jahred6 Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Witam, mam problem :) Mam w maxie zrobiony duży obiekt - restauracja. Potrzebuje porobić renderingi - ortogonalne (bez skrótów persp.) Czyli na zasadzie przekrojów, wiem jak to zrobić ale clippingiem kamery. Natomiast jak to zrobić z widoku front, back, left i right - nie wiem. Chodzi o to by wnętrze po przekrojeniu nie dostawało światła z zewnątrz i było to całkowicie ortogonalne. JAK :) ?! Z góry dzięki, Oskar.
Guest Gosc Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 wstawic kamere, wlaczyc ortographic projection i ustawic clip planes.. voila
jahred6 Posted November 13, 2009 Author Posted November 13, 2009 Przetestuje to za chwilę, bo aż nie wierze że takie to łatwę. Dzięki :)
pressenter Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Vrayphyscam ma opcję ortographic projection? Wydaje mi się, że nie ma.
jahred6 Posted November 13, 2009 Author Posted November 13, 2009 Uczyniwszy zgodnie z poleceniem - powiem że spoko wychodzi ale żeby mieć zakres od stropu do stropu, czyli pełną wysokość pomieszczenia trzeba Lens dać na 0,1mm a FOV na 175 ,oraz -co brutalne- przeskalować obiekt bo tak łapie się jedynie 2/3 kondygnacji. Powiem tak - strasznie parszywa robota - bo budynek mam dość duży wiele elementów wiele photometryków itd. Może jest cos mądrzejszego ?
Marcin Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 (edited) jaki fov, jaka ogniskowa? po cholere? I co najdziwniejsze jakie skalowanie obiektu? Chcesz zrobić przekrój? Bez perspektywy tylko w widoku orto? Wsadzasz kamere do sceny, ustawiasz w kierunku przekroju jak tam sobie wymarzyłeś, włączasz ortographic projection,włączasz clipping do odpowiedniej odległości, włączasz "Show Safe Region" i operując Aspect ratio w oknie ustawnień renderu ustawiasz odpowieni zakres formatu dopasowując go do tej elewacji. Edited November 13, 2009 by Marcin
Guest Gosc Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 pamietaj ze fov dopasowuje sie albo do szerokosci, albo do wysokosci albo do przekatnej, steruje tym ikonka przy fov
jahred6 Posted November 13, 2009 Author Posted November 13, 2009 (edited) Marcin Nie wiem po co ta cholera ? FOV i lens po to by powiększyć zakres widoku kamery. Zrobiłem zgodnie z Twoją wskazówką i frame zmienia swoje wielkości ale tylko i wyłącznie w zakresie określonym wcześniej przez kamerę (wciąż taki jak w viewporcie) - może coś źle robię, może się nie rozumiemy. Dzięki. tjviking wiem, ale dzięki. edit : robiąc tak jak poradził Marcin czyli z safe frame utawiając clipping itd. powiększam zakres fov'em i według mnie git. Edited November 13, 2009 by jahred6
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now