husky83 Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Witam ponownie :) kolejne głupie pytanie.. szukałem w tutorialach i nie znalazłem :( Chcę (w animacji) obrócić pewien przedmiot... Teoretycznie nic prostszego, jednak problem w tym, że obraca się on względem środka układu (0,0,0). Tam też jest ta 'kropeczka' wyznaczająca środek. Pytanie - jak tą 'kropeczkę' ustawić w innym miejscu? Teoretycznie mogę ustawić sobie lokalny punkt obrotu, np. kursor 3d - teoretycznie działa, ale mimo że w animacji początkowa i końcowa pozycja (obrót) jest ok, to pośrednie ustawione są względem punktu środkowego (czyli obiekt na chwilkę 'odlatuje' od miejsca w którym miał się obrócić, by na koniec animacji przylecieć spowrotem)... Jak zwykle zagmatwałem, ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi :) W dużym skrócie.. Jak ustawić 'środek' przedmiotu (przenieść tą kropeczkę)?
mkeruj Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 W maxie to sie nazywa pivot, w blenderze pewnie podobnie - to Twoje słowo-klucz :D
Wędrowiec Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Nie tyle podobnie, co tak samo ^^ Pod F9 masz opcje przestawiania pivota. Do wyboru; Center, Center New i Center Cursor. Poszukaj, a znajdziesz.
mandragora Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 klikasz gdziebądz by przenieść kursor 3D; i Space/Transform/Center Cursor jest też inny sposób podany wyżej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się