Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam

 

Przeglądam wasze zdjęcia i jestem pełen podziwu te zdjęcia są po prostu rewelacyjne. Ja mam zamiar zacząć swoją przygodę w 3ds i na początku mam kilka pytań. Ile czasu trzeba poświęcić żeby sprawie poruszać się w 3ds aby tworzyć takie wnętrza. Program potrzeby mi będzie wyłącznie do projektowania wnętrz. Od czego zacząć? Ile czasu średnio spędza się nad jednym pomieszczeniem? z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi pozd

  • Replies 13
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Witam jeden uczy sie szybciej drugi wolniej żeby ogarnać maxa w stopniu zaawansowanym trzeba poswiecic trochę czasu w zależnosci jak szybko Ci to wchodzi do głowy.Przeciętny użytkownik żeby dojść do zaawansowanego wykorzystania maxa potrzebuje jakieś pół roku wywnioskowałem to z tego forum jest tutaj wielu takich użytkowników

Życzę powodzenia

Edited by sebx
Posted

Sebx, zainstaluj sobie słownik proszę. Jak chodzi o wnętrza to są tacy pedanci, którzy nad 1 shaderem siedzą tygodniami, a są tacy, którzy składają sceny z gotowców i zajmują się tylko renderem. Tak jak pisze sebx: oglądaj dużo pracę innych to sam się połapiesz. A co do softu to modeluj w czym co wygodnie. To jak to będzie wyglądać to sprawa głównie renderera.

Posted

Wiesz, tak naprawdę to nie chcę jakoś kogoś za nie piętnować, ale czasem poprostu uniemożliwiają czytanie. Offtopic zakończyłem:)

Posted

silverfox: Trochę sie chyba zapędzileś w osądach. Nie napisałem że renderer robi wszystko za ciebie, tylko że wygląd materiałów i rendera bardziej niż od pakietu jakiego używasz zależy od tego co ustawisz w w opcjach materialów, renderingu i oświetlenia.

Czytaj uważnie kolego.

Posted
bardziej niż od pakietu jakiego używasz zależy od tego co ustawisz w w opcjach materialów, renderingu i oświetlenia.

 

z kazdego da sie wyciagnac rewelacyjna prace - to zalezy od Twojego zmyslu estetyki i umiejetnosci.

 

Co ma jedno do drugiego? żeby dobrze załatwić oświetlenie, materiały itd trzeba mieć wiedzę i umiejętności. Nie mówię że jak masz mentala to jestes master tylko że trzeba umieć sie dobrze posługiwać swoim narzędziem.

 

Jak modeluję dajmy na to meble to raczej nie ma znaczenia czy wymodeluje je w maxie czy xsi. Siata to siata i mozna ją wyexportować.

Jednak żeby uzyskać niezłe efekty w vizkach trzeba dopieścić rendering i materiały. Spróbuj np zrobić przyzwoity shader ludzkiej skóry bez sss, czy na przyklad ladne miękkie cienie bez mentala czy vraya.

 

Nie doszukujcie się rewelacji w stylu "wystarczy mieć dobry soft i kliknąć" czy "to jest dobre a to już nie", nie mam zamiaru się z nikim o to kłócić.

Posted

lucek91

nie ma co się denerwować - prawda po prostu leży po środku, a ponieważ Ty "pokazałeś" jedną skrajność, ja "pokazałem" drugą.

Wygląd zależy od pakitu i od ustawień, kiepski silnik+super ustawienia = lipa, świetny silnik+ kiepskie ustawienia + lipa. chyba się zgodzisz?

 

koledzy nie spierajmy się bo nie ma o co :)

 

"ladne miękkie cienie bez mentala czy vraya." miękkie da się zrobić nawet w scanline :P ...ale czy ładne to już kwestia gustu ;)

Posted

Panowie litości nie popadajmy w samozachwyt nad sobą, sam przyznaję się że jeszcze pracowałem na takim zabytku co to się nazywał Imagine i działał na amidze a pc potrzebował koproca żeby to ruszyło i nadal uważam że sie uczę i mam braki w maxie. Także mlodszemu koledze powinniśmy powiedzieć ucz sie nie zadzieraj nosa i z pokorą przyjmuj uwagi starszych kolegów hihihi nie zawsze madrzejszych we wszystkim. A co do rendererów to sie nie ma co kłucić widziałem już cuda zrobione na słabym oprogramowaniu. Któs tu wczesniej dobrze powiedział albo sie ma do tego dryg albo sie jest świetnym rzemieślikiem ;)

Posted

Ohhh jak ja uwielbiam takie wątki. "Koledzy doradźcie co mam zrobić żeby projektować tak jak Robert Konieczny" :)

Poza tym czy ktoś w ogóle bierze pod uwagę że istnieje inny soft niż 3DMax? Forum chyba powinno zmienić nazwę na 3dmax.pl "Polish 3DMax CG vortal" :)

I jak ja mam potem wytłumaczyć młodszym kolegom, że po studiach architektonicznych będą architektami, nie grafikami i niech się lepiej uczą projektować zamiast robić modele zamków w maxie :)

 

PPNSP ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy