husky83 Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Witam ponownie :) kolejne głupie pytanie.. szukałem w tutorialach i nie znalazłem :( Chcę (w animacji) obrócić pewien przedmiot... Teoretycznie nic prostszego, jednak problem w tym, że obraca się on względem środka układu (0,0,0). Tam też jest ta 'kropeczka' wyznaczająca środek. Pytanie - jak tą 'kropeczkę' ustawić w innym miejscu? Teoretycznie mogę ustawić sobie lokalny punkt obrotu, np. kursor 3d - teoretycznie działa, ale mimo że w animacji początkowa i końcowa pozycja (obrót) jest ok, to pośrednie ustawione są względem punktu środkowego (czyli obiekt na chwilkę 'odlatuje' od miejsca w którym miał się obrócić, by na koniec animacji przylecieć spowrotem)... Jak zwykle zagmatwałem, ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi :) W dużym skrócie.. Jak ustawić 'środek' przedmiotu (przenieść tą kropeczkę)?
mkeruj Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 W maxie to sie nazywa pivot, w blenderze pewnie podobnie - to Twoje słowo-klucz :D
Wędrowiec Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Nie tyle podobnie, co tak samo ^^ Pod F9 masz opcje przestawiania pivota. Do wyboru; Center, Center New i Center Cursor. Poszukaj, a znajdziesz.
mandragora Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 klikasz gdziebądz by przenieść kursor 3D; i Space/Transform/Center Cursor jest też inny sposób podany wyżej
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now