Gość dzedaj Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Witam Przeglądam wasze zdjęcia i jestem pełen podziwu te zdjęcia są po prostu rewelacyjne. Ja mam zamiar zacząć swoją przygodę w 3ds i na początku mam kilka pytań. Ile czasu trzeba poświęcić żeby sprawie poruszać się w 3ds aby tworzyć takie wnętrza. Program potrzeby mi będzie wyłącznie do projektowania wnętrz. Od czego zacząć? Ile czasu średnio spędza się nad jednym pomieszczeniem? z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi pozd
sebx Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 (edytowane) Witam jeden uczy sie szybciej drugi wolniej żeby ogarnać maxa w stopniu zaawansowanym trzeba poswiecic trochę czasu w zależnosci jak szybko Ci to wchodzi do głowy.Przeciętny użytkownik żeby dojść do zaawansowanego wykorzystania maxa potrzebuje jakieś pół roku wywnioskowałem to z tego forum jest tutaj wielu takich użytkowników Życzę powodzenia Edytowane 26 Maj 2010 przez sebx
Lucek Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Sebx, zainstaluj sobie słownik proszę. Jak chodzi o wnętrza to są tacy pedanci, którzy nad 1 shaderem siedzą tygodniami, a są tacy, którzy składają sceny z gotowców i zajmują się tylko renderem. Tak jak pisze sebx: oglądaj dużo pracę innych to sam się połapiesz. A co do softu to modeluj w czym co wygodnie. To jak to będzie wyglądać to sprawa głównie renderera.
sebx Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Lucek91 ja pisze z telefonu nie z kompa bledy mozesz mi wybaczyc
Lucek Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Wiesz, tak naprawdę to nie chcę jakoś kogoś za nie piętnować, ale czasem poprostu uniemożliwiają czytanie. Offtopic zakończyłem:)
silverfox Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 Lucek "To jak to będzie wyglądać to sprawa głównie renderera." taaa jasne. wciśniesz i klawisz i gotowe ? powodzenia
Lucek Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 silverfox: Trochę sie chyba zapędzileś w osądach. Nie napisałem że renderer robi wszystko za ciebie, tylko że wygląd materiałów i rendera bardziej niż od pakietu jakiego używasz zależy od tego co ustawisz w w opcjach materialów, renderingu i oświetlenia. Czytaj uważnie kolego.
piko84 Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 To ja ze scanline'a poproszę taki obraz jak z vray'a.
Lucek Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 bardziej niż od pakietu jakiego używasz zależy od tego co ustawisz w w opcjach materialów, renderingu i oświetlenia. z kazdego da sie wyciagnac rewelacyjna prace - to zalezy od Twojego zmyslu estetyki i umiejetnosci. Co ma jedno do drugiego? żeby dobrze załatwić oświetlenie, materiały itd trzeba mieć wiedzę i umiejętności. Nie mówię że jak masz mentala to jestes master tylko że trzeba umieć sie dobrze posługiwać swoim narzędziem. Jak modeluję dajmy na to meble to raczej nie ma znaczenia czy wymodeluje je w maxie czy xsi. Siata to siata i mozna ją wyexportować. Jednak żeby uzyskać niezłe efekty w vizkach trzeba dopieścić rendering i materiały. Spróbuj np zrobić przyzwoity shader ludzkiej skóry bez sss, czy na przyklad ladne miękkie cienie bez mentala czy vraya. Nie doszukujcie się rewelacji w stylu "wystarczy mieć dobry soft i kliknąć" czy "to jest dobre a to już nie", nie mam zamiaru się z nikim o to kłócić.
silverfox Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 lucek91 nie ma co się denerwować - prawda po prostu leży po środku, a ponieważ Ty "pokazałeś" jedną skrajność, ja "pokazałem" drugą. Wygląd zależy od pakitu i od ustawień, kiepski silnik+super ustawienia = lipa, świetny silnik+ kiepskie ustawienia + lipa. chyba się zgodzisz? koledzy nie spierajmy się bo nie ma o co :) "ladne miękkie cienie bez mentala czy vraya." miękkie da się zrobić nawet w scanline :P ...ale czy ładne to już kwestia gustu ;)
mkeruj Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Nowy kolega na nowo rozpalił odwieczną wojnę...
Lucek Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Myślę że raczej się nie zrozumieliśmy. Napisaliśmy to samo 2 razy zwyczajnie:) peace
wooky73 Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Panowie litości nie popadajmy w samozachwyt nad sobą, sam przyznaję się że jeszcze pracowałem na takim zabytku co to się nazywał Imagine i działał na amidze a pc potrzebował koproca żeby to ruszyło i nadal uważam że sie uczę i mam braki w maxie. Także mlodszemu koledze powinniśmy powiedzieć ucz sie nie zadzieraj nosa i z pokorą przyjmuj uwagi starszych kolegów hihihi nie zawsze madrzejszych we wszystkim. A co do rendererów to sie nie ma co kłucić widziałem już cuda zrobione na słabym oprogramowaniu. Któs tu wczesniej dobrze powiedział albo sie ma do tego dryg albo sie jest świetnym rzemieślikiem ;)
1084 Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Ohhh jak ja uwielbiam takie wątki. "Koledzy doradźcie co mam zrobić żeby projektować tak jak Robert Konieczny" :) Poza tym czy ktoś w ogóle bierze pod uwagę że istnieje inny soft niż 3DMax? Forum chyba powinno zmienić nazwę na 3dmax.pl "Polish 3DMax CG vortal" :) I jak ja mam potem wytłumaczyć młodszym kolegom, że po studiach architektonicznych będą architektami, nie grafikami i niech się lepiej uczą projektować zamiast robić modele zamków w maxie :) PPNSP ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się