Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

mam problem :) Mam w maxie zrobiony duży obiekt - restauracja. Potrzebuje porobić renderingi - ortogonalne (bez skrótów persp.)

Czyli na zasadzie przekrojów, wiem jak to zrobić ale clippingiem kamery. Natomiast jak to zrobić z widoku front, back, left i right - nie wiem. Chodzi o to by wnętrze po przekrojeniu nie dostawało światła z zewnątrz i było to całkowicie ortogonalne. JAK :) ?!

 

Z góry dzięki,

 

Oskar.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 971
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wstawic kamere, wlaczyc ortographic projection i ustawic clip planes.. voila

Napisano
  • Autor

Przetestuje to za chwilę, bo aż nie wierze że takie to łatwę. Dzięki :)

Napisano
  • Autor

Uczyniwszy zgodnie z poleceniem - powiem że spoko wychodzi ale żeby mieć zakres od stropu do stropu, czyli pełną wysokość pomieszczenia trzeba Lens dać na 0,1mm a FOV na 175 ,oraz -co brutalne- przeskalować obiekt bo tak łapie się jedynie 2/3 kondygnacji. Powiem tak - strasznie parszywa robota - bo budynek mam dość duży wiele elementów wiele photometryków itd. Może jest cos mądrzejszego ?

Napisano

jaki fov, jaka ogniskowa? po cholere? I co najdziwniejsze jakie skalowanie obiektu?

 

Chcesz zrobić przekrój? Bez perspektywy tylko w widoku orto?

 

Wsadzasz kamere do sceny, ustawiasz w kierunku przekroju jak tam sobie wymarzyłeś, włączasz ortographic projection,włączasz clipping do odpowiedniej odległości, włączasz "Show Safe Region" i operując Aspect ratio w oknie ustawnień renderu ustawiasz odpowieni zakres formatu dopasowując go do tej elewacji.

Edytowane przez Marcin

Napisano

pamietaj ze fov dopasowuje sie albo do szerokosci, albo do wysokosci albo do przekatnej, steruje tym ikonka przy fov

Napisano
  • Autor

Marcin Nie wiem po co ta cholera ? FOV i lens po to by powiększyć zakres widoku kamery. Zrobiłem zgodnie z Twoją wskazówką i frame zmienia swoje wielkości ale tylko i wyłącznie w zakresie określonym wcześniej przez kamerę (wciąż taki jak w viewporcie)

- może coś źle robię, może się nie rozumiemy. Dzięki.

 

tjviking wiem, ale dzięki.

 

edit : robiąc tak jak poradził Marcin czyli z safe frame utawiając clipping itd. powiększam zakres fov'em i według mnie git.

Edytowane przez jahred6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności