Jump to content

Ortogonalne renderingi.


Recommended Posts

Posted

Witam,

 

mam problem :) Mam w maxie zrobiony duży obiekt - restauracja. Potrzebuje porobić renderingi - ortogonalne (bez skrótów persp.)

Czyli na zasadzie przekrojów, wiem jak to zrobić ale clippingiem kamery. Natomiast jak to zrobić z widoku front, back, left i right - nie wiem. Chodzi o to by wnętrze po przekrojeniu nie dostawało światła z zewnątrz i było to całkowicie ortogonalne. JAK :) ?!

 

Z góry dzięki,

 

Oskar.

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

wstawic kamere, wlaczyc ortographic projection i ustawic clip planes.. voila

Posted

Uczyniwszy zgodnie z poleceniem - powiem że spoko wychodzi ale żeby mieć zakres od stropu do stropu, czyli pełną wysokość pomieszczenia trzeba Lens dać na 0,1mm a FOV na 175 ,oraz -co brutalne- przeskalować obiekt bo tak łapie się jedynie 2/3 kondygnacji. Powiem tak - strasznie parszywa robota - bo budynek mam dość duży wiele elementów wiele photometryków itd. Może jest cos mądrzejszego ?

Posted (edited)

jaki fov, jaka ogniskowa? po cholere? I co najdziwniejsze jakie skalowanie obiektu?

 

Chcesz zrobić przekrój? Bez perspektywy tylko w widoku orto?

 

Wsadzasz kamere do sceny, ustawiasz w kierunku przekroju jak tam sobie wymarzyłeś, włączasz ortographic projection,włączasz clipping do odpowiedniej odległości, włączasz "Show Safe Region" i operując Aspect ratio w oknie ustawnień renderu ustawiasz odpowieni zakres formatu dopasowując go do tej elewacji.

Edited by Marcin
Posted

pamietaj ze fov dopasowuje sie albo do szerokosci, albo do wysokosci albo do przekatnej, steruje tym ikonka przy fov

Posted (edited)

Marcin Nie wiem po co ta cholera ? FOV i lens po to by powiększyć zakres widoku kamery. Zrobiłem zgodnie z Twoją wskazówką i frame zmienia swoje wielkości ale tylko i wyłącznie w zakresie określonym wcześniej przez kamerę (wciąż taki jak w viewporcie)

- może coś źle robię, może się nie rozumiemy. Dzięki.

 

tjviking wiem, ale dzięki.

 

edit : robiąc tak jak poradził Marcin czyli z safe frame utawiając clipping itd. powiększam zakres fov'em i według mnie git.

Edited by jahred6

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy