Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Po pierwsze witam wszystkich :)

 

Mam pewien niemały problem z teksturami.. W blenderze wszystko jest pięknie, jednak po importowaniu do 3ds / obj (sprawdzałem obydwa - ten sam efekt..) na obiekcie jest cała masa tych samych tekstur (pomniejszona). Może zademonstruje to co mam na myśli :)

 

Tak wygląda wyrenderowany obiekt w Blenderze (i tak wyglądać powinien):

tarcza_1.jpg

 

Natomiast po eksporcie do 3ds czy też obj i następnie imporcie w programie Sweet Home 3d (może to z nim jest problem?) obiekt wygląda tak:

tarcza_2.jpg

 

Pytanko.. Co mogę zrobić, żeby tekstura się nie powtarzała tylko była jedna, rozciągnięta?

 

W blenderze wygląda to tak:

tarcza_ustawienia.jpg

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

PS. uczę się dopiero blendera - proszę o w miarę łopatologiczną instrukcję :)

 

PS2. A może to wina Sweet Home 3d?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 7,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz zobaczyć w opcjach exportera i importera czy się exportuje i importuje UVka. Sorry za masło maślane ;)

Napisano
  • Autor

W SweetHome nie mam takiej możliwości - tam wszelkie ustawienia są ograniczone raptem do kilku opcji. Poza tym pliki pobierane z netu są ok.

 

W takim razie szukam tej opcji w Blenderze, jednak jakoś marnie to widzę ;) Może ktoś mnie nakierować gdzie szukać ? ;)

Napisano

a na peweno mapujesz jako UV? a nie domuślne orco ? panel "map to" w ustawieniach materiału

blender raczej dobrze wypluwa UV do obj, czasem mi się skala obiektu nie zgadza przy imporcie do softimage ale UV są zawsze ok

Napisano
  • Autor

mogę to zmienić w MAP INPUT.

 

chociaż teraz to już całkiem źle się wyświetla, ale to dlatego ze póki co nie mam dobrze przygotowanych tekstur - mam zwykłą bitmapę, a z tego co widzę tutaj trzeba troszkę bardziej pokombinować ;) w każdym razie jestem na dobrym tropie i teraz staram się zrobić dobrze te tekstury. Dzięki :)

 

 

 

-------------

o ile 3ds dalej nie działa za dobrze, o tyle obj śmiga aż miło :) wielkie dzięki za pomoc :)

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez husky83

Napisano

a no tak map input mój błąd ;) jeśli teraz i w blenderze i w tym drugim jest tak samo źle znaczy że UV się exportują dobrze :) trzeba tylko je dobrze rozłożyć

http://max3d.pl/tutorial.php?id=93 pooglądaj tutki Ani (3 jest o UV) choć u ciebie powinno

starczyć U-> project from view zrobione w widoku z przodu

Napisano
  • Autor
  szczuro napisał:
u ciebie powinno

starczyć U-> project from view zrobione w widoku z przodu

 

i dokładnie to zrobiłem :) i działa jak się patrzy :) a 'tutki' jak najbardziej pooglądam, to musiałem zrobić ' na już' :) troszkę mnie to modelowanie wciągnęło ;)

Blender + Sweet Home i już połowe mojego domu odwzorowałem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.