Po pierwsze witam wszystkich :) Mam pewien niemały problem z teksturami.. W blenderze wszystko jest pięknie, jednak po importowaniu do 3ds / obj (sprawdzałem obydwa - ten sam efekt..) na obiekcie jest cała masa tych samych tekstur (pomniejszona). Może zademonstruje to co mam na myśli :) Tak wygląda wyrenderowany obiekt w Blenderze (i tak wyglądać powinien): Natomiast po eksporcie do 3ds czy też obj i następnie imporcie w programie Sweet Home 3d (może to z nim jest problem?) obiekt wygląda tak: Pytanko.. Co mogę zrobić, żeby tekstura się nie powtarzała tylko była jedna, rozciągnięta? W blenderze wygląda to tak: Z góry dziękuję za pomoc :) PS. uczę się dopiero blendera - proszę o w miarę łopatologiczną instrukcję :) PS2. A może to wina Sweet Home 3d?
Creator Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 musisz zobaczyć w opcjach exportera i importera czy się exportuje i importuje UVka. Sorry za masło maślane ;)
husky83 Posted November 10, 2009 Author Posted November 10, 2009 W SweetHome nie mam takiej możliwości - tam wszelkie ustawienia są ograniczone raptem do kilku opcji. Poza tym pliki pobierane z netu są ok. W takim razie szukam tej opcji w Blenderze, jednak jakoś marnie to widzę ;) Może ktoś mnie nakierować gdzie szukać ? ;)
szczuro Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 a na peweno mapujesz jako UV? a nie domuślne orco ? panel "map to" w ustawieniach materiału blender raczej dobrze wypluwa UV do obj, czasem mi się skala obiektu nie zgadza przy imporcie do softimage ale UV są zawsze ok
husky83 Posted November 10, 2009 Author Posted November 10, 2009 (edited) mogę to zmienić w MAP INPUT. chociaż teraz to już całkiem źle się wyświetla, ale to dlatego ze póki co nie mam dobrze przygotowanych tekstur - mam zwykłą bitmapę, a z tego co widzę tutaj trzeba troszkę bardziej pokombinować ;) w każdym razie jestem na dobrym tropie i teraz staram się zrobić dobrze te tekstury. Dzięki :) ------------- o ile 3ds dalej nie działa za dobrze, o tyle obj śmiga aż miło :) wielkie dzięki za pomoc :) Pozdrawiam :) Edited November 10, 2009 by husky83
szczuro Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 a no tak map input mój błąd ;) jeśli teraz i w blenderze i w tym drugim jest tak samo źle znaczy że UV się exportują dobrze :) trzeba tylko je dobrze rozłożyć http://max3d.pl/tutorial.php?id=93 pooglądaj tutki Ani (3 jest o UV) choć u ciebie powinno starczyć U-> project from view zrobione w widoku z przodu
husky83 Posted November 10, 2009 Author Posted November 10, 2009 u ciebie powinno starczyć U-> project from view zrobione w widoku z przodu i dokładnie to zrobiłem :) i działa jak się patrzy :) a 'tutki' jak najbardziej pooglądam, to musiałem zrobić ' na już' :) troszkę mnie to modelowanie wciągnęło ;) Blender + Sweet Home i już połowe mojego domu odwzorowałem :D
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now