jahred6 Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Witam, mam problem :) Mam w maxie zrobiony duży obiekt - restauracja. Potrzebuje porobić renderingi - ortogonalne (bez skrótów persp.) Czyli na zasadzie przekrojów, wiem jak to zrobić ale clippingiem kamery. Natomiast jak to zrobić z widoku front, back, left i right - nie wiem. Chodzi o to by wnętrze po przekrojeniu nie dostawało światła z zewnątrz i było to całkowicie ortogonalne. JAK :) ?! Z góry dzięki, Oskar.
Gość Gosc Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 wstawic kamere, wlaczyc ortographic projection i ustawic clip planes.. voila
jahred6 Napisano 13 Listopad 2009 Autor Napisano 13 Listopad 2009 Przetestuje to za chwilę, bo aż nie wierze że takie to łatwę. Dzięki :)
pressenter Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Vrayphyscam ma opcję ortographic projection? Wydaje mi się, że nie ma.
jahred6 Napisano 13 Listopad 2009 Autor Napisano 13 Listopad 2009 Uczyniwszy zgodnie z poleceniem - powiem że spoko wychodzi ale żeby mieć zakres od stropu do stropu, czyli pełną wysokość pomieszczenia trzeba Lens dać na 0,1mm a FOV na 175 ,oraz -co brutalne- przeskalować obiekt bo tak łapie się jedynie 2/3 kondygnacji. Powiem tak - strasznie parszywa robota - bo budynek mam dość duży wiele elementów wiele photometryków itd. Może jest cos mądrzejszego ?
Marcin Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 (edytowane) jaki fov, jaka ogniskowa? po cholere? I co najdziwniejsze jakie skalowanie obiektu? Chcesz zrobić przekrój? Bez perspektywy tylko w widoku orto? Wsadzasz kamere do sceny, ustawiasz w kierunku przekroju jak tam sobie wymarzyłeś, włączasz ortographic projection,włączasz clipping do odpowiedniej odległości, włączasz "Show Safe Region" i operując Aspect ratio w oknie ustawnień renderu ustawiasz odpowieni zakres formatu dopasowując go do tej elewacji. Edytowane 13 Listopad 2009 przez Marcin
Gość Gosc Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 pamietaj ze fov dopasowuje sie albo do szerokosci, albo do wysokosci albo do przekatnej, steruje tym ikonka przy fov
jahred6 Napisano 13 Listopad 2009 Autor Napisano 13 Listopad 2009 (edytowane) Marcin Nie wiem po co ta cholera ? FOV i lens po to by powiększyć zakres widoku kamery. Zrobiłem zgodnie z Twoją wskazówką i frame zmienia swoje wielkości ale tylko i wyłącznie w zakresie określonym wcześniej przez kamerę (wciąż taki jak w viewporcie) - może coś źle robię, może się nie rozumiemy. Dzięki. tjviking wiem, ale dzięki. edit : robiąc tak jak poradził Marcin czyli z safe frame utawiając clipping itd. powiększam zakres fov'em i według mnie git. Edytowane 13 Listopad 2009 przez jahred6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się